GÃ¥ til innhold

Planlegge graviditet - student

Anbefalte innlegg

Hei! :) 

Hva tenker dere om å planlegge graviditet som student? Etter sommeren er det to år igjen til jeg er ferdig med master. Trodde nylig at jeg var blitt gravid ved et uhell. Etter denne episoden gikk det opp for meg at jeg egentlig ønsker barn nå. Er det dumt å planlegge å bli gravid/få barn når man skal skrive master? Noen med erfaring rundt det? Tenker at om barnet kommer f eks neste sommer (vet det er vanskelig å planlegge helt), så blir jeg ferdig med det fjerde året før jeg evt. må utsette siste året med ett semester eller to. Og i tilfelle jeg skulle ha problemer med å bli gravid er det greit å finne det ut tidlig, sånn at tiden ikke "renner fra meg".

Har alltid tenkt at barn var forbeholdt til etter studietiden, men jeg regner med at det er like travelt med barn når man er i en ny jobb/er jobbsøker.

Har en stabil økonomi og er i et trygt, stabilt forhold. Er 25 år gammel. 

Flytt innlegget om det er plassert i feil forum. Er ny her, så har ikke helt oversikt ;)

Edit: Samboer har alltid hatt mer lyst på barn enn meg, så han er klar ;) 

Endret av Svibel
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144278036-planlegge-graviditet-student/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville hoppa i det om beggge var klar for barn, studier eller ei! 😊

Her tok det et helt år før jeg ble gravid, er også 25 år. Trodde det var null problem å bli raskt gravid når jeg enda var såpass ung, men det tok tid gitt!

Anonymous poster hash: 3cf54...9e1

Jeg har en på 3 år fra før og er straks ferdig med 2. året på bachelor. Vi bestemte oss for å bare kjøre på til tross for at jeg snart er ferdig. 

Både jeg og mannen vil ikke ha for stor aldersforskjell. Pluss at jeg ikke vil at barn nr 2 skal være for liten når jeg begynner på videreutdannelse etter bachelorgraden. 

Ser ikke noe problem med å få barn under utdannelse :)  Vi har stabil økonomi og mannen har fast jobb. 

Anonymous poster hash: dfb7c...3d8

Jeg har en på 3 år fra før og er straks ferdig med 2. året på bachelor. Vi bestemte oss for å bare kjøre på til tross for at jeg snart er ferdig. 

Både jeg og mannen vil ikke ha for stor aldersforskjell. Pluss at jeg ikke vil at barn nr 2 skal være for liten når jeg begynner på videreutdannelse etter bachelorgraden. 

Ser ikke noe problem med å få barn under utdannelse :)  Vi har stabil økonomi og mannen har fast jobb. 

Venter nå nummer 2 på nyåret forresten :)  Vi er kjempeglade for at vi ikke ventet. Visste jo heller ikke hvor lang tid det ville ta før det klaffet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...