Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Hva trengs i fødebaggen? - store truser til mor - behagelig tøy som er lett å få av og på for mor - flipflops til å dusje med - store bind (holder det med nattbind, eller bør man ha typ tena lady?) - eget tøy til mini - babyteppe Noe annet? Anonymous poster hash: 4bf79...a54
Kakao1234 Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 (endret) Jeg hadde googlet meg igjennom alle slike tråder, lest mammablogger og forberedt den berømte fødebagen i mange uker før fødselen. Det jeg endte opp med å få bruk for var mobillader, tannbørste, tannkrem, deodorant, plastslipperser og den gravidbuksa jeg kom i. Og hjemreiseantrekk til babyen da.Var på barsel i 48 timer og fikk altså ikke bruk for noe særlig av det jeg hadde pakket. 😊 Bind, truser og tøy til babyen får du der. Endret 29. mai 2016 av Kakao1234
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Jeg hadde googlet meg igjennom alle slike tråder, lest mammablogger og forberedt den berømte fødebagen i mange uker før fødselen. Det jeg endte opp med å få bruk for var mobillader, tannbørste, tannkrem, deodorant, plastslipperser og den gravidbuksa jeg kom i. Og hjemreiseantrekk til babyen da.Var på barsel i 48 timer og fikk altså ikke bruk for noe særlig av det jeg hadde pakket. Bind, truser og tøy til babyen får du der. Nettopp ja... er det jeg er litt redd for at jeg skal overpakke Jeg vet jeg må være inneliggende i 72t siden jeg har planlagt keisersnitt, så tenker at en ekstra bukse enn den jeg kommer i kan være grei. Og kanskje en ekstra cardigan osv. siden jeg må ut av avdelingen om jeg skal ha besøk. Anonymous poster hash: 4bf79...a54
Chupa chups Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Speil. Jeg oppdaget at jeg var nysgjerrig under fødselen (spesielt da hodet kom ut) og de hadde ikke speil. Så jeg måtte sette meg opp og se hele tiden...
Mumua Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Purelan salve til brystvortene, ammeinnlegg fra Medela (kjempemyke og gode mot såre brystvorter), ammepute tok jeg med for de på sykehuset var elendige , ammesingleter, gode klær som er lett å ta av og på. Jeg hadde med smokk til mini, selv om det er skikkelig fy fy. Var helt livreddende på barsel når brystvortene blødde, babyen hylskreik og jeg hadde 70\40 i blodtrykk og knapt visste hvor jeg var. Kommer til å ta det med neste gang også. Store bind får du der, så det holder å ta med nattbind selv. Jeg brukte dobbelt undertøy de første 3 dagene. LYPSYL - lufta på sykehuset er så himla tørr, så lypsyl er ett must
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 Jeg hadde med en lue til babyen. Ble brukt under oppholdet da det var tomt for luer der da han kom, så de ville sette på han en truse på hodet... det var ikke aktuelt for meg, så jeg var glad jeg hadde pakket ned en ekstra.... Anonymous poster hash: 50cc4...499
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Syntes det var så ekkelt etter jeg hadde fått barnet mitt. Blødde så utrolig mye, blødde gjennom klær og bleiene. Blødde så å si like mye dagene etter men fikk da beskjed om at det holdt med vanlige bind, jeg kunne ikke forvente å få flere nettingtruser og bleier av de. Blødde ut senga også da. Huff Anonymous poster hash: 71e94...14e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 Seriøst, det var smålig av dem! Spare på nettingtrusene og bindene? Er sykepleier og sldri spart på verken bind eller truser. Stakkars pasienter. Anonymous poster hash: 675f1...de4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #9 Skrevet 29. mai 2016 Seriøst, det var smålig av dem! Spare på nettingtrusene og bindene? Er sykepleier og sldri spart på verken bind eller truser. Stakkars pasienter. Anonymous poster hash: 675f1...de4 Ja,det syntes jeg også. Førstegangs og usikker som jeg var så sa jeg ingenting på det heller. Men har lært at blir det flere, så har jeg med eget bleieutstyr Anonymous poster hash: 71e94...14e
LillePunk Skrevet 30. mai 2016 #10 Skrevet 30. mai 2016 Ammepute! De hadde ikke dette på Barselhotellet på Ullevål i alle fall. Syntes det var utrolig slitsomt å amme uten. Ellers er det lett å ta med for mye. Det gjorde jeg. Anbefaler og mam sine brystkompresser om du blir sår.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #11 Skrevet 30. mai 2016 Det jeg fikk bruk for var: - behagelige klær (overraskende mange topper.. Fikk gulpebaby fra dag 1. Elsket sykehusskjortene da) - lommebok - kamera - sandaler/dusjsko - innesko - 1 body (ikke nødvendig men jeg foretrakk den den ene gangen vi skulle forlate avdelingen og gå i kiosken. Sykehusklærne var ikke søte nok ) - mobil og lader - hårstrikk - kulepenn - eyeliner (dvs lett sminke.. Ville se litt ok ut når vi fikk besøk) - tannbørste og tannkost - purelan - men hadde fått på sykehuset også, jeg bare spurte ikke siden jeg hadde med. - litt snacks og brus/annen drikke - evt medisiner du bruker -ammeBH i mye større størrelse enn du trodde du kom til å få bruk for - ever. (jeg bruker 75C normalt. Når melka kom og frem til den stabiliserte seg brukte jeg en i 85F og den var litt liten ) Hentesett og klær til å reise hjem i til meg også, hadde vi i fødebagen, men kunne egentlig latt de ligge hjemme også kunne mannen tatt de med. Fødebagen vår låg klar i bilen (heldigvis...styrtfødsel) i flere uker i forkant så pakket så lite som mulig.. Kunne ikke pakke alt av klær, måtte jo ha noe å gå med frem til fødselen også jeg ble forøvrig såpass mye smalere i løpet av noen dager at for meg stemte det ikke at jeg trengte gravidklær til hjemreisen, så kan være greit å se det an. Overrasket over at noen sykehus begrenser bind og nettingtruser? Her var det stappfult både på badet og ved dusjen, nettingtruser, og bind i str nattbind og oppover til de største barselbindene.. Fikk beskjed om å bruke alt jeg trengte og ikke være redd for å si ifra om det var tomt for noe. Anonymous poster hash: 21e81...e23
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #12 Skrevet 30. mai 2016 Har fem fødsler bak meg, og mitt beste tips er vannflaske fra Nike; en slik du kan drikke fra i alle mulige (og umulige) stillinger uten å måtte sette deg opp. Anonymous poster hash: 257b5...8b8
Blomstogbier Skrevet 30. mai 2016 #13 Skrevet 30. mai 2016 Hva trengs i fødebaggen? - store truser til mor - behagelig tøy som er lett å få av og på for mor - flipflops til å dusje med - store bind (holder det med nattbind, eller bør man ha typ tena lady?) - eget tøy til mini - babyteppe Noe annet? Anonymous poster hash: 4bf79...a54 Jeg blødde mye med førstemann, og da holdt ikke nattbind, men du får jo bleier på sykehuset da... Så mange du vil... Til og med til reisen hjem og litt til. Men i tillegg til det du har nevnt hadde jeg med: Kamera + lader og minnekort Mobil + lader Sminkeveske Lesestoff Kjeks + brus Babyolje (barnebek går lettest bort med babyolje!) Hårstrikker Smokker til babyen Medisinene mine Lommebok Tannbørste og tannkrem Egen dusjsåpe (dusjsåpen på sykehuset er noe dritt)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #14 Skrevet 30. mai 2016 Jeg leste også mange blogger og artikler om fødebag. Hadde med alt for mye. Hadde bruk for tannbørste/tannkrem, egen dusjsåpe, hårbørste, deodorant, ammesinglet, en genser (brukte stort sett sykehusskjorta), store truser, en bok, mobil, mobillader, vannflaske og hårstrikk. Reiste hjem i gravidbuksa jeg kom i. Anonymous poster hash: db93c...208
