Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Kjøpte meg noen planyer for å ha i en krukke på altanen..men det er ingen blomster på de.. Eg spurte i butikken, og sa eg ville ha noen som fikk bær i år, og hvilken eg da skulle velge. .. Tok den eg ble anbefalt... Har null peiling, men ville prøve.. 😉 har lekasteiner i bunn, og jord oppå.. Er det boe eg må gjøre for at det skal komme blomster? At det ikke er komt blomster til nå, vil det si at eg har blitt lurt og at de ikke kommer før til neste år? Har ikke gjort noe annet ett å plante de.. Og vanne de selvsagt. De står i sol... Ettermiddagsol vertfall.. Anonymous poster hash: 127d3...b2f
tvkrus Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Blomstene kommer de plutslig er de der, tar ca 6uker fra de blomster til bæra en modene,men vist du har tenkt å ha de flere år skal blomster tas bort første året. Planten trenger det føste året på å gro og neste år kommer store fine bær. Husk å dekke planten om vintern tåler ca -5. Og tar du vare på avleggerne har altid panter å trenger ikke å kjøp fler.
lavendelblomst Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 Hvor lenge har du hatt plantene? Har du gitt plantene næring? Hvis du ikke har det, så ville jeg prøvd å gi de næring. Planter trenger mat de også. Mine jordbærplanter har fått blomster den siste uken, mulig det har vært litt kaldt for de til å få blomster. Jordbær liker også en del sol
Vaffelstrikk Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Blomstene kommer nok snart. Ikke gi for mye gjødsel til jordbær, da blir det bare masse blad og lite bær.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Plantet de rett før 17 mai Så noen uker nå. Har ikkje gitt de noe annet enn vann.. Blr eg gi de bittelitt gjødsel og kanskje? 😜 hvis eg tar av blomstrene for at eg skal ha de til neste år, da kommer det vel ikke jordbær i år? Vil ha jordbær i år og... 😉 Anonymous poster hash: 127d3...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå