Gå til innhold

Hvis jeg ikke reserverer seter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du med allmennlæreren? Hilsen legen betyr at legen har skrevet det ut til meg. Han har 30 års erfaring som lege. 

Anonymous poster hash: d19b3...496

Har han sagt at du skal ta to piller på en gang? Har du forresten prøv Sobril før? to stk på en gang også? Kanskje ikke så kult for mannen din å måtte ta seg av begge barna alene på turen fordi du sover.

Anonymous poster hash: 13622...f0a

Skrevet

Har flere ganger opplevd å bli omplassert hos SAS til tross for at jeg har reservert sete, fordi de skal samle barnefamilier.

Praksisen varierer nok fra selskap til selskap.

Anonymous poster hash: 78da9...81e

Skrevet

Du må reservere.

Vi gjorde ikke det på en 14 timers reise. Ja vet, uprofft, men vi reiser skjeeeldent med fly så tenkte virkelig ikke på det.

Vi var en familie på 5 og ble plassert på tre forskjellige steder.

To av barna på 8 og 10 ble sittende alene.

Vi prøvde å bytte men det var ikke lett. Et menneske var så vanskelig, hun nektet for det var vist favoritt plassen.

Så gutta måtte sitte alene, helt til den ene ble flysyk og spøy for ente gang.. var vist ikke favoritt plassen lenger da.

Anonymous poster hash: 689a5...692

Blir så oppgitt av dere som lager drama når dere ikke klarer å planlegge/ikke gidder å betale reservasjon (stryk det som ikke passer..) når det tydeligvis er viktig å sitte sammen. Hvis jeg og min samboer skal reise sammen, reserverer jeg alltid sete dersom jeg ikke syns det er ok at vi ikke sitter sammen på den reisen. Kan ikke forvente at folk vil flytte på seg. For all del, det er greit å spørre, men aksepter et nei. Spesielt dersom du tilbyr et dårligere sete enn det personen har fra før, eller dersom personen sitter sammen med reisefølget.

Tips for fremtiden:

Forvent aldri å bli plassert sammen dersom flyselskapet krever ekstra betalt for å velge vanlige seter. Selv ikke dere som reiser med barn. Er det viktig å sitte sammen må man reservere seter, eller reise med selskap som ikke krever betaling for plassering.

Anonymous poster hash: 2b3d0...81f

Skrevet

Er det noe problem å sitte for seg selv da?

Anonymous poster hash: ff4f3...49f

Skrevet

Jeg spurte ving om jeg ig barna måtte reservere seter, de sa nei..

Anonymous poster hash: 0ef05...80f

Skrevet

Det er klart du risikerer å ikke få sitte sammen hvis du ikke har reservert seter! "Alle" kan ikke sitte sammen på et fullt fly og mange betaler ekstra for å få sitte sammen og de blir jo naturligvis plassert først. Har selv opplevd begge deler når jeg ikke har reservert flyseter. Har blitt delt opp, men har også opplevd å få sitte sammen. Nå reiser vi med liten baby og har naturligvis reservert seter!

Skrevet

Du må reservere.

Vi gjorde ikke det på en 14 timers reise. Ja vet, uprofft, men vi reiser skjeeeldent med fly så tenkte virkelig ikke på det.

Vi prøvde å bytte men det var ikke lett. Et menneske var så vanskelig, hun nektet for det var vist favoritt plassen.

Så gutta måtte sitte alene, helt til den ene ble flysyk og spøy for ente gang.. var vist ikke favoritt plassen lenger da.

"Det var visst favorittplassen" Ja, og den hadde hun betalt for å få.

Enig i de som sier at det er irriterende med familier som ikke gidde/tar seg råd til å reservere seter, og lager et sabla oppstyr når det går opp for dem at det ikke bare "ordner seg". Vi skal til Spania i sommer, to familier, vi har reservert åtte seter like ved hverandre.

Anonymous poster hash: 92fae...292

Skrevet

Du må reservere.

Det kan da være 100 grunner til at det var viktig for den damen å sitte der, det betyr jo ikke at hun er vanskelig. Jeg synes det er rimelig freidig å forvente at folk skal flytte seg, og så stemple de som vanskelige når man ikke får viljen sin. Det er jo ikke hennes feil at dere ikke tenkte på å reservere seter

Anonymous poster hash: 4de57...3ac

Skrevet

Vi har betalt 1200 kr ekstra for å være sikker på at familien skal få sitte sammen. Da blir jeg sur om noen prøver å flytte på oss. Føler vi havner i et dilemma pga. andre skal spare penger. Er ikke så lett å si nei heller.

Skrevet

Du må reservere.

Hvem var vannskelig sa du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...