GÃ¥ til innhold

Hils for faen!😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om jeg syns det er frekt når jeg er opptatt med noe at noen maser og sier hei og ikke lar meg få den tiden jeg trenger til å kle av og snakke med mitt barn? Hils på meg når jeg ikke gjør noe du, og gjerne få ungen din til å ikke mase om kontakt med andre når de er opptatt. du virker veldig slitsom.

Anonymous poster hash: bda0a...4f7

Du høres utrolig sur ut.

Klarer du ikke å si hei samtidig som du kler av barnet?

Å ikke svare når man blir snakket til er uhøflig.

Skal vedde du blir sur om ungen din ikke svarer når du sier noe til han. Det kan du faktisk ikke, for det er du som lærer barnet at man ikke trenger svare.

Heller en slitsom forelder i barnehagen som smiler enn en sur og uoppdragen som deg.

Anonymous poster hash: 08f82...881

Skrevet

Altså, jeg vet at alle disse voksne har barn som er mye eldre enn mitt barn og går i andre avdelinger... Har jeg tid til å hilse på alle de? NEI! Men jeg smiler om jeg får øyekontakt.... Jeg hilser forøvrig selvsagt på de som har barn i samme avdeling... Men faktisk dritlei av alle som hilser i søkk og kav og skal slå av en prat som jeg ikke aner hvem er ... Faktisk!

Du bør virkelig bry deg. Dette er foreldrene til barna ditt barn tilbringer flere timer daglig med ben dag kan du ha behov for kontakt. Kanskje skal de starte på skolen sammen også? Jeg lover deg at den dagen barnet ditt ikke kommer hjem til avtalt tid vil du gjerne vite hvem du kan kontakte.

Anonymous poster hash: a75e0...4d7

Anonymous poster hash: 8319b...6de
Skrevet

Hva om jeg syns det er frekt når jeg er opptatt med noe at noen maser og sier hei og ikke lar meg få den tiden jeg trenger til å kle av og snakke med mitt barn? Hils på meg når jeg ikke gjør noe du, og gjerne få ungen din til å ikke mase om kontakt med andre når de er opptatt. du virker veldig slitsom.

Jeg håper dette bare er et forsøk på trolling.

Hvis ikke så synes jeg du har skremmende lite kapasitet til å skulle ha ansvar for et barn. Hvis du ikke greier å av avse ett sekund til å si hei, da har du faktisk så store problemer at du bør vurdere å søke hjelp. Du evner jo tydeligvis heller ikke å vise barnet ditt hvordan man omgås andre med normal høflighet, og dermed vil du skape problemer for barnet ditt sosialt ved at det ikke kan sosiale koder. Du vil også trolig få et barn som tror hele verden alltid og til enhver tid skal spinne rundt barnet selv.

Jeg tviler på at barnet ditt vil takke deg for det du ikke greier å lære det.

Mer grunnleggende enn å hilse på andre blir det nemlig ikke når det kommer til høflighet og sosiale koder. Man trenger på ingen måte innlede en samtale med andre, men man lærer sine barn sosiale koder slik at de ikke skal bli utskudd senere.

Men det er kanskje ikke så farlig om barnet ditt senere blir sett på som den rare som ikke vet hvordan oppføre seg, barnet med den sure moren.... for det er slik du/dere risikerer å bli oppfattet av både andre voksne og barn.

Det er selvfølgelig et valg du tar og som du tydeligvis også er bevisst på.

Men sånn egentlig så håper jeg du bare troller.

Anonymous poster hash: 47a45...b70

Skrevet

Hei! :-)

Haha, tydeligvis ikke bare jeg som var irritert over dette, jeg var den som alltid hilste, noen svarte ikke, andre sa hei uten å se på meg engang. Irriterende.

Nå bor vi i utlandet, å er en helt annen kultur her, folk hilser å slår av en prat hele tiden (forventer jo ikke det siste)

Vi nordmenn har rett å slett noe å lære altså;-)

Anonymous poster hash: 06907...0f3

Skrevet

Du høres ut som en solstråle. Å svare "hei" tilbake tar ikke mange sekunder!

Anonymous poster hash: 06907...0f3

Skrevet

Frekt å ikke hilse tilbake, MEN jeg har sosial angst og det er sjelden jeg hilser først. Men jeg hilser selvsagt tilbake når når noen hilser på meg.

Anonymous poster hash: de4bf...681

Skrevet

De hilser ikke i min BHG heller! Barna hilser ihvertfall ikke på meg eller mitt barn. Til og med naboer jeg ser inn i øynene til hilser ikