Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 5år siden startet jeg og mannen prøvingen med å få barn. Etter ca ett år uten resultat fikk vi nedslående nyheter. Mannen hadde få levende spermier hvorav det var hode og halebein på 99% av spermiene. Antallet var på noen hundre tusen og vi fikk beskjed om at ivf ble veien videre. Vi var knust begge to og vi følte at bakken forsvant under føttene våre. Dette ble starten på en tung tid for min del, tunge tanker og det jeg i dag vil kalle en liten depresjon. Det å få barn var mitthøyeste ønske. Hva hvis dette ikke gikk? Hva hvis jeg og mannen ikke kunne få barn sammen? Tankene var mange og vonde.

Etter tre uttak og ett frys satt endelig vår lille spire. Vår datter kom ca 3år etter at vi kastet p pillene. Lykken var stor og livet ble fantastisk igjen. Jeg følte jeg ble meg selv igjen da drømmen vår endelig ble realisert. Vi koste oss masse med vår lille datter. Planen var å søke til søskenforsøk da hun ble ca 1år. Vi viste det ville ta tid å starte opp med nytt forsøk så hun ville blitt minst 3år før det kom noe søsken. Perfekt aldersforskjell tenkte vi. 8 måneder etter at vår datter kom til verden begynte imidlertid noen kjente symptomer å melde seg. Trøtthet, ømme bryster, kvalme.... Kunne det være? Nei tenkte jeg. Hvor mange leger har ikke sagt at vi aldri ville bli gravide på egenhånd. Selv menn med 10 ganger så bra spermier som min mann har fortsatt dårlig sædkvalitet. Symptomene var dog kommet for å bli og graviditetstesten var positiv! POSITIV ! Herregud. Sjokket var stort selv om vi ikke brukte prevensjon etter fødsel. For kort tid siden kom lillebror til verden laget på naturmetoden. Aldri hadde jeg trodd vi skulle være så heldige. Det gikk vist an. Vi har lykkes til tross for dårlige ods på naturmåten. Vi har lykkes med ivf eller ICSI i vårt tilfelle. For bare noen år siden stengte jeg meg inne, gråt, var deprimert og lurte på meningen med livet som barneløs. Ting ordnet seg for oddsen de fleste andre. Så selv om ting virker håpløst i perioder finnes det som regel ett lys i enden av tunnelen. Jeg tenker på dere alle som står midt oppi dette. Dere er ikke alene ❤️. Håper min historie kan gi håp til andre ❤️

Anonymous poster hash: 6e4f4...37f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144277571-min-historie-%F0%9F%98%8A/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...