Gå til innhold

Angst for post

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en som har angst for å ta ut brev fra postkassen. Det kan ta fler uker før han henter posten, ofte er det familie som gjør dette og når han får inn brevene tar det fler uker før han åpner de. Han får derfor mye purringer og ofte unødvendige inkassokrav.han syns det, Pga angsten, er lettere å betale inkassokrav enn å ta inn Post, åpne de og betale i tide. Kan han få noe hjelp, isåfall hva, og hvordan motivere han til å motta hjelp?

Anonymous poster hash: 6b7fa...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er ikke Pga dårlig økonomi at han ikke betaler i tide, det er Pga angst. I dag betalte jeg regningene hans med han, jeg åpnet brevene mens han var der, han turte ikke gjøre det alene. Nå er alle regninger betalt, han har igjen 2300 kr på konto og får lønn imorgen. Dette var mye inkasso og unødvendige høye regninger, og allikevel er han i pluss. Håper noen har noe tips

Skrevet

Avtalegiro og eFaktura. Unødvendig å få papirfaktura nå til dags...

Anonymous poster hash: 074f1...dfd

Skrevet

Avtalegiro og eFaktura. Unødvendig å få papirfaktura nå til dags... Anonymous poster hash: 074f1...dfd

takk, men ikke alle tilbyr avtalegiro, og bare for å gjøre det mer komplisert har han også angst for å logge inn på nettbanken.

Skrevet

Avtalegiro. Da slipper han å forholde seg til regningene, slipper å se dem, slipper å åpne brevene.

Anonymous poster hash: d96f8...314

Skrevet

Økonomisk verge som tar imot alle brev i digipost/mail?

Anonymous poster hash: 9a5af...ad8
Skrevet

Huff, hatt det på samme måte selv.

Varte til jeg møtte mannen min og gan tok over alt det der.

Grunnen til at jeg hadde angst for postkassa og å åpne brev var st angsten hadde rot i en enorm frykt for å oppleve noe uventet som kunne bli vrient å løse umiddelbart.

Anonymous poster hash: c1584...7da

Skrevet

han bør få seg en regnskapsfører el lign. bare få sendt all posten til en "verge" som nevnt over. så får han beskjed om det er noe han bør ta stiling til.

du kan jo tilby deg å gjøre dette for en viss sum i mnd. 

Anonymous poster hash: 4f220...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...