Gå til innhold

Hjelp! Hvilken unnskyldning kan jeg bruke for ikke å komme på jobb i morgen!?

Anbefalte innlegg

Eller, strengt tatt bare en times tid for sent slik at jeg rekker å levere barna i barnehagen...

Lang historie kort: mannen min har vært en dust og tråkket over en viktig grense for meg. Jeg har i kveld bedt han om å flytte ut for en periode og hans eneste mulighet nå er da å bo hos et familiemedlem en times tid unna.

I alt dette kaoset er nå det aller, aller første problemet mitt å finne ut hvordan jeg kan få levert ungene i barnehagen i morgen når jeg selv må være på jobb 7:30 og har en drøy halvtime reising til jobb... At mannen leverer er ingen mulighet, og jeg har heller ingen andre i nærheten som kan ta i mot ungene mine i halv syv tiden slik at jeg kan dra på jobb...

Hva er mulighetene for unnskyldninger i en sånn situasjon? Vil ikke fortelle sånn med en gang at mannen har flyttet ut akkurat...

Noen forslag...?

Anonymous poster hash: 6f7cf...4ae

Fortsetter under...

Mannen er syk, for syk til å levere, så du må gjøre det før jobb.

Mannen måtte dra hals over hodet pga en krise/sykdom i familien hans så du er alene med barna i morgen tidlig

Anonymous poster hash: 84b38...46a

Eller, strengt tatt bare en times tid for sent slik at jeg rekker å levere barna i barnehagen...

Lang historie kort: mannen min har vært en dust og tråkket over en viktig grense for meg. Jeg har i kveld bedt han om å flytte ut for en periode og hans eneste mulighet nå er da å bo hos et familiemedlem en times tid unna.

I alt dette kaoset er nå det aller, aller første problemet mitt å finne ut hvordan jeg kan få levert ungene i barnehagen i morgen når jeg selv må være på jobb 7:30 og har en drøy halvtime reising til jobb... At mannen leverer er ingen mulighet, og jeg har heller ingen andre i nærheten som kan ta i mot ungene mine i halv syv tiden slik at jeg kan dra på jobb...

Hva er mulighetene for unnskyldninger i en sånn situasjon? Vil ikke fortelle sånn med en gang at mannen har flyttet ut akkurat...

Noen forslag...?

Anonymous poster hash: 6f7cf...4ae

- biltrøbbel

- vifta på badet luktet svidd og hadde tatt fyr

- ene ungen hadde gjemt bilnøkkelen

- mannen måtte dra avgårde på noe/syk

- vannlekkasje

...

Men ikke bruk noe av dette tilfelle sjefen og/eller kollegaene dine er her inne.

Anonymous poster hash: e69a6...c3a

Annonse

Du skal si sannheten. Sannheten på dette tidspunktet er krise i familien. Det vil være det beste for deg å spille med åpne kort overfor arbeidsgiver hele veien. Du skal altså si sannheten, men du trenger ikke å utbrodere. 

Anonymous poster hash: 2ead9...0d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...