Gå til innhold

Enda et spørsmål ang. bacheloroppgave.. "Alle" sier jo forskjellig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. I følge veilederen vi har fått (skriftlig) fra universitetet, står det at inndelingen skal være innhold, teori, metode, analyse og drøfting, avslutning. Veilederen min (som jeg har veiledningssamtaler med) mener jeg skal dele inn i innhold, teori, metode, empiri, drøfting, avslutning. Så snakket md henne og hun har gått fram og tilbake flere ganger på hvordan jeg skal gjøre det. Så, hva er mest vanlig, å først presentere empiri for så å drøfte opp mot teori i neste kapittel? eller alt i ett? 

2. er det vanlig å skrive forord og sammendrag i bacheloroppgave elelr er det bare i master? for på det skriftlige dokumentet (veilederen) står det ingenting om det. men veilederen MIN sier at jeg skal ha det... føles som hun tror jeg skriver master og har misforstått litt... eller?

Anonymous poster hash: ed447...e69

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde forholdt meg til veilederen. Er du usikker sender du en Mail til emneansvarlig og spør. Noen veiledere er helt bak mål, sier ikke at din er det. Men ta det for det det er, en veiledning. Noen studenter får beskjed om noe, og noen får beskjed om noe annet fra en annen veileder.

Anonymous poster hash: 05f5f...b55

Skrevet

Mener veilederen universitet har gitt deg i den første setninga.

Anonymous poster hash: 05f5f...b55

Skrevet

1. I følge veilederen vi har fått (skriftlig) fra universitetet, står det at inndelingen skal være innhold, teori, metode, analyse og drøfting, avslutning. Veilederen min (som jeg har veiledningssamtaler med) mener jeg skal dele inn i innhold, teori, metode, empiri, drøfting, avslutning. Så snakket md henne og hun har gått fram og tilbake flere ganger på hvordan jeg skal gjøre det. Så, hva er mest vanlig, å først presentere empiri for så å drøfte opp mot teori i neste kapittel? eller alt i ett?

2. er det vanlig å skrive forord og sammendrag i bacheloroppgave elelr er det bare i master? for på det skriftlige dokumentet (veilederen) står det ingenting om det. men veilederen MIN sier at jeg skal ha det... føles som hun tror jeg skriver master og har misforstått litt... eller?

Anonymous poster hash: ed447...e69

Min bachelor var bygget opp slik;

Innledning/sammendrag - presentasjon av hypoteser

Teori

Metode

Empiri

Drøfting

Avslutning

Anonymous poster hash: e686b...8bd

Skrevet

Takk for svar i natten ❤️

Anonymous poster hash: e80fe...6aa

Skrevet

Det finnes ikke et fasitsvar på det. Du kan like så godt ha analyse og diskusjon sammen, for eksempel, og så en avslutning hvor du sammenfatter. Det er ingenting rett eller galt sånn sett.

Jeg har aldri hørt om noen som skriver forord på bacheloroppgaver (og jeg har korrekturlest ganske mange), men det kan du sikkert ha, hvis du vil. Det samme gjelder sammendrag. Jeg ville derimot ha hørt på veilederen, eventuelt tatt kontakt med studieveileder.

Annonse

Skrevet

Det finnes ikke et fasitsvar på det. Du kan like så godt ha analyse og diskusjon sammen, for eksempel, og så en avslutning hvor du sammenfatter. Det er ingenting rett eller galt sånn sett.

Jeg har aldri hørt om noen som skriver forord på bacheloroppgaver (og jeg har korrekturlest ganske mange), men det kan du sikkert ha, hvis du vil. Det samme gjelder sammendrag. Jeg ville derimot ha hørt på veilederen, eventuelt tatt kontakt med studieveileder.

Syns også det hørtes rart ut med forord og sammendrag på en bachelor😬 Men takk for svar, skal sende mail til studieveileder

Skrevet

Jeg hadde:

Innledning - presentasjon av oppgaven og problemstilling

Teori

Empiri

Analyse av empiri

Drøfting

Avslutning - sammendrag av oppgaven og svar på problemstillingen

Anonymous poster hash: 9afb5...2b6

Skrevet

Akkurat levert bachelor. Vi skulle ha forord og sammendrag

Anonymous poster hash: 17a56...03f

Skrevet

Takk for innspill 😊

Skrevet

Min bachelor består av innledning, teoretisk rammeverk, metode, resultatet/teori, diskusjon og avslutning. Vi skal levere sammendrag og det skal ligge etter innholdsfortegnelsen og før innledningen. Hadde gjort som veilederen din sier, hun/han er vel din interne sensor?

Anonymous poster hash: 40dfa...6e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...