Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Altså, jeg bor på landet, så er vant til litt drittlukt. Men, dette overgår alt. Bonden gjødsler jordet sitt ved siden av oss, og det lukter helt forferdelig. Det er så intenst. Lukta siger inn i huset, og det er så intenst at vi må sove borte i natt. Vi kan rett og slett ikke være i huset. Han har gjødslet før, men har aldri vært slik som dette før. Anonymous poster hash: e1aef...222
HvittHus Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 (endret) https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2003-07-04-951 http://www.regelhjelp.no/Emner-A---A-/Gjodsel---kvalitet-lagring-og-bruk/ Endret 26. mai 2016 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Mulig jeg er treg, men jeg skjønte egentlig ikke helt hva som er lov og ikke? Hi Anonymous poster hash: e1aef...222
HvittHus Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Mulig jeg er treg, men jeg skjønte egentlig ikke helt hva som er lov og ikke? Hi Anonymous poster hash: e1aef...222 Det skal tas rimelige hensyn til hensyn til luktulemper når det er bolighus i nærheten av åkeren, og det skal pløyes ned innen 18 timer. Å få stoppet bruk av husdyrgjødsel utenfor boligen er nok ikke en sak hvor huseier står sterk skulle jeg mene, men du kan jo ta en prat med landbrukskontoret for å høre hva som ligger innenfor begrepet rimelige hensyn.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Så lenge bonden ikke overgjødsler, altså sprer mer møkk enn han har lov til OG pløyer ned møkka senest 18 timer etter spredning, så er det tillatt. Er det grisemøkk? Den lukter ille. Anonymous poster hash: 9bbdb...e13
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 Må være grisemøkk. Tror faktisk han overgjødsler. Det er MYE gjødsel. Det svømmer utpå jordet her. Et besøk jeg hadde akkurat da reagerte også på at det var mye gjødsel. Men, får vel bare drite i det Hi Anonymous poster hash: e1aef...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå