Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Får hunden evt i midten av august. 3 barn under 7 år, hvor minste starter i bhg til høsten. Mannen jobber 100% og jeg 50%. Har ikke mulighet til å ha med hunden på jobb... Hva hadde du gjort/har du gjort? Takk Anonymous poster hash: 46267...888
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Den kan ikke være alene de første månedene da. Om dere har en som kan være med den så den slipper være alene så er det bare å kjøre på. Jeg hadde min valp i hundedaghjem til den ble ett år. Det er regler for gammel valpen må være før den kan få være der da. Tror det var 6 måneder. Før det var den hos naboen som er pensjonist. Anonymous poster hash: 7288f...f39
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Den kan ikke være alene de første månedene da. Om dere har en som kan være med den så den slipper være alene så er det bare å kjøre på. Jeg hadde min valp i hundedaghjem til den ble ett år. Det er regler for gammel valpen må være før den kan få være der da. Tror det var 6 måneder. Før det var den hos naboen som er pensjonist. Anonymous poster hash: 7288f...f39 Men hva gjør alle som skaffer seg hund da? Har aldri hørt om noen som er hjemme i mange måneder tror jeg, de færreste kan ta fri fra jobb i månedsvis Anonymous poster hash: 264d2...489
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Vi fikk hund i september. Her hadde samboer hunden med på jobb de første mnd. Hadde ikke det gått hadde vi ikke skaffet hund. Tror ellers jeg ville valgt at man fikk hunden i ferien/tatt ut ferieuker. Anonymous poster hash: 854de...936
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 Men hva gjør alle som skaffer seg hund da? Har aldri hørt om noen som er hjemme i mange måneder tror jeg, de færreste kan ta fri fra jobb i månedsvis Anonymous poster hash: 264d2...489 Får den i ferier, tar med på jobb og har en som kan passe den i starten. Alle jeg kjenner som har fått valp har gjort det slik. Anonymous poster hash: 7288f...f39
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 Men hva gjør alle som skaffer seg hund da? Har aldri hørt om noen som er hjemme i mange måneder tror jeg, de færreste kan ta fri fra jobb i månedsvis Anonymous poster hash: 264d2...489 Tar ut ferie, sørger for et kull som er henteklart i starten av sommerferien og tøyer ferien maksimalt, har hjemmekontor, har med hund på jobb, har noen som kan være med den når man er på jobb - men hunden kan altså ikke være alene hjemme. Anonymous poster hash: 64df8...979
Superdolly Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 Men hva gjør alle som skaffer seg hund da? Har aldri hørt om noen som er hjemme i mange måneder tror jeg, de færreste kan ta fri fra jobb i månedsvis Anonymous poster hash: 264d2...489 Vi fikk hunden vår helt i starten av sommerferien, og da vi måtte tilbake på jobb passet svigerfar hunden. Svigerfar er pensjonist. Jeg fikk hund som tenåring (strengt tatt var det mine foreldres hund) og allerede da, på 1980-tallet, var dette en kjent sak. Så en hjemmeværende nabo var dagmamma for hunden hele det første året.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #9 Skrevet 2. juni 2016 Dere som tar den med på jobb, hvem spør dere? Ledelsen? Alle kollegaene? Hadde selv ikke vært særlig glad om en kollega følte for å ta med hunden på jobb, da jeg har astma og allergier. Anonymous poster hash: 00dee...68d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #10 Skrevet 2. juni 2016 Dere som tar den med på jobb, hvem spør dere? Ledelsen? Alle kollegaene? Hadde selv ikke vært særlig glad om en kollega følte for å ta med hunden på jobb, da jeg har astma og allergier. Anonymous poster hash: 00dee...68d For alle som har jobb har masse kollegaer de deler kontorplass med. 😊 Anonymous poster hash: 7288f...f39
inchi Skrevet 2. juni 2016 #11 Skrevet 2. juni 2016 Hund, og spesielt valp, er mye arbeid, og jeg ville aldri skaffet meg hund med tre så små barn. Valper skal ha mye ro, den må trenes i å bli stueren og den må ha vanlig dressurtrening. Som de andre sier, så kan heller ikke valpen være alene de første månedene. Den må vennes til å være alene over lengre tid. Jeg ville ha ventet til barna var eldre.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. juni 2016 #12 Skrevet 2. juni 2016 Føler du at du har 2-3 timer til overs hver dag du trenger å fylle opp? Hvis du føler timeplanen er full bør du nok ikke anskaffe deg hund. Du må jo regne med at den minimum blir 10 år, så man binder seg for lang tid.