Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Hvorfor får man bare feriepenger for 12 uker?? Anonymous poster hash: 08f0f...58d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 Man får feriepenger av 12 uker hvis man har 100 % lønn i permisjonen og av 15 uker hvis man har 80 % lønn i permisjonen. Mannen får ingen feriepenger i det hele tatt. Noen arbeidsgivere betaler feriepenger av alle ukene, men ikke min, dessverre. Enig med deg i at det er dumt, for man ender opp med mange færre betalte feriedager akkurat på det tidspunktet i livet hvor man trenger dem mer enn noensinne (ferie i barnehagen og når man har brukt opp hjemme med sykt barn-dagene). Jeg har heldigvis 20 betalte feriedager som jeg har overført fra 2014 til 2015, og nå fra 2015 til 2016, som jeg kommer til å overføre videre til 2017. I 2017 får jeg egentlig bare 17 betalte feriedager, men med de 20 i tillegg går det fint. Ikke alle er så heldige! Anonymous poster hash: eae7d...571
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Mannen får ikke feriepenger for de 10 ukene i permisjon?? Oh lord!!takk for svar! Hi Anonymous poster hash: 08f0f...58d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 Man får feriepenger av 12 uker hvis man har 100 % lønn i permisjonen og av 15 uker hvis man har 80 % lønn i permisjonen. Mannen får ingen feriepenger i det hele tatt. Noen arbeidsgivere betaler feriepenger av alle ukene, men ikke min, dessverre. Enig med deg i at det er dumt, for man ender opp med mange færre betalte feriedager akkurat på det tidspunktet i livet hvor man trenger dem mer enn noensinne (ferie i barnehagen og når man har brukt opp hjemme med sykt barn-dagene). Jeg har heldigvis 20 betalte feriedager som jeg har overført fra 2014 til 2015, og nå fra 2015 til 2016, som jeg kommer til å overføre videre til 2017. I 2017 får jeg egentlig bare 17 betalte feriedager, men med de 20 i tillegg går det fint. Ikke alle er så heldige! Anonymous poster hash: eae7d...571 Jobber du eller er du i permisjon? Det er jo ikke lov å øverføre feriedager Anonymous poster hash: 747d2...234
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Unnskyld om jeg kupper tråden din hi 🙈 Men er det noen som vet hvor man kan se hvir mye man får utbetalt i feriepenger? Jeg jobber i staten og fikk pengene direkte fra dem og ikke fra nav..Kan man se det på lønnsslipper fra i fjor eller? Anonymous poster hash: 5d5f8...dbd
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Unnskyld om jeg kupper tråden din hi Men er det noen som vet hvor man kan se hvir mye man får utbetalt i feriepenger? Jeg jobber i staten og fikk pengene direkte fra dem og ikke fra nav..Kan man se det på lønnsslipper fra i fjor eller? Anonymous poster hash: 5d5f8...dbd Det skal stå på lønnslippen din ja Anonymous poster hash: 747d2...234
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 Jobber du eller er du i permisjon? Det er jo ikke lov å øverføre feriedager Anonymous poster hash: 747d2...234 Jeg er i permisjon nå, men har vært i full jobb tidligere. Man kan overføre 14 dager ferie fra ett år til et annet, men hvis man ikke har brukt opp feriedager utover disse 14, så blir disse dagene også overført til neste år, selv om det ikke er "lov". Er selv mellomleder og forsøker å få alle mine ansatte til å komme under 14 dager før nyttår, men det går ikke alltid. http://www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2014/10/de-nye-reglene-for-overforing-av-ferie/ Anonymous poster hash: eae7d...571
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 Jeg er i permisjon nå, men har vært i full jobb tidligere. Man kan overføre 14 dager ferie fra ett år til et annet, men hvis man ikke har brukt opp feriedager utover disse 14, så blir disse dagene også overført til neste år, selv om det ikke er "lov". Er selv mellomleder og forsøker å få alle mine ansatte til å komme under 14 dager før nyttår, men det går ikke alltid. http://www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2014/10/de-nye-reglene-for-overforing-av-ferie/ Anonymous poster hash: eae7d...571 Beklager, vet ikke helt hvor hodet mitt var når jeg svarte deg. Jeg tenkte på utbetaling av feriedager, og det er jo noe annet. Så jeg enig med deg, hadde bare et øyeblikks forvirring Anonymous poster hash: 747d2...234
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Fordi NAV ikke trekker deg for ferie når du går på stønader/trygd, men betaler ut 12 mndr i året. Da får du heller ikke feriepenger. Det blir kluss når en får på stønad bare deler av året, slik tilfellet er med foreldrepenger. Særlig fordi en kan forlenge permisjonen hvis man vil ved å utsette permisjon og ta ferie med feriepengene fra året før. Dette har en ikke blikt til hvis man heller vil spare disse pengene til året etter, da man altså får lite feriepenger. Man får for 12 uker selv om man "egentlig" ikke skal ha det, gor å kompensere de som velger å utsette permisjon for å ta ferie, men man får ikke full kompensasjon. Anonymous poster hash: b8e9c...2e7
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 Fordi du har fått gratis penger et helt år uten å jobbe for dem! Herlighet, vi er kjempeheldige som får gå hjemme med babyene våre så lenge på statens regning, får være måte på hvor storforlangende man skal bli Anonymous poster hash: c467b...acf
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #11 Skrevet 27. mai 2016 Da jeg var i permisjon fikk jeg utbetalt vanlig foreldrepenger i juni og feriepenger fra arbeidsgiver fra året før. Sparte bare mye av pengene til neste juni. Ser ikke hva som er problemet. Anonymous poster hash: e2f87...d5b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #12 Skrevet 27. mai 2016 Selv om #10 og #11 ikke ser problemet, så er det vel lov for andre å diskutere dette, stille spørsmål, og ønske seg at det var annerledes? #10, det er strengt tatt ikke "gratis penger". Jeg har betalt skatt i mange år allerede, og kommer forhåpentligvis å betale skatt i mange, mange år framover. Det samme vil babyen som jeg får "gratis penger" for å gå hjemme med. #11, det er et godt tips å spare feriepengene fra ett år til året etter, da man får mindre feriepenger. Feriepenger er jo ofte ca. det dobbelte av det man vanligvis får i lønn en gitt måned. Men selv om du ikke "ser problemet", så gjør andre det. Jeg vil gjerne ha full ferie både i år og neste år, selv om jeg har født. Så storforlangende er jeg. Anonymous poster hash: eae7d...571
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #13 Skrevet 27. mai 2016 Da jeg var i permisjon fikk jeg utbetalt vanlig foreldrepenger i juni og feriepenger fra arbeidsgiver fra året før. Sparte bare mye av pengene til neste juni. Ser ikke hva som er problemet. Anonymous poster hash: e2f87...d5b For en idiotisk svar Anonymous poster hash: 08f0f...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå