Gå til innhold

Hvis jeg ikke reserverer seter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn (1 baby som sitter på fanget) som skal reise. Hvis jeg ikke reserverer seter, risikerer jeg at de deler oss opp da? Eller holder de familier samlet? 

Anonymous poster hash: d19b3...496
Skrevet

Det kan du selvsagt risikere dersom andre reservere seter slik at det som er igjen ikke er samlet. Du kan sikkert be om at de tar hensyn når dere skal sjekke inn, men ingen garanti nei.

Anonymous poster hash: 47d1a...779
Skrevet

Det kan du selvsagt risikere dersom andre reservere seter slik at det som er igjen ikke er samlet. Du kan sikkert be om at de tar hensyn når dere skal sjekke inn, men ingen garanti nei.

Anonymous poster hash: 47d1a...779

Det hadde vært krise  :sjokkert: Når de vet at 3 stk trenger 3 seter, må de jo ta hensyn mener jeg... Men de gjør ikke det altså? 

Jeg trodde det var slik at når du bestilte, bestilte du også seter, eller fikk utdelt seter... Teit måte å gjøre ting på, jeg har flyskrekk og kan ikke sitte alene med babyen.. Får vel reservere da :P !!

Skrevet

Har aldri opplevd det når vi har bestilt samlet. Og jeg glemmer alltid å reservere sete.

Der som alltid skjer er at vi blir plassert bakerst, utrolig plagsomt siden man har dokøen. Når folk begynner å drikke så begynner de å ta på ungene og snakke til de.

Anonymous poster hash: 31330...16a

Skrevet

Det hadde vært krise  :sjokkert: Når de vet at 3 stk trenger 3 seter, må de jo ta hensyn mener jeg... Men de gjør ikke det altså? 

Jeg trodde det var slik at når du bestilte, bestilte du også seter, eller fikk utdelt seter... Teit måte å gjøre ting på, jeg har flyskrekk og kan ikke sitte alene med babyen.. Får vel reservere da :P !!

skjønner ikke helt hva du mener, jeg har da bestil flybilletter til 10stk, aldri behøvd å reservere noe?!? og vi får da sitte sammen, siste gang vi reiste så betalte jeg ekstra for mer benplass, det er det eneste.

Anonymous poster hash: c6c5a...1bd

Skrevet

Har aldri opplevd det når vi har bestilt samlet. Og jeg glemmer alltid å reservere sete.

Der som alltid skjer er at vi blir plassert bakerst, utrolig plagsomt siden man har dokøen. Når folk begynner å drikke så begynner de å ta på ungene og snakke til de.

Anonymous poster hash: 31330...16a

Drikke? At de er fulle? :P !! Koster bare 200 kr å reservere seter, tror det er verdt det?

Skrevet

skjønner ikke helt hva du mener, jeg har da bestil flybilletter til 10stk, aldri behøvd å reservere noe?!? og vi får da sitte sammen, siste gang vi reiste så betalte jeg ekstra for mer benplass, det er det eneste.

Hvis noen deler oss opp og det ikke er samlede seter igjen får vi jo ikke sitte sammen. Det er jo mange som reiser enkeltvis. 

Synes det er teit, for familier må jo sitte sammen. 

Skrevet

Det er ingen garanti at man får sitte sammen selv om man har bestilt tur sammen. Jeg ville lett betalt for å reservere sete siden du både har flyskrekk og reiser med baby. 

Anonymous poster hash: 3f9f8...926
Skrevet (endret)

Har opplevd å bli delt opp når jeg bestilte to plasser uten å reservere. Dette fordi andre da har reservert/sjekket inn før oss. Så skal du være helt sikker, bør du reservere.

Om ikke bør dere sjekke inn tidlig.

Endret av LillePunk
Skrevet

Hvis noen deler oss opp og det ikke er samlede seter igjen får vi jo ikke sitte sammen. Det er jo mange som reiser enkeltvis. 

da får du jo ikke sittet sammen uansett om du har reservert eller ei, bestiller dere samlet, blir dere satt sammen. 

Skrevet

Ja, har opplevd flere ganger at 4-åringen har fått sete på en annen rad. Har ordnet seg ved at vi har spurt personen som har havnet sammen med resten av familien om han ville bytte sete - men hadde jo risikert at han sa nei...

Anonymous poster hash: c9043...e82

Skrevet

Det er verdt pengene å reservere. Tro du meg! Da slipper du å forte deg til mølla!

