Gå til innhold

9+6 i dag. Men føler gravid symptoma er besten borte??

Anbefalte innlegg

Jeg har vært veldig kvalm (uten oppkast),

Men nå føler jeg meg ikke det lenger. Har også vært ekstremt trøtt og det er jeg heller ikke i det siste dagene. Er dette normalt tru eller. Redd for å miste. Aldri mistet før (har 2.barn fra før) har aldri hatt blødninger med noen av dem. Ikke med den i magen heller.

Men bør jeg være bekymra tru?

Skal på ultralyd om ca 1 uke (pga jeg har diabetes)

Skal til legen på mandag, kan han da høre hjertelyd eller er det for tidlig??

Fortsetter under...

Jeg er  9+0 i dag og venter på den endringen i formen som du beskriver.

Rundt denne tiden i svangerskapet dør det gule legemet som har vært en del av egget siden det ble befruktet og festet seg.

Det gule legemet har som oppgave å fortelle kroppen din at du er gravid slik at den ikke setter igang mensen.

Det står for produksjonen av progesteron rett å slett, som er det hormonet som opprettholder graviditet. Rundt uke 9-10 tar morkaken over denne jobben noe som stabiliserer det hele (progesteronen) mer slik at vi mister mye av symptomene. 

Jeg hadde ikke vært bekymret akkurat nå om jeg var deg :)

Med førstemann hadde jeg grusom 24/7-kvalme uten oppkast. Det forsvant over natta i uke 8, og jeg var fremdeles trøtt, men mye mindre enn før. Blødde litt brunt også, og trodde det var over og ut. Nå er han snart åtte år. 😃 Lignende med andremann også, men da forsvant kvalmen litt mer gradvis (ca 3-4 dager) på ca samme tidspunkt. Nå i dette svangerskapet brukte kvalmen mer tid på å gå over, men startet å bli bedre rundt uke 8-9 nå også.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...