Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Adecco, manpower ol. Mulig jeg får meg jobb gjennom et slikt byrå, men skjønner ikke helt hva det vil si å være ansatt på en dlik måte. Anonymous poster hash: c3cc2...c8c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Dytter denne ☺ Anonymous poster hash: c3cc2...c8c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Det betyr at du er ansatt i byrået, og så finner de jobber til deg. Dvs det er ofte vikariater ved sykdom og kort tid hvert sted. Du kan jo selvfølgelig være heldig og få noe mer langvarig, men du må være innstilt på at de kan ringe og si "i morgen møter du der og der, der skal du jobbe i 3 dager". Anonymous poster hash: b9fb3...009
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Jeg har vært ansatt via proffice, og har jobbet i administrasjonen på et mindre bemanningsbyrå. Det kommer litt ann på hvilken type jobb du søker. I kontorstillinger er det ofte snakk om vikariat på uker eller mnd. Mens i feks bygg og anlegg er det gjerne en dag her og en dag der. Da jeg jobbet via proffice, ble jeg ansatt i et 6 mnd vikariat, hvor jeg etter 5 mnd ble kjøpt ut av kontraken min med proffice og bosatt direkte i firmaet. De første 5 mnd fikk jeg lønn fra Proffice. Anonymous poster hash: 0ab47...40b
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Jeg har vært ansatt i flere bemanningsbyråer (Manpower, personalhuset, jobzone, bemanningsbyrået) og slik det var hos meg så fikk jeg kontrakt på 6 mnd med mulig forlengelse eller fast jobb. Har aldri opplevd det som første person sier her. Det har ikke vært noe annerledes for meg enn de som var fast ansatt i selskapet og det er takket være det nye vikardirektivet (husker ikke helt hva det het) Vanligvis har du ikke lønn når du ikke har en kontrakt. Anonymous poster hash: 412b6...446
Gjest Pusikatt Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Det betyr at du er ansatt i byrået, og så finner de jobber til deg. Dvs det er ofte vikariater ved sykdom og kort tid hvert sted. Du kan jo selvfølgelig være heldig og få noe mer langvarig, men du må være innstilt på at de kan ringe og si "i morgen møter du der og der, der skal du jobbe i 3 dager". Anonymous poster hash: b9fb3...009 Nei, dette stemmer overhode ikke. Man blir ikke beordret til noe som helst. Du får tilbud om oppdrag, men du blir ikke beordret på en dags varsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå