Gå til innhold

Vondt både i magen og i ryggen ved luftsmerter i mage?

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste dagene spist litt løk og slik som jeg ikke tåler så godt,har gått bra samme dag men idag har jeg vondt i magen og masse luft..Det flytter seg litt rundt så varierer litt hvor det gjør vondt,men sitter mest høyt opp og blir litt bedre akkurat i det jeg får ut litt luft...Samtidig har jeg vondt i ryggen,litt høyere opp enn korsryggen,det stikker,er sliten og smerter som blir litt bedre med varme på ryggen akkurat når den varmer...Har fibromyalgi så vondt en i ryggen kan komme av det,men når det er vondt samtidig både foran og bak så blir jeg bekymret..Har også irritabel tarm...

Anonymous poster hash: 719cd...ff0

Fortsetter under...

Ja, man kan også få ryggsmerter om man har veldig mye luft i tarmene eller om man er veldig forstoppet. Da utvider tarmene seg og kan ligge og trykke mot muskler i ryggen også, ikke bare gi smerter i mageregionen.

Om du har mye vondt i ryggen så kan det være at du bør få levert en urinprøve til legevakten for å sjekke om du kan ha pådratt deg en urinveisinfeksjon, da den i noen tilfeller også kan gi lignende symptomer.

Anonymous poster hash: 26709...9c3

Ryggsmertene blir litt bedre ved bevegelse så regner med at det er muskler...I magen så kommer det skikkelige tak helt øverst nå og da helt ute på sidene..Får ut mye luft + at jeg har vært på do mange ganger i dag så vil tro det er irritabel tarm etter at jeg har spist mat med løk i 3 dager ettter hverandre...Men fy å vondt det er 🙈

Hi

Sjekk punktet St36 på disse bildene. Masser området og trykk hard der en stund, kan hende det letter litt på symptomene dine.

Det er akupunkturpunkt.

https://www.google.no/search?q=stomach+36+acupressure+point&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj56t6J5_rMAhXnJ5oKHcJJDyEQsAQIGw&biw=1252&bih=611

Sjekk punktet St36 på disse bildene. Masser området og trykk hard der en stund, kan hende det letter litt på symptomene dine.

Det er akupunkturpunkt.

https://www.google.no/search?q=stomach+36+acupressure+point&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj56t6J5_rMAhXnJ5oKHcJJDyEQsAQIGw&biw=1252&bih=611

Takk,skal teste ut den 😊

Er merkelig vondt,slik tror jeg ikke at jeg har hatt før,det dunker på en måte og nå sitter det ytterst på hver side av magen ,akkurat oppunder siste ribbein på sidene.....Og litt dunking i ryggen omtrent i samme høyde..Men det kommer i tak,og det er masse luft som jeg får ut når jeg legger meg rett ut på sofaen. .

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...