Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Bortsett fra sukker? Jenta mi hadde besøk i går og de fikk hver sin i solsteken. Mora til jenta som var på besøk ble litt brydd og sa at hennes barn ikke fikk Capri Sonne fordi det inneholdt noe som ikke var bra. Jeg ble litt paff og fikk ikke stilt oppfølgingsspørsmål. Dette er ingen helsefreak, familien drikker mye brus blant annet. Når det er ukedag får de Cola Zero i steden for sukkerbrus. Hos oss er denne posen med Capri Sonne den eneste søte drikken barna har fått siden 17. mai. Google har ingenting å fortelle meg. Anonymous poster hash: 4cec4...280
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Sikker på at hun ikke tenker på sukkeret da? Jeg ser på det som saft/leskedrikk med sukker. Ala de Kjeft Og Solo kartongene. Anonymous poster hash: ad991...5fa
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Er vel enda mindre tilsatt frukt enn det er i tradisjonell juice og fruktbrus mener jeg. Sukker og kunstig tilsetning er vel hovedingrediensene her. Anonymous poster hash: 1dcdd...5ab
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Sikker på at hun ikke tenker på sukkeret da? Jeg ser på det som saft/leskedrikk med sukker. Ala de Kjeft Og Solo kartongene. Anonymous poster hash: ad991...5fa Jeg er helt sikker, hun presiserte at det var noe i den som var spesielt farlig. Jeg er restriktiv på sukker, hun er definitivt ikke det. Alltid søte kjeks med på cuper og turer, saft, brus og is florerer hjemme hos dem. Her fikk jentene velge om de ville ha is eller hver sin Capri Sonne. Er vel enda mindre tilsatt frukt enn det er i tradisjonell juice og fruktbrus mener jeg. Sukker og kunstig tilsetning er vel hovedingrediensene her. Anonymous poster hash: 1dcdd...5ab Ja, dette vet jeg. Som sagt ikke noe våre barn får til vanlig da vi unngår søte drikker. Hun mente at det var noe spesielt i akkurat Capri Sonne som var farlig. Det er ingen generell skepsis til tilsettingsstoffer å spore hos henne. Hadde aldri sett for meg at hun skulle arrestere meg på noe slikt, da vi har et veldig mye sunnere kostregime enn dem. Anonymous poster hash: 4cec4...280
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 Kanskje hun trodde det var kunstig søtningstoff i det? Høres ut som de foretrekker sukker fremfor det. Er egentlig litt der selv. Men er ganske sikker den ikke noe sånt. Anonymous poster hash: 7b088...f8c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Er ikke noe stoff i det som er farlig, eneste med det er en del sukker, kalorier og karbohydrater, også er det jo som juice, syre som går utover tennene i store mengder.. Drikk det med måte, likt som med brus, juice og saft, så går det helt fint Anonymous poster hash: 22d11...466
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #7 Skrevet 1. juni 2016 Kanskje hun trodde det var kunstig søtningstoff i det? Høres ut som de foretrekker sukker fremfor det. Er egentlig litt der selv. Men er ganske sikker den ikke noe sånt. Anonymous poster hash: 7b088...f8c Neida... Cola Zero er vanlig til middag når det er hverdag hos dem. Anonymous poster hash: 4cec4...280
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 Jeg er helt sikker, hun presiserte at det var noe i den som var spesielt farlig. Jeg er restriktiv på sukker, hun er definitivt ikke det. Alltid søte kjeks med på cuper og turer, saft, brus og is florerer hjemme hos dem. Her fikk jentene velge om de ville ha is eller hver sin Capri Sonne. Ja, dette vet jeg. Som sagt ikke noe våre barn får til vanlig da vi unngår søte drikker. Hun mente at det var noe spesielt i akkurat Capri Sonne som var farlig. Det er ingen generell skepsis til tilsettingsstoffer å spore hos henne. Hadde aldri sett for meg at hun skulle arrestere meg på noe slikt, da vi har et veldig mye sunnere kostregime enn dem. Anonymous poster hash: 4cec4...280 Da føler hun nok bare for å leke bedre enn deg Kanskje hun vet at du er god på kosthold og føler litt på utilstrekkelighet akkurat der? Anonymous poster hash: 1dcdd...5ab
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 Det er ikke noe "rart" i capri sonne. Men det er like mye sukker i den som i saft og brus. Men nå heller jo hun ukritisk aspartam i barnet, så da er faktisk Capri... bedre Anonymous poster hash: 6c97a...427
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #10 Skrevet 1. juni 2016 Det er ikke noe "rart" i capri sonne. Men det er like mye sukker i den som i saft og brus. Men nå heller jo hun ukritisk aspartam i barnet, så da er faktisk Capri... bedre Anonymous poster hash: 6c97a...427 Hun gir sukkerfri brus til yngstebarnet på snart to år også, så virkelig ikke en dame som er skeptisk til slikt. Anonymous poster hash: 4cec4...280
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 Hun gir sukkerfri brus til yngstebarnet på snart to år også, så virkelig ikke en dame som er skeptisk til slikt. Anonymous poster hash: 4cec4...280 Ikke vet jeg. Det er alt for mange "norsk ukeblad" vitere rundt om kring. Som feks min svigermor og mor, de leser noe i ett eller annet blad, og så er det det som er "loven", de kan lese at skallet på agurken er giftig ett eller annet sted, for så å holde tvinakket på denne "loven", helt ok, men om man spør de "hvorfor er det farlig" nei da aner de ikke, svarer bare at de har lest det et sted. Mange svelger ukritisk all info de får, uten å sette seg inn i dette. Kanskje venninnen din har fått med seg at naturlig aroma (som det er i capri sonne) kan komme fra anuskjertlene til en bever? Det trenger ikke komme derifra (vi har som regel ikke dette i Norge) men hun har kanskje lest halvveis ett eller annet sted? Det er forøvrig naturlig aroma i cola også, om det er dette hun mener er en "uting"? Anonymous poster hash: 6c97a...427
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 Du får jo caprisonne som er tilsatt vitaminer, det blir som å drikke en vitaminbjørn. Var ikke disse hun tenkte på da? Det kan jo bli for mye sånt om ungene i tillegg får multivitamin hjemme... Anonymous poster hash: b404b...581
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 Du får jo caprisonne som er tilsatt vitaminer, det blir som å drikke en vitaminbjørn. Var ikke disse hun tenkte på da? Det kan jo bli for mye sånt om ungene i tillegg får multivitamin hjemme... Anonymous poster hash: b404b...581
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 Kanskje hun har l Anonymous poster hash: 50f6c...89f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 Kanskje hun har lest om at det er funnet mugg i de flere ganger. Har lest artikler som jeg er kommer over på fb om det flere ganger. Hell en slik pose over på glass og har det vært funnet mugg i flere tilfeller du ser også da hvor lite delikat den drikken er forresten også. Anonymous poster hash: 50f6c...89f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 Kjempeidè!!! Ring og spør. Anonymous poster hash: fefd8...296
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #17 Skrevet 1. juni 2016 Aspartam er også helt ufarlig i alle tenkelige "vanlige" mengder. Vil bare understreke det. Anonymous poster hash: 8e6ef...0f9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #18 Skrevet 1. juni 2016 Ikke vet jeg. Det er alt for mange "norsk ukeblad" vitere rundt om kring. Som feks min svigermor og mor, de leser noe i ett eller annet blad, og så er det det som er "loven", de kan lese at skallet på agurken er giftig ett eller annet sted, for så å holde tvinakket på denne "loven", helt ok, men om man spør de "hvorfor er det farlig" nei da aner de ikke, svarer bare at de har lest det et sted. Mange svelger ukritisk all info de får, uten å sette seg inn i dette. Kanskje venninnen din har fått med seg at naturlig aroma (som det er i capri sonne) kan komme fra anuskjertlene til en bever? Det trenger ikke komme derifra (vi har som regel ikke dette i Norge) men hun har kanskje lest halvveis ett eller annet sted? Det er forøvrig naturlig aroma i cola også, om det er dette hun mener er en "uting"? Anonymous poster hash: 6c97a...427 Akkurat slik er moren min og farmoren min, også. De er egentlig normale, oppegående mennesker, men tror på alt mulig rart: blodtypediett, sukker er "den store fienden", margarin inneholder "motorolje", Snåsamannen, you name it. De synes Martha Louise er så likandes. Snart finner kanskje de fjær overalt, også. *sukk* Anonymous poster hash: 4291c...254
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #19 Skrevet 1. juni 2016 CaprinSonne er jo verre enn Gøy-saft. Det har i alle fall aldri sett snurten av den "appelsinen" det liksom skal smake av. Det er vondt, syntetisk og fullt av sukker. Kjøper det ALDRI. Anonymous poster hash: 2e21d...b1a
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #20 Skrevet 1. juni 2016 Akkurat slik er moren min og farmoren min, også. De er egentlig normale, oppegående mennesker, men tror på alt mulig rart: blodtypediett, sukker er "den store fienden", margarin inneholder "motorolje", Snåsamannen, you name it. De synes Martha Louise er så likandes. Snart finner kanskje de fjær overalt, også. *sukk* Anonymous poster hash: 4291c...254 Fjær?? Anonymous poster hash: 5ac24...1e2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #21 Skrevet 2. juni 2016 CaprinSonne er jo verre enn Gøy-saft. Det har i alle fall aldri sett snurten av den "appelsinen" det liksom skal smake av. Det er vondt, syntetisk og fullt av sukker. Kjøper det ALDRI. Anonymous poster hash: 2e21d...b1a ? Ingen av de du nevner inneholder kunstig søtning, men fun og cola zero inneholder det. Kunstig søtning bør ikke gist til barn under 3 år og da tenker jeg det ikke er så heldig for andre heller. Anonymous poster hash: 42f70...c11
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #22 Skrevet 2. juni 2016 Akkurat slik er moren min og farmoren min, også. De er egentlig normale, oppegående mennesker, men tror på alt mulig rart: blodtypediett, sukker er "den store fienden", margarin inneholder "motorolje", Snåsamannen, you name it. De synes Martha Louise er så likandes. Snart finner kanskje de fjær overalt, også. *sukk* Anonymous poster hash: 4291c...254 Hva er galt med å mene at sukker og margarin er gift? De er jo det. Anonymous poster hash: f7411...7c3
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #23 Skrevet 2. juni 2016 Akkurat slik er moren min og farmoren min, også. De er egentlig normale, oppegående mennesker, men tror på alt mulig rart: blodtypediett, sukker er "den store fienden", margarin inneholder "motorolje", Snåsamannen, you name it. De synes Martha Louise er så likandes. Snart finner kanskje de fjær overalt, også. *sukk* Anonymous poster hash: 4291c...254 Hva er galt med Märtha og snåsamannen, da? Anonymous poster hash: 71df6...298
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #24 Skrevet 2. juni 2016 Fjær?? Anonymous poster hash: 5ac24...1e2 Ja, Martha Louise forteller at hun finner fjær overalt. Fra skytsengelen sin, tror hun. Jeg personlig tror at det er vanlige fuglefjær hun finner. Om det finnes engler (noe jeg ikke tror), så tror jeg ikke de har fjær. Det virker som noe vi mennesker har diktet opp fordi englene flyr, og da må de sikkert ha fjær, som fuglene. Virker ikke logisk for meg selv om jeg skulle vært dypt personlig kristen. Anonymous poster hash: 4291c...254
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #25 Skrevet 2. juni 2016 Hva er galt med å mene at sukker og margarin er gift? De er jo det. Anonymous poster hash: f7411...7c3 Gift = stoff som skader eller dreper en organisme Sukker og margarin dreper ikke organismer. Store mengder sukker og margarin er skadelig, men det er ikke gift. Store mengder av hva som helst er skadelig. Hvis man drikker for mye vann, f.eks. etter å ha tatt ecstacy, så kan man dø. Det betyr ikke at vann er gift. Anonymous poster hash: 4291c...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå