Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Hei, Vår sønn skal hete Luca. Vi ønsker at han skal ha et mellomnavn, da søskene har dette. Vi kommer bare til å bruke Luca dagligdags. Vi har lett litt fra familietreet, men tar gjerne i mot alternative forslag! Hva synes dere om: Luca William Luca Theodore Luca Alexander Evnt andre forslag? Anonymous poster hash: b8a61...47d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Luca er fint:) Ville ikke valgt Luca Theodore, da Luca for noen også kan være et jentenavn, og Theodore kan bidra til å forsterke usikkerheten. Mellomnavn der ingen tvil er derfor positivt. Theodor ville jeg brukt i stedet. Luca Alexander er fint. Foreslår ellers: Luca Sebastian Luca Martinus Luca Mathias Luca Matheo (for italiensk, kanskje?) Luca Matheus Luca Emelius Luca Johannes Anonymous poster hash: b2461...df8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Luca Samuel Luca Wilhelm Luca Severin Luca Cornelius Anonymous poster hash: f3e8a...daa
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 Ville valgt Luca Alexander. Anonymous poster hash: 714df...bc7
lineaalba Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Ville ikke valgt Luca Alexander siden Luca slutter på samme bokstav som Alexander begynner med... Blir veldig "Luc-Alexander". Siden Luca er et unisex navn, er jeg enig i at fornavn nummer to etterlater null tvil om kjønn.Luca JohannesLuca OlaiLuca Christopher
nilie Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 Theodore - hvorfor gir det inntrykk av å være et jentenavn? I forhold til hvorvidt Luca er unisex ble 3 eller færre jenter kalt Luca i 2015 og rundt 35 gutter -tilsvarene i årene før. Det kan brukes av begge kjønn, men definitivt dominert av menn/gutter.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Theodore - hvorfor gir det inntrykk av å være et jentenavn? I forhold til hvorvidt Luca er unisex ble 3 eller færre jenter kalt Luca i 2015 og rundt 35 gutter -tilsvarene i årene før. Det kan brukes av begge kjønn, men definitivt dominert av menn/gutter. For meg gir det ikke inntrykk av å være jentenavn, men jeg blir litt i tvil. Man har jo Antonie og Antonia, og mange andre navn som slutter på -a eller -e som er jentenavn. Og Theodora er et jentenavn, så man kan bli usikker på om Theodore kan være jentenavn. Anonymous poster hash: b2461...df8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 Første jeg tenkte var Luca Emanuel Ellers liker jeg:Luca KristofferLuca Alexander Anonymous poster hash: beadc...156
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Luca Severin Anonymous poster hash: f3e8a...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå