Gå til innhold

Venninne som påstår hun overførte penger til meg på mandag, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

ingen penger er kommet på konto :( Hva melder jeg henne? hater å mase om penger, men det er snakk om 1000 kroner og jeg trenger de til helgen.

Anonymous poster hash: 736c6...615
Skrevet

"hei! sjekka banken idag men ingenting kommet, kan du sjekke opp med banken din at alt er ok?, så de ikke kommer bort i banksystemet eller noe? :-)" hadde jeg sendt.. bare gjør deg dum å lat som du ikke skjønner hvorfor dem ikke er kommet.

Anonymous poster hash: 829c2...8c0
Skrevet

Kanskje :

Pengene er enda ikke kommet. Siden jeg trenger de nå får du komme bort med kontanter og så tilbakefører jeg pengene når/ om de kommer inn på konto hos meg

Anonymous poster hash: 720f2...3e7

Skrevet

Jeg hadde ringt henne og sagt at pengene ikke er kommet og at jeg må ha dem senest i morgen, så hvis hun ikke har ordnet det med banken likevel så må hun komme over med pengene i kveld.

Anonymous poster hash: a3ce3...75a
Skrevet

få banken til å trekke hennes konto å inn på din da vel? da tar det ett minutt så er dem der! 

Skrevet

Får jevnlig overføring fra en slektning jeg handler litt  for, nesten hver gang er pengene på konto samme dag, NEI vi har ikke samme bank! Så mange dager skal det ikke ta!

Anonymous poster hash: 8d262...839
Skrevet

Spør om hun ikke var fornøyd med øvelseskjøringen? 

Anonymous poster hash: 440ec...ebd
Skrevet

Spør om hun ikke var fornøyd med øvelseskjøringen? 

Anonymous poster hash: 440ec...ebd

HAHAH!! jeg dævver!  :legrine:

Skrevet

Har også ei sånn venninne. Låner penger av alle og juger alltid når hun skal tilbakebetale. Du må nesten bare mase, selv om det er kjipt. Og aldri lån henne penger igjen. 

Anonymous poster hash: 59f68...4f4
Skrevet

Spørs hvilken bank det er, hadde en overføring som tok mange dager før det gikk gjennom så er ikke uvanlig. Men har dere samme bank så burde det gå øyeblikkelig.

Anonymous poster hash: b1cd0...653
Skrevet

Overføring mellom forskjellige banker kan ta mange dager.

Anonymous poster hash: 40f95...091

Skrevet

Overføring mellom forskjellige banker kan ta mange dager.

Ikke 4 dager

Anonymous poster hash: 720f2...3e7

Skrevet

få banken til å trekke hennes konto å inn på din da vel? da tar det ett minutt så er dem der!

Eh, en kan ikke bare få banken til å trekke fra andre sin konto.

Anonymous poster hash: 88501...500

Skrevet

Ikke 4 dagerAnonymous poster hash: 720f2...3e7

Jo.

Skrevet

Hahaha priceless! Lurer på hvorfor ingen trekker penger fra Røkke sin konto?

Anonymous poster hash: a1999...f99

Skrevet

Her i huset har jeg og samboer forskjellige banker for tiden, og overførslene kommer alltid innen kl. 12:00 dagen etter. Hvis overførselene skjer samme dag før 12:00 kommer de jo innen klokken slår 12:00? Hvis overførselene skjer fredag ettermiddag eller i helgen kommer de mandagsmorgen.

Anonymous poster hash: 6ff24...4dd

Skrevet

Be om å få et skjermbilde av bankbetalingen og si at du skal sjekke med banken om hvorfor pengene ikke har kommet. Vanligvis tar ikke en overføring mer enn en dag eller to.

Anonymous poster hash: 454a2...e90
Skrevet

Få henne til å sende deg bilde av betalingen. Da kan du ringe banken hun bruker i morgen. Men det er lite å få gjort om hun har overført, kan være et tregt system. Skjer jo feil der og. Men det er uvanlig i dag at det tar 4 dager. Om hun lyver har dere et annet problem. Skaff dere vipps e.l så bruker dere det neste gang - da får du melding med en gang penga er vippset 😊

Skrevet

kan faktisk ta en hel uke hvis dere ikke har samme bank og 3-5 dager hvis samme bank

Skrevet

kan faktisk ta en hel uke hvis dere ikke har samme bank og 3-5 dager hvis samme bank

Det stemmer ikke! Jobber i bank, og er kun overføring til/fra Visa-kort eller overføring fra utlandet som KAN ta flere dager, og det er nok ikke tilfelle her. Det tar ALDRI mer enn 1-2 dager med en helt ordinær overføring/regningsbetaling.

Anonymous poster hash: a44ab...e06

Skrevet

Det stemmer ikke! Jobber i bank, og er kun overføring til/fra Visa-kort eller overføring fra utlandet som KAN ta flere dager, og det er nok ikke tilfelle her. Det tar ALDRI mer enn 1-2 dager med en helt ordinær overføring/regningsbetaling.

det stemmer jo, har akkurat overført til en og hun fikk ikke pengene før 1 uke etterpå

Skrevet

Så mange som uttaler seg om ting de ikke har peiling på!

"Det er mange som lurer på akkurat dette: – Jeg skylder kompisen min noen penger og vil overføre disse i nettbanken eller mobilbanken. Når får han pengene på konto?

Her er det to svar:

På sekundet i samme bank: Overfører du penger til en mottaker som er kunde i samme bank som deg, så er pengene på konto umiddelbart. Vi snakker sekunder altså :)

Fire ganger i døgnet: Overfører du penger til en mottaker som er kunde i en annen bank enn deg, så tar betalingen som regel litt lengre tid. Overføringer mellom banker skjer fire ganger i løpet av døgnet – alle hverdager. Siste frist er kl 13.45 for personkunder. Betaler du i helga, overføres pengene tidlig mandag morgen.

Hvis du overfører pengene:
Før kl 00.15 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 06.00
Før kl 09.30 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 11.30
Før kl 11.45 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 14.00
Før kl 13.45 – så er pengene på konto hos mottaker ca kl 16.00

M.a.o. tar det maks to og en halv dag (fredag etter kl. 13.45 til mandag morgen). Det skal aldri ta en uke. Da har mottager antakeligvis ikke sjekket banken på noen dager og sier "nå har pengene kommer fram" en dag, men egentlig kom pengene fram for flere dager siden.

Anonymous poster hash: 39319...e98
Skrevet

Allikevel så gjør det det noen ganger... Jeg om mannen har konto i to forskjellige banker, og tre-fire dager hender det at det tar (ikke helg). Som oftest en dag.

Anonymous poster hash: a6ad4...e99

Skrevet

Det der er så ekkelt, jeg har selv vært den som har overført og pengene ikke dukker opp. Spør meg ikke hva som har skjedd. Riktig kontonummer trukket fra kontoen min men Hu som skulle ha fått pengene har ikke fått de..

Jeg har tatt bilde av det og sent til vedkommende men hun påstår fremdeles at hun ikke har fått de. Jeg har vist henne konto utskrift og tatt bilde av av skjermen.

Anonymous poster hash: 4a0ff...375

Skrevet

Få henne til å ta bilde av overførselen slik at det er dokumentert. Kan jo være at hun har skrevet feil kontonr eller noe.

Så tar dere det med banken derifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...