Gå til innhold

Visste dere at det finnes kun én svanemerket tannkrem på det norske markedet?

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket litt rundt i dag, fordi jeg ville kjøpe tannkrem uten mikroplast, og det finnes altså kun én svanemerket tannkrem å få kjøpt i Norge. Dette er en voksentannkrem som er garantert uten mikroplast, triklosan, parabener og hormonhermere. Det finnes altså ingen slike til barn. Skremmende :(

Anonymous poster hash: 33481...f99

Fortsetter under...

Jeg sjekket litt rundt i dag, fordi jeg ville kjøpe tannkrem uten mikroplast, og det finnes altså kun én svanemerket tannkrem å få kjøpt i Norge. Dette er en voksentannkrem som er garantert uten mikroplast, triklosan, parabener og hormonhermere. Det finnes altså ingen slike til barn. Skremmende :(

Hvilken tannkrem er det da?

Anonymous poster hash: 440b7...8c8

Hvilken tannkrem er det da?

Anonymous poster hash: 440b7...8c8

Beklager, glemte å legge ved link. Det er bare én sv zendiumtypene som er "godkjent".

http://www.svanemerket.no/aktuelt/nyheter/tannkrem-uten-mikroplast/

Denne har jeg brukt i flere år, men var ikke klar over dette. Jaja, så er den et godt valg av flere grunner

Bruker Zendium kids til ungene og det står på at den skal brukes til 6 år. Ungene har brukt av min når deres har vært tom, men de syns den er for sterk på smak. Eldste er snart 8 og kunne nok brukt voksentannkremen, men det får jeg han altså ikke til å gjøre.

Anonymous poster hash: 8f41b...242

Jeg har vært obs på triclosan og en del andre stoffer i mange år, så unngår mange tannkremer. Men blir nok svanemerket tannkrem på meg også neste gang. Neste tom her, så det blir vel neste uke. Takk for tips, Hi :)

Anonymous poster hash: 19a96...ce3

Annonse

Zendium Classic. Men er det noe i veien for å bruke den til barn? Det har da vi gjort her i huset.

Hvis du passer på å bruke lite går det sikkert bra. Barn opp til seks år skal helst ha tannkrem med 1000 ppm fluor, mens i voksentannkrem er det ofte rundt 1450 ppm, såvidt jeg husker. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...