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #13 Skrevet 2. juni 2016 Kanskje ikke helt lik situasjon, men svarer likevel. Vi har to barn på 2 og 3 år (18 mnd mellom). Vi har en hund på 7 år, gammelt hus som alt må gjøres på og begge i full jobb (jeg i turnus og han har hjemmekontor). Vi hentet valp i romjula. Travelt, uten tvil, men vi får det til. Nå er begge vi vokst opp med hund, så vi kan mye, men fortsatt meget stress til tider. Spesielt når jeg jobber seint og han er alene med hund og unger på ettermiddag/kveld. Vi er da heldige som har stor inngjerdet tomt, så hundene får kveldstur når jeg er tilbake. Men når ungene er lagt eller er i barnehagen går det stort sett i hund. Jeg er på fjellet hver dag j g jobber seint, og i skogen på kvelden om jeg jobber tidlig. Han gjør ALT av oppussing på huset, så hundene er mest min greie, iallefall det med tur. Vi må legge opp aktiviteter i helgene mye rundt hundene, altså tur ute i det fri med hele gjengen. Reiser også på besøk uten hund, men da kun en dag i helgene så hundene er med på familieaktivitet den andre dagen. Jeg trikset det til med min turnus for å gå på valpekurs. Eller trener vi mye triks og lydighet inne på ettermiddagen før ungene er i seng, eller alle går ut i hagen og styrer. Det er en evig logistikkplan. Vi har få til ingen som kan eller ønsker å passe hund, da vi er eneste i våre vennegjenger som har hund. Men dette er absolutt ikke noe vi forventer heller. Siden mannen har hjemmekontor er de omtrent aldri alene hjemme, så her gjør det ikke noe at alle sammen, uten hundene, er på farten på ettermiddagen. Mitt beste tips: lag en plan over rutiner for hunden. Hva ønsker du og hva kan du tilby. Man kan ikke planlegge alt, men noe kan man. Har du hage hunden kan vere i om du plutselig er alene med unger og ikke kan gå tur en kveld? Her får hundane våre ut det de vil hele dagen, så blir det langtur i skog eller fjell på kveldstid (når begge jobber tidlig). En av oss går tur hunder på morgen, eller han tar det i lunsjen sin. Vår siste hund brukte 5 mnd på å bli husrein, og tro meg, vi har gått ofte og mye ut! Vi bruker ikke bur her i huset, de går fritt, så vi har forfulgt minste hund mye. Dette ble langt men ka skje til nytte. Anonymous poster hash: d1c70...eb4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 At man, med 3 små barn, pålegger seg selv det ekstraarbeidet det er med en hund, helt frivillig er for meg helt helt ubegripelig!! Anonymous poster hash: 37c45...69c
Pobie Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 Hunden kan helt fint være alene fra starten. Men jeg ville ikke skaffet en hund i denne situasjonen. Det er MYE jobb med hund, spesielt i starten, og med 3 små barn og jobb som krever sitt, er det hunden som taper.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 Nei. En hund (valp!) i deres situasjon blir stress og hunden kan ikke være så lenge hjemme enda. Vi fikk valp da barna våre var 5-12 år, mannen hadde hjemmekontor med noe reising og hunden ville på det lengste være 5 timer alene hjemme før en av de to eldste kom hjem. De var såpass store at de kunne ta den ut på tur. Hunden har for oss vært en kilde til glede, men for dere som har så mange små barn tror jeg hunden vil være et mas i noen år fremover. Hadde ventet noen år. Anonymous poster hash: 85247...b9e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 For meg gikk det fra bare gøy å ha hund, til et stort stressmoment. Hunden vår vår 6 år da vi fikk bArn, en rase som blir rundt 8-10 år. Den døde mett av dage 10 år gammel. De fire åra vi hadde hund og barn hadde jeg konstant dårlig samvittighet. På grunn av lengden på mine permisjoner, tette svangerskap og at jeg var en del syk og sykemeldt i denne perioden, var jeg stort sett hjemme i denne tida. Begynte å jobbe noen måneder etter hunden døde, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle klart å tatt vare på hunden med to fulle jobber og to barnehagebarn. Så nei, jeg hadde aldri fått hund i din situasjon. Jeg savner hunden, men skal ikke ha det igjen før ungene er mye, mye større!!! Anonymous poster hash: 0652c...fdc
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 Har hund, men hadde aboslutt ikke skaffet meg hund i deres situasjon. Barn skal ALDRI være alene med hunden når de er så små som dine. Anonymous poster hash: cc088...a7d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 Men hva gjør alle som skaffer seg hund da? Har aldri hørt om noen som er hjemme i mange måneder tror jeg, de færreste kan ta fri fra jobb i månedsvis Anonymous poster hash: 264d2...489 Mange er jævlig slemme med valpene sine rett og slett fordi de er kunnskapsløse egoister. Anonymous poster hash: 08cc3...fb0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 Mange er jævlig slemme med valpene sine rett og slett fordi de er kunnskapsløse egoister. Anonymous poster hash: 08cc3...fb0 Helt enig. Normale folk sørger for at valpen får en god start på livet. Og klarer man ikke tilrettelegge og gi valpen/unghunden en myk start og masse trening på å være alene i korte stunder i starten skal man ikke ha hund. Anonymous poster hash: 7288f...f39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå