Gå til innhold

Jeg føler ikke glede! Føler absolutt ingen glede!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lenge jeg kan huske vært trist, sliten, lei, tiltaksløs, seriøs og kjedelig. I det siste har jeg tenkt litt på dette med glede. Det er absolutt ingenting som VIRKELIG gleder meg!! Da mener jeg at jeg blir så glad, begeistret og føler lykke.

Jeg ler sjelden/aldri. Ser alltid det verste i alt.

Hva kan jeg gjøre? Er ikke gøy å ha det slik. :-(

Anonymous poster hash: a13fc...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette var fulltreffer! 😕 Har allerede snakket med leger, flere ganger, men de tar meg ikke seriøst.

For 5-6 år siden var jeg første gang til fastlegen der jeg forklarte at jeg var tiltaksløs, sliten, ingen energi osv. Blodprøver ble tatt, de var fine og dermed ingenting som feilet meg.

Var på ny til fastlegen for 4 år siden. Fikk beskjed om å trene og spise riktig mat. (Jeg sliter veldig med å spise mat, eier ikke matlyst)

Ingenting ble bedre. Så jeg var til fastlegen for 2-3 år siden. Jeg ønsket å snakke med psykolog. Legen mente jeg måtte snakke med han, da jeg ikke var syk nok til å bli prioritert til psykolog. Gikk i samtale til fastlegen noen ganger. Hjalp ingenting.

Så her er jeg da. Fortsatt lite trist, tiøtaksløst og "lat". 😕

Anonymous poster hash: a13fc...57b

Skrevet

Er det noe i livet du kan endre? Ofrer du deg mye for din mann fks.? Det er jo ikke helt uvanlig å ta alt av arbeid hjemme mens mannen "lever ute". Den feilen gjorde jeg, og den hadde mye å si for at jeg utviklet depresjon.

Er du generelt en "flink pike"? Det kan tappe alle og enhver! 

Har du skaffet deg noe litteratur om temaet? 

Du sier du har dårlig matlyst. Gjør du fornuftige valg når du spiser det lille du spiser? Velg grønnsaker og matvarer som er proteinrike og kaloritette på samme tid. 

Klem :)

Anonymous poster hash: 39a43...577
Skrevet

Min oppskrift har vært å gjør de tingene jeg ble glad for å gjøre før.

OG så er det faktisk greit å "tre på seg" smilet. Det hjelper faktisk!

Begynn å lete etter små gleder i hverdagen. Gå på jakt!

Anonymous poster hash: 8cf0b...939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...