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #15 Skrevet 30. mai 2016 Takk for alle svar Anonymous poster hash: 4bf79...a54
TPK Skrevet 30. mai 2016 #16 Skrevet 30. mai 2016 Du trenger ikke så mye. Til selve fødselen får du jo alt. Etterpå er det greit med praktiske klær, som mørke joggebukser og bluser med knapper/ammetopp. Husk at magen er fortsatt stor de første dagene, så pakk vide og lange topper! En amme-bh er også lurt. Jrg brukte badekåpe en del, så slapp jeg å kle på meg for å gå på do (var do på gangen her). Toalettsaker, kamera og mobil. 1-2 skift til baby.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #17 Skrevet 30. mai 2016 Ammevennlige topper og behagelige klær! Vi måtte være en uke på sykehuset og skulle gjerne hatt flere ammetopper da det fort ble melkesøl og gulp 🙂 Jeg hadde også for lite klær til baby med, da vi brukte egne klær i stedet for de alt for store og utvaska sykehusklærne 😛 Alt av bind og truser fikk jeg ta så mye jeg ville av på sykehuset, så det brukte jeg ikke noe av det jeg hadde med selv. Kjekt å slippe å ta med brukte truser hjem, og bindene der var så myke og enkle å bruke etter fødsel! 😊 Ellers trengte jeg gode ammeinnlegg, ladere, kamera, shampo/balsam i reisestr, toalettmappe med lett sminke/krem/rens etc., slippers, hårstrikk, og lang sort cardigan ble mye brukt når jeg gikk i mellom. Under fødsel gikk det en pakke kjeks og litt tørket frukt samt noe å drikke. Jeg hadde på meg en deilig lett kjole når jeg kom til sykehuset, og den ble værende på helt til fødselen var ferdig. Perfekt fødeantrekk! 😉 Det vi manglet var en drikkeflaske som var enkel å drikke av, flere t-skjorter til far, babyklær i str.50, flere ammevennlige topper og myke amme-bh'er med god stretch. Så skulle jeg gjerne hatt med ammeskjold, da jeg hadde enorme mengder med melk som gjorde at lille ikke fikk skikkelig tak på knallharde pupper. Testa ut ammeskjold når jeg kom hjem og det gjordet det så mye enklere for baby! 😊 Åh ble helt misunnelig av å skrive dette jeg! 🙈 Fødte når i mars og det er bare å glede seg, spennende og fantastisk 👶🏻 Lykke til! Anonymous poster hash: 89d90...a78
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #18 Skrevet 30. mai 2016 Ift bind og truser lå dette både i gangene og på toalettene så det var bare å ta ved behov, men tydelig at det er forskjellig rundtomkring... Klær til baby har de sluttet med her nå, så har pakket 5 sett. Tok med sutt til andremann, og fikk absolutt bruk for den Anonymous poster hash: 4038f...cca
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #19 Skrevet 30. mai 2016 Ammevennlige topper og behagelige klær! Vi måtte være en uke på sykehuset og skulle gjerne hatt flere ammetopper da det fort ble melkesøl og gulp Jeg hadde også for lite klær til baby med, da vi brukte egne klær i stedet for de alt for store og utvaska sykehusklærne Alt av bind og truser fikk jeg ta så mye jeg ville av på sykehuset, så det brukte jeg ikke noe av det jeg hadde med selv. Kjekt å slippe å ta med brukte truser hjem, og bindene der var så myke og enkle å bruke etter fødsel! Ellers trengte jeg gode ammeinnlegg, ladere, kamera, shampo/balsam i reisestr, toalettmappe med lett sminke/krem/rens etc., slippers, hårstrikk, og lang sort cardigan ble mye brukt når jeg gikk i mellom. Under fødsel gikk det en pakke kjeks og litt tørket frukt samt noe å drikke. Jeg hadde på meg en deilig lett kjole når jeg kom til sykehuset, og den ble værende på helt til fødselen var ferdig. Perfekt fødeantrekk! Det vi manglet var en drikkeflaske som var enkel å drikke av, flere t-skjorter til far, babyklær i str.50, flere ammevennlige topper og myke amme-bh'er med god stretch. Så skulle jeg gjerne hatt med ammeskjold, da jeg hadde enorme mengder med melk som gjorde at lille ikke fikk skikkelig tak på knallharde pupper. Testa ut ammeskjold når jeg kom hjem og det gjordet det så mye enklere for baby! Åh ble helt misunnelig av å skrive dette jeg! Fødte når i mars og det er bare å glede seg, spennende og fantastisk Lykke til! Anonymous poster hash: 89d90...a78 Tusen takk for svar! Jeg skal ha planlagt KS, men tips om flaske som er enkel å drikke av var lurt uansett...regner med det er vondt å sette seg opp osv etter ks og da er det godt med en flaske jeg kan drikke av liggende. Mini har i utgangspunktet termin i midten av juli, men jeg har en følelse av at han vil ut før, og det virker det som de på sykehuset og jordmor tror også. Greit å pakke klart en bag med det mest nødvendige iallefall sånn at den står i bilen om noe skulle skje Anonymous poster hash: 4bf79...a54
Kakao1234 Skrevet 30. mai 2016 #20 Skrevet 30. mai 2016 Nettopp ja... er det jeg er litt redd for at jeg skal overpakke Jeg vet jeg må være inneliggende i 72t siden jeg har planlagt keisersnitt, så tenker at en ekstra bukse enn den jeg kommer i kan være grei. Og kanskje en ekstra cardigan osv. siden jeg må ut av avdelingen om jeg skal ha besøk. Anonymous poster hash: 4bf79...a54 Jeg hadde også planlagt KS, men var i så fin form at jeg kunne reise hjem etter 48 timer.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #21 Skrevet 30. mai 2016 Skal snart pakke bagen selv, og denne gangen er det en ting som er must for oss, og det er nesesuger! Junior kastet opp så mye fostervann det første døgnet at ingen fikk fred. Eller skal jeg kjøpe meg ny joggedress og ha klart til etterpå, greit å føle seg litt fresh selv med joggis. Vanlige toalettsaker. Boksershortsene til mannen brukte jeg også sist for fikk ikke nettingtruser på barselhotellet. Og bæresele. Ellers er blir det vel som de over har skrevet. Kort vei til sykehuset her så kan bare sende mannen hjem om noe trengs. Han får vel med et par tskjorter og et blad. Kanskje noe hygieneartikler på han også, han ble også svett sist stakkar. Anonymous poster hash: 476c7...09d
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #22 Skrevet 30. mai 2016 Oi, jeg skal snart føde jeg også og dette har jeg ikke tenkt over. Kanskje body, strømpe og babyteppe og en liten jakke til baby og smokk i tilfelle det er behov En joggebukse, T-skjorte og en genser, stor truse med plass til innlegg og en ammebh til meg. Hårbørste, tannbørste, mascara, mobillader, mobil, lommebok. Om jeg trenger noe mer ber jeg sikkert samboer ta med dette til meg Anonymous poster hash: 3541b...f8b
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #23 Skrevet 31. mai 2016 Jeg hadde også planlagt KS, men var i så fin form at jeg kunne reise hjem etter 48 timer. Det håper jeg at jeg er også, så lenge ammingen har kommet i gang, hvis ikke blir jeg så lenge jeg kan. er førstegangs... Anonymous poster hash: 4bf79...a54
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #24 Skrevet 31. mai 2016 Oi, jeg skal snart føde jeg også og dette har jeg ikke tenkt over. Kanskje body, strømpe og babyteppe og en liten jakke til baby og smokk i tilfelle det er behov En joggebukse, T-skjorte og en genser, stor truse med plass til innlegg og en ammebh til meg. Hårbørste, tannbørste, mascara, mobillader, mobil, lommebok. Om jeg trenger noe mer ber jeg sikkert samboer ta med dette til meg Anonymous poster hash: 3541b...f8b Tiden går så fort, så kan være lurt å ha pakket baggen ja Lykke til Anonymous poster hash: 4bf79...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå