Gå til innhold

Hjelp! Hvilken unnskyldning kan jeg bruke for ikke å komme på jobb i morgen!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, strengt tatt bare en times tid for sent slik at jeg rekker å levere barna i barnehagen...

Lang historie kort: mannen min har vært en dust og tråkket over en viktig grense for meg. Jeg har i kveld bedt han om å flytte ut for en periode og hans eneste mulighet nå er da å bo hos et familiemedlem en times tid unna.

I alt dette kaoset er nå det aller, aller første problemet mitt å finne ut hvordan jeg kan få levert ungene i barnehagen i morgen når jeg selv må være på jobb 7:30 og har en drøy halvtime reising til jobb... At mannen leverer er ingen mulighet, og jeg har heller ingen andre i nærheten som kan ta i mot ungene mine i halv syv tiden slik at jeg kan dra på jobb...

Hva er mulighetene for unnskyldninger i en sånn situasjon? Vil ikke fortelle sånn med en gang at mannen har flyttet ut akkurat...

Noen forslag...?

Anonymous poster hash: 6f7cf...4ae

Fortsetter under...

Skrevet

Enten finner du noen som kan gjøre jobben eller så forteller du sannheten.

Anonymous poster hash: d501e...da0

Skrevet

Mannen er syk, for syk til å levere, så du må gjøre det før jobb.

Mannen måtte dra hals over hodet pga en krise/sykdom i familien hans så du er alene med barna i morgen tidlig

Anonymous poster hash: 84b38...46a

Skrevet

Eller, strengt tatt bare en times tid for sent slik at jeg rekker å levere barna i barnehagen...

Lang historie kort: mannen min har vært en dust og tråkket over en viktig grense for meg. Jeg har i kveld bedt han om å flytte ut for en periode og hans eneste mulighet nå er da å bo hos et familiemedlem en times tid unna.

I alt dette kaoset er nå det aller, aller første problemet mitt å finne ut hvordan jeg kan få levert ungene i barnehagen i morgen når jeg selv må være på jobb 7:30 og har en drøy halvtime reising til jobb... At mannen leverer er ingen mulighet, og jeg har heller ingen andre i nærheten som kan ta i mot ungene mine i halv syv tiden slik at jeg kan dra på jobb...

Hva er mulighetene for unnskyldninger i en sånn situasjon? Vil ikke fortelle sånn med en gang at mannen har flyttet ut akkurat...

Noen forslag...?

- biltrøbbel

- vifta på badet luktet svidd og hadde tatt fyr

- ene ungen hadde gjemt bilnøkkelen

- mannen måtte dra avgårde på noe/syk

- vannlekkasje

...

Men ikke bruk noe av dette tilfelle sjefen og/eller kollegaene dine er her inne.

Anonymous poster hash: e69a6...c3a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg sa på jobb at det var krise i heimen og jeg trengte å bli hjemme. Det holdt det

Skrevet

Pga en krise i familien kommer du dessverre en time for sent på jobb. Trenger ikke si mer.

Annonse

Skrevet

Si at det er en familiekrise og at du dessverre kommer 30 minutter for sent på jobb, hallo....

Anonymous poster hash: 5cf25...f84
Skrevet

Takk! Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt!

Skrevet

Si at du må levere barna i morgen og kommer 08.00 på jobb. Ferdig.

Anonymous poster hash: e5ce7...d69

Skrevet

Du skal si sannheten. Sannheten på dette tidspunktet er krise i familien. Det vil være det beste for deg å spille med åpne kort overfor arbeidsgiver hele veien. Du skal altså si sannheten, men du trenger ikke å utbrodere. 

Anonymous poster hash: 2ead9...0d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...