Gå til innhold

Slår dere av varmekabler om sommeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Slår de aldri av nei, kun skrur ned varmen.

Om du slår de av, og når du neste gang slår de på så bruker de dobbelt så lang tid på å bli varme og det går mer strøm.

Det sa rørlegger til meg en gang.

Anonymous poster hash: 5397b...da0

Slår de aldri av nei, kun skrur ned varmen.

Om du slår de av, og når du neste gang slår de på så bruker de dobbelt så lang tid på å bli varme og det går mer strøm.

Det sa rørlegger til meg en gang.

Men det gjelder jo ikke om en har tenkt å ha de av i flere mnd. Rørleggeren har nok rett når det gjelder feks. å slå av kun for natta.

Anonymous poster hash: c1519...471

Men det gjelder jo ikke om en har tenkt å ha de av i flere mnd. Rørleggeren har nok rett når det gjelder feks. å slå av kun for natta.

Det gjelder også over lang tid ja.

Varmekabler skal slås minimalt av og på! I ferier og om sommeren, greit, men ellers i året når dere er hjemme skal de stå på. Hvis dere slår av og på, ødelegger dere varmekablene.

Det lureste er å la de stå på på en jevn temperatur der dere rører termostaten minst mulig. Hvis dere vil spare strøm, la de stå på lavest mulige som likevel gir varmeeffekt. Ikke flytt på den hele tiden!

På badet står de alltid på, skrur det lavt ned når vi er på ferie, men slår dem aldri av.  Pga fuktighet er det mulig jeg hadde latt dem stå på litt på vaskerommet, om jeg hadde hatt kabler, men i alle andre rom ville de blitt slått av.

Annonse

Det gjelder også over lang tid ja.

Nei, det gjør ikke det. Min mann legger varmekabler, og jobber med dette daglig. Han sier som rørleggeren din (som egentlig ikke er fagmann når det gjelder varmekabler) at du sparer minimalt med strøm med å slå av kun for en kort periode. Men selvsagt sparer du om du har de av i flere mnd. Det sier seg selv. 

Nei. Det er luftfuktigheten det er noe galt med.

Anonymous poster hash: 6fffd...f89

Hørtes merkelig ut. Hva mener du egentlig? Er det gulvet, eller gulvbelegget som bølger seg? Ingen rom skal være så fuktige at gulvet bølger seg uten varmekabler. Sikker på at du ikke har en liten vannlekasje, som varmekablene klarer å skjule?

Ja. Badet ligger i 2. Etasje så der er det varmt uansett. Hender jeg må skru på varmekablene på vaskerommet noen timer, men det er hvis jeg glemmer å skru av stoppekranen for urekranen. Den lekker så når vannet står på blir det vann på gulvet som også renner under varmtvannsberederen og der får jeg ikke tørka for hånd. Skal bytte kranen neste uke heldigvis :P

Nei, det står alltid på, men vi skrur dem ned litt og ned mye når vi er på ferie. Jeg har også hørt at de "skal" stå på hele året, men jeg husker ikke helt hvorfor, tror det er noe med fuktigheten.

Anonymous poster hash: 2d977...65c

Nei, det står alltid på, men vi skrur dem ned litt og ned mye når vi er på ferie. Jeg har også hørt at de "skal" stå på hele året, men jeg husker ikke helt hvorfor, tror det er noe med fuktigheten.

Anonymous poster hash: 2d977...65c

Kun viktig hvis dere dusjer på fliser. Da er det lurt å la gulvet tørke skikkelig. For oss med badekar eller dusjgulv er ikke det så farlig

Anonymous poster hash: 81b16...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...