Gå til innhold

Har hatt to doble Pergo kurer etterhverandre...

Anbefalte innlegg

Og har nå hatt pausemåned. Skulle hatt mens 17 mai men er nå 16 dager over!! Og bare negative tester... Er dette vanlig etter Pergo?

Har gått på Pergo for noen år siden og da ble jeg gravid på kur nr to.

What to do???

Anonymous poster hash: 34935...774

Fortsetter under...

Hopper inn her fra 2 trimester. Eggløsningen kan bli kraftig forsinket og syklusene derfor lenger ved bruk av Pergo. Beste er å bruke el tester morgen og kveld fra dag 10 eventuelt hele tiden hvis du ikke får tr mellom pausetiden. Billige tester fra ebay fungerer helt fint :) Sen hcg stigning kan det være, men mest sannsynligvis har bare egget stoppet opp hvis du ikke har utslag på hverken el tester eller graviditetstester. Da er det vel en tredje dobbeltkur eller en trippelkur i vente. Ville uansett brukt en pausemnd mellom hver av kurene uansett om man har tr eller ikke for å være sikker på at det ikke er en graviditet der. Lykke til!

Hei!

Jeg har gjennomgått noen runder med dobbel kur. Jeg tar tbl fra dag 5-9, og får alltid el på dag 17. Jeg tenker at det er pausemåneden din som har klusset det litt til for deg 😊 Mange får en bonus-el i pausemåneden, men det gjelder jo ikke alle 😊 Du får nesten bare smøre deg med tålmodighet, så dukker vel tanta opp 😊 Om du bruker Provera for å få mens, så ville jeg brukt prevansjon i 14 dager fremover, tatt en g-test etter det, og dersom den var negativ hadde jeg kjørt på med Provera og startet hele Pergo-prosessen på nytt.

Håper det ordner seg for deg 😊

Hei!

Jeg har gjennomgått noen runder med dobbel kur. Jeg tar tbl fra dag 5-9, og får alltid el på dag 17. Jeg tenker at det er pausemåneden din som har klusset det litt til for deg 😊 Mange får en bonus-el i pausemåneden, men det gjelder jo ikke alle 😊 Du får nesten bare smøre deg med tålmodighet, så dukker vel tanta opp 😊 Om du bruker Provera for å få mens, så ville jeg brukt prevansjon i 14 dager fremover, tatt en g-test etter det, og dersom den var negativ hadde jeg kjørt på med Provera og startet hele Pergo-prosessen på nytt.

Håper det ordner seg for deg 😊

Provera er kun for å gi graviditeten en frisk start hvis du aldri har mensen. Du kan ta mange pergokurer etter hverandre uten provera. Pergo skal ikke tas når man er gravid, og det er derfor det er lurt å ha en pause mellom grunnet potensiell lav hcg stigning. Bonus el er en bieffekt noen kan ha, og det er derfor det er viktig å ha pausetiden OG mange el- tester

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...