Anonymous poster hash: 2db38...8a8

Skrevet

Det er verdt pengene å reservere. Tro du meg! Da slipper du å forte deg til mølla!

Anonymous poster hash: 2db38...8a8

Skrevet

Familier må ikke sitte sammen en liten tid på fly, men er det krise for dere bestiller dere seter.

Det er en grunn til at flyselskapet selger denne tjenesten,

Jeg har opplevd å ikke få plass sammen når vi ikke har reservert sete, men ingen krise å sitte nien timer hver for oss.

Har også opplevd at større grupper ikke får sitte sammen. Både selv og sett andre grupper oppleve dette.

Anonymous poster hash: 672fb...d0a

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg måtte reservere seter på Norwegian når vi reiste, de kunne ikke garantere at bi fikk sitte sammen, var en voksen og to barn. På den flygningen observerte jeg også at en mor fikk sitte med det ene barnet, men det andre måtte sitte sju rader bak. Ikke alle flyselskap tillater bytte av plass i flyet, selv om man finner noen å bytte med, har opplevd det også... Tar ikke sjansen på å la være å reservere seter når jeg reiser med barn.

Anonymous poster hash: 7f45f...fff

Skrevet

da får du jo ikke sittet sammen uansett om du har reservert eller ei, bestiller dere samlet, blir dere satt sammen. 

Det får jeg vel, jeg reserverer jo setene ved siden av hverandre.....

Skrevet

Familier må ikke sitte sammen en liten tid på fly, men er det krise for dere bestiller dere seter.

Det er en grunn til at flyselskapet selger denne tjenesten,

Jeg har opplevd å ikke få plass sammen når vi ikke har reservert sete, men ingen krise å sitte nien timer hver for oss.

Har også opplevd at større grupper ikke får sitte sammen. Både selv og sett andre grupper oppleve dette.

Anonymous poster hash: 672fb...d0a

Har med en 3-åring som er en håndfull og kommer til å mase endel og kjede seg. Ingen av oss klarer det alene. Og babyen kommer nok til å bli utålmodig, så da må vi være to... i tillegg til at jeg kommer til å ha inntatt 2 stk Sobril før reisen og sikkert er litt trøtt. Så reserverer.

Skrevet

Har med en 3-åring som er en håndfull og kommer til å mase endel og kjede seg. Ingen av oss klarer det alene. Og babyen kommer nok til å bli utålmodig, så da må vi være to... i tillegg til at jeg kommer til å ha inntatt 2 stk Sobril før reisen og sikkert er litt trøtt. Så reserverer.

2 sobril før flyreise med baby og treåring?🙈

Anonymous poster hash: eb87f...39f

Skrevet

2 sobril før flyreise med baby og treåring?

Ja, hilsen legen.

Skrevet

Ja, hilsen legen.

God tur da!

Hilsen allmennlæreren

Skrevet

God tur da!

Hilsen allmennlæreren

Hva mener du med allmennlæreren? Hilsen legen betyr at legen har skrevet det ut til meg. Han har 30 års erfaring som lege. 

Skrevet

Nesten hver gang vi drar på flytur ser vi andre familier som ikke har reservert seter. Det blir fullt ramaskrik fordi de ikke får sitte sammen. Er det såpass krise bør folk kjøpe setereservasjon. Vi gjør dette hver gang pga et barn med spesielle behov, og vil ikke risikere å ende opp på forskjellige seterader.

Skrevet

Hva mener du med allmennlæreren? Hilsen legen betyr at legen har skrevet det ut til meg. Han har 30 års erfaring som lege.

Da har du en lege som er ekstremt slepphendt med sterke medisiner.

Anonymous poster hash: e666d...b0f

Skrevet

Du må reservere.

Vi gjorde ikke det på en 14 timers reise. Ja vet, uprofft, men vi reiser skjeeeldent med fly så tenkte virkelig ikke på det.

Vi var en familie på 5 og ble plassert på tre forskjellige steder.

To av barna på 8 og 10 ble sittende alene.

Vi prøvde å bytte men det var ikke lett. Et menneske var så vanskelig, hun nektet for det var vist favoritt plassen.

Så gutta måtte sitte alene, helt til den ene ble flysyk og spøy for ente gang.. var vist ikke favoritt plassen lenger da.

Anonymous poster hash: 689a5...692

Skrevet

Noen selskaper, som tar betalt for å reservere seter, splitter familier med vilje for å få flest mulig til å betale for å sitte sammen. Vi har blitt delt mange ganger.

Anonymous poster hash: bccb0...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...