Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Jeg har en stor kjellerstue som også brukes til gjesterom. Har nå to senger pluss en giga-sofa der inne. Sengene står på hver sin langvegg, opp mot kortveggen der døren er. På den andre kortveggen er det et vindu og der står også den store sofaen. Den er så lang at der kan to personer ligge i hver sin ende. Det betyr at vi har minst 4 soveplasser der (nesten, for den ene sengen er ganske bred). Har lyst til å hove ut den store sofaen og heller plassere for eksempel to dagsenger ved siden av hverandre under vinduet i stedet, så man kan sitte der når man ikke skal sove. Problemet blir jo at de har armlener, så det blir en slags kant midt på, der de møtes. Eller skal jeg bare kjøpe to rammemadrasser? Det blir kanskje litt rart og ikke så godt å sitte på. Eller er det like billig/greit å få snekret et lang benk bortover hele og så få sydd madrasser som passer? hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 002fc...5e9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Jeg har en stor kjellerstue som også brukes til gjesterom. Har nå to senger pluss en giga-sofa der inne. Sengene står på hver sin langvegg, opp mot kortveggen der døren er. På den andre kortveggen er det et vindu og der står også den store sofaen. Den er så lang at der kan to personer ligge i hver sin ende. Det betyr at vi har minst 4 soveplasser der (nesten, for den ene sengen er ganske bred). Har lyst til å hove ut den store sofaen og heller plassere for eksempel to dagsenger ved siden av hverandre under vinduet i stedet, så man kan sitte der når man ikke skal sove. Problemet blir jo at de har armlener, så det blir en slags kant midt på, der de møtes. Eller skal jeg bare kjøpe to rammemadrasser? Det blir kanskje litt rart og ikke så godt å sitte på. Eller er det like billig/greit å få snekret et lang benk bortover hele og så få sydd madrasser som passer? hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 002fc...5e9 ...Jeg kan jo legge til at rommet har TV, så den brukes også til TV-stue og spilling for barna. PLuss at jeg vurderer å sette inn en tredemølle. Anonymous poster hash: 002fc...5e9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Ingen? Anonymous poster hash: 002fc...5e9 ...sikkert et litt kjedelig spørsmål, forresten, så jeg skjønner det godt. HI Anonymous poster hash: 002fc...5e9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Tenker det kommer litt an på hva stuen blir brukt til ellers. Er det kun som et soverom er det jo greit å ha gode senger der og kanskje ikke det store behovet for sofa, men skal det brukes som oppholdsrom ville jeg heller prioritert sofa og tv, men mulighet for å sove ved behov. Anonymous poster hash: d220a...a29
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 Var litt usastil hørtes det ut som. Alt etter veggene og ikke noe på midten. Kjøp en større sovesfoa, pg en god overmadrass. En tv og et bord. Anonymous poster hash: 9fddb...1d9
Direkte Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 Hvis du legger inn en plantegning/mål er det enklere Og hvor det er dør/vindu. Hva ønsker du at rommet skal brukes til? Hvor høyt prioriterer du soveplasser Vs sitteplasser Vs tvstue? Oppbevaring? Lekeplass på gulvet? Er det enkeltpersoner, barn, par, familier som skal sove der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå