Gå til innhold

dere med hunder (som bjeffer mye)

Anbefalte innlegg

Prøver dere å gjøre noe med det, eller er det ikke noe dere tenker på? Tenker dere på at naboer irriterer seg ovrr bikkja di som står ute og bjeffer veldig mye?

Har en nabobikkje som bjeffer mye, og høyt. Vekker enkelte ganger ungene.

Og denme bikkja, kommer løpende mot gjerdet og hopper opp på gjerdet og bjeffer noe voldsomt hver gang jeg går forbi med barnevogna. Hadde denne hunden gått til angrep om ikke gjerdet var der? Det er en stor og kraftig hund, ikke noe "voff voff og logring med halen". Heller voldsom bjeffing og virkee sint...

Anonymous poster hash: cb4c8...a60

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144277272-dere-med-hunder-som-bjeffer-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bjeffer aldri inne og bjeffer ikke i timesvis ute. Han varsler når noen jogger forbi.

Jeg synes folk får tåle litt lyd fra en hund, de har stemmer de også.

Synes det er verre med unger som hyler på trampoline i timesvis. Å ikke lære ungene at det er mulig å ta litt hensyn når man er ute er pinlig.

Anonymous poster hash: a47c0...718

Unødvendig bjeffing tillater jeg aldri. Å storme mot gjerdet med sinna bjeff mot alt of alle er heller ikke noe jeg tillater.

Varselbjeff får folk tåle. F.eks hvis det er noen fremmende på vindu sent en kveld eller på natt.

Anonymous poster hash: 4d8cf...2b9

Min bjeffer aldri inne og bjeffer ikke i timesvis ute. Han varsler når noen jogger forbi.

Jeg synes folk får tåle litt lyd fra en hund, de har stemmer de også.

Synes det er verre med unger som hyler på trampoline i timesvis. Å ikke lære ungene at det er mulig å ta litt hensyn når man er ute er pinlig.

Anonymous poster hash: a47c0...718

Haha, rett i forsvarsposisjon. Jeg snakker om en bikkje som bjeffer dagen lang.

Unødvendig bjeffing tillater jeg aldri. Å storme mot gjerdet med sinna bjeff mot alt of alle er heller ikke noe jeg tillater.

Varselbjeff får folk tåle. F.eks hvis det er noen fremmende på vindu sent en kveld eller på natt.

Ja det skjønner jeg. De prøver jo bare å varsle/beskytte. Men denne hunden bjeffer bare noen fiser i nabohuset. Vi bor i et rekkehus med 4 enheter. Det ligger 3 slike ved soden av hverandre. Hunden bjeffer hver gang noen kjører forbi, går forbi, jogger forbi, går ut og henter posten, åpner et vindu, osv osv... De skal vel ikke "varsle" om hver minste lyd? Alt som skjer 50 meter fra tomta utløser bjeffing.

Vil påstå at han bjeffer 7 timer i løpet av dagen. Er hjemme i permisjon med baby, så har lagt merke til det først nå.

Han virker agressiv. Kan det være et tegn på at han ikke har det bra? Eller skal jeg bare overse det?

Ja det skjønner jeg. De prøver jo bare å varsle/beskytte. Men denne hunden bjeffer bare noen fiser i nabohuset. Vi bor i et rekkehus med 4 enheter. Det ligger 3 slike ved soden av hverandre. Hunden bjeffer hver gang noen kjører forbi, går forbi, jogger forbi, går ut og henter posten, åpner et vindu, osv osv... De skal vel ikke "varsle" om hver minste lyd? Alt som skjer 50 meter fra tomta utløser bjeffing.

Vil påstå at han bjeffer 7 timer i løpet av dagen. Er hjemme i permisjon med baby, så har lagt merke til det først nå.

Han virker agressiv. Kan det være et tegn på at han ikke har det bra? Eller skal jeg bare overse det?

Ingen hunder skal bjeffe for minste lille ting eller lyd. Det er dårlig oppdragelse - eller mangel på oppdragelse.

Bjeffing på absolutt alt og hele dagen er en forbanna uting. Ikke rart at folk ikke liker oss hundefolk.

Enten så gir naboene dine blanke i at hunden bjeffer. Eller så er den så "vill" at de får ikke temt den. Begge deler er ikke bra for hverken hund eller folk.

Ja, den kan være aggressiv. Men det kan ikke jeg bekrefte uten å ha sett hunden. Noen hunder er veldig dominante og sikkelig fulle av testosteron uten at de er farlig aggressive.

Annonse

Jeg har ei venninne som har fått et valp for noen få måneder siden. Jeg var hos henne en dag og valpen lå under bordet og bare bjeffet kraftig plutselig. Mange ganger, en hel stund.

Hun snakket ikke til valpen fordi hun sa den ville leke og ha oppmerksomhet og hun ville ignorere den for å ikke gi den oppmerksomheten og da la valpen styre.

Vi har hatt flere hunder og jeg har vært tidlig ute med å lære dem at unødig bjeffing er ikke greit. Alle utenom 1 har forstått det. Den som ikke forsto klarte ikke å tie når vi var ved huset for å så gå bort uten den.

Om den hunden er agresiv eller ikke er vanskelig å si uten å ha sett selve situasjonen.

Selv har jeg en stor hund med et stort behov for å varsle når noen er nære porten eller kommer inn i hagen. Har prøvd i årevis å plukke dette av han men det går rett og slett ikke. Er fullstendig klar over at han ser stor og farlig ut for de som ikke kjenner han når han setter i gang. De som kjenner han vet at så fort han får hilst så er alt greit. Til og med med eldste sønnen her gjør han sånn med når han kimmer hjemom. Sier vi navnet hans så spretter hunden opp og bjeffer. Hunden og sønnen har et spesiellt forhold.

Han oppfører seg sånn kun når det er andre hjemme i huset sammen med han. Er han alene står han i vinduet og ser på de som er i hagen. Har testet dette med flere for han ukjente personer.

Anonymous poster hash: 1144a...e48

Naboene hadde en bikkje som sto og bjeffa fra de kom hjem fra jobb til sene kvelden. Er jo så mye enklere å bare slippe ut bikkja i hagen enn å ta ansvar for dyret man har skaffa seg.

Vi andre naboene bytta på å kontakte politiet, slik at det ble en skikkelig klagestorm. En dag kom det noen og henta bikkja. Problem solved!

Anonymous poster hash: 0c381...3c5

Det er utrolig irriterende med folk som bare lar hunden stå ute og bjeffe til alle døgnets tider! Vi har også (dessverre) en bjeffehund, men vi stopper henne med en gang hun setter i gang. Jeg hadde aldri klart å stå inne og høre på.

Anonymous poster hash: e6ea1...35f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...