Gå til innhold

Hvorfor ønsker IS å strupe turismen i muslimske land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både Tyrkia og Egypt opplever nå at turismen stuper. Avisene skriver at det var det IS ønsket å oppnå.

Jeg forstår bare ikke hvorfor, når begge er muslimske land? Ville det ikke være mer naturlig hvis de ønsket å kverke turismen i mer vestlige land? 

Anonymous poster hash: c9b36...9b9
Skrevet

IS skader mest muslimske land,ikke kristne. Lokal befolkning i Syria betaler mest prisen på terrorisme,flest muslimer blir drept av IS,de fleste flyktninger pga IS er muslimer osv. Bare deres enkelthandlinger når Europa og da blir vi redd når grusomme handlinger de begår. Syrere lever med diss idioter hber dag,dessverre,og ingen ser ut til å hjelpe dem. IS er ikke Islam,de bruker Islam for å spre hat og frykt. Huske4 noen livet før IS? Før 9/11? Jeg husker at det var så mye mer optimisme i verden,ingen var brydd når de skulle reise hit og dit. Det var snakk om vaksiner en skulle eller ikke ta på reise til Asia,ikke hvor det er trygt å dra. Mine venninner reiste uren videre til Bolivia ett år eller mellom-Amerika osv. Og hva snakker vi om nå? Tyrkia var et standard land før men nå kan vi ikke dit en gang! Jeg dro til Egypt på bryllupsreise,Sharm,ingen problem å se pyramidene også,dra på snorkling osv. Trist at verden har blitt slik at slike paradiser blir øde,trolig i lang tid fremover. Mannen og jeg lovet i Sharm da at vi skulle ta med barna dit når de blir 7-8 år for det er aldersgrensen for snorkling. Sønnen er 6,5 år nå og det er utelukket at vi skal klare det målet. Trist...

Anonymous poster hash: 040e4...0c8

Skrevet

De terroriserer der de kommer lettest til. Jeg tviler på at "ideologien" er særlig mer komplisert enn som så. Dette er taper-menn som er ekstremt opptatt av voldtekt, drap, lemlestelser og elendighet. Selvsagt med et bedritent kvinnesyn.

Anonymous poster hash: 79c8a...766
Skrevet

Vel nå har IS sine angrep i både Frankrike og Belgia hatt flere omkomne enn i Tyrkia og Egypt det siste året. I Tyrkia er terroren delt, man har IS som ikke har lykkes så veldig godt de 2 siste gangene de har prøvd også er der PKK som går mot militære mål. For å gjøre det enda mer komplisert så sloss PKK og IS mot hverandre i Syria. 

Jeg er litt delt på det med at færre reiser. Jeg synes reisebyråene er kjappe med å innstille fly og har minsket tilbudet. Turistene fra Russland har først nå fått lov til å begynne å reise dit igjen, en annen årsak til at nedgangen i Tyrkia har vært stor.  

Vi reiser selv til Tyrkia i sommer og blir der en mnd. men nå er vi godt kjent der så jeg er ikke bekymret, men jeg desse tider med den type info kan jeg godt forstå at folk er redd.  

Anonymous poster hash: 1cf11...a99
Skrevet

De bryr seg vel ikke om turisme, de vil jo ha en egen lukket muslim-boble hvor bare de styrer

Anonymous poster hash: cee03...0cc

Skrevet

Deres endelige mål er en dommedagskrig mot vesten.

For å kunne ha dette må de:

1/rekruttere så mange sinte, fattige unge menn som mulig. Dette får man ved å skape økonomiske trange tider i nærliggende land som foreksempel Tyrkia.

2/Få vesten skikkelig sinte, og vestlige mennesker skikkelig paranoide. Å true barn, familer og feriemål er veldig effektivt i så måte.

Anonymous poster hash: 5573d...b79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...