Gå til innhold

Drepe veps uten å gå nær den? :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øh ja altså... Jeg er livredd for veps - mildt sagt. Delvis fordi jeg er allergisk mot enkelte insekt og derfor er redd jeg kan være det for veps også (ikke sjekket og aldri blitt stukket heller), men mest fordi jeg generelt er ekstremt pysete når det gjelder insekt, og spesielt de som stikker.

Er plaget med at det kommer en og annen veps inn hvis vindu eller dør står åpent litt (har ikke så voldsomt med veps i området, men somehow kommer de inn når de først er her..). Taktikken med å fortsatt la døra stå åpen og holde meg unna mens jeg håper den finner veien ut selv har hittil fungert dårlig.

Så finnes det noen måte å drepe vepsen på uten å måtte gå bort og klaske til den? Er ille nok å måtte gå så nært, men enda verre hvis jeg i tillegg bommer og bare gjør den sint :P

Anonymous poster hash: 9027f...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke, og bør ikke drepe den. Den er viktig for oss!

Anonymous poster hash: 4cf87...31c

Skrevet

Du skal ikke, og bør ikke drepe den. Den er viktig for oss!

Anonymous poster hash: 4cf87...31c

Veps har faktisk ikke en nyttefunksjon. Vepsen er bare en hissig jævel.

Bier derimot er viktige. Er ikke hissige slik som veps. Og de pollinerer - det er veldig viktig.

Anonymous poster hash: 2f263...c03

Skrevet

På f.eks Plantasjen får du kjøpt insektsspray som også dreper veps.

Men er det bie eller humle tar du et blad og vifter den ut igjen.

Anonymous poster hash: 0e002...408

Skrevet

Hi her, jeg har også dårlig erfaring med sånn støt-dings! og jeg skal ikke på vepsejakt da, bare drepe de enkeltvepsene som kommer inn i stua og ikke flyr ut igjen (den gjør ikke mye nytte for seg inne uansett) :P kan ikke fortsette å evakuere fra stue og kjøkken (åpen kjøkkenløsning) hver gang, har en baby som sikkert ikke setter pris på det :P

Anonymous poster hash: 9027f...4dd

Skrevet

Max smekker (?)! Den zapper dem i svime, og zapper du flere ganger så dør den.

Jeg er dønn avhengig av den! Den er grunnen til at sommeren er utholdelig ;)

Anonymous poster hash: a7b8c...83b

Skrevet

Radar, men må bruke en del pr gang, eller så kan du bruke hårspray så den ikke klarer å fly, så slå den i hjel..

Anonymous poster hash: 2e7dd...e1a
Skrevet

http://www.jernia.no/sok/-/category/list/all?q=Permetrin

Får den også på Plantasjen og Felleskjøpet.

En liten dusj og alt av insekter faller om.

Er også god å spraye i åpne vinduer og dører slik at edderkopper ikke kommer seg inn.

Må da gjentas ca hver 5.uke

Du bør holde deg unna rommet i noen timer etterpå, fikk jeg beskjed om da jeg kjøpte dette. Synes det er skummelt å spraye med gift innendørs, særlig når man har små barn.

Hva med å lage en saftfelle i en brusflaske eller noe sånt? Så rister du kraftig og skyller den ned i do?

Skrevet

Du bør holde deg unna rommet i noen timer etterpå, fikk jeg beskjed om da jeg kjøpte dette. Synes det er skummelt å spraye med gift innendørs, særlig når man har små barn.

Hva med å lage en saftfelle i en brusflaske eller noe sånt? Så rister du kraftig og skyller den ned i do?

Man må og passe på at dyr ikke er i nærheten når man sprayer

Anonymous poster hash: 78721...af8

Skrevet

Man må og passe på at dyr ikke er i nærheten når man sprayer Anonymous poster hash: 78721...af8

Det er ikke skadelig for større dyr eller barn. Men når jeg sprayer dør og vinduskarmer er jeg alltid alene og lar det stå åpent noen minutter. Det føles litt bedre da.

Sjeldent jeg finner noe som helst insekt inne nå.

Skrevet

Det er ikke skadelig for større dyr eller barn. Men når jeg sprayer dør og vinduskarmer er jeg alltid alene og lar det stå åpent noen minutter. Det føles litt bedre da.

Sjeldent jeg finner noe som helst insekt inne nå.

Jeg fikk beskjed om det fra forhandler i hvert fall

Anonymous poster hash: 78721...af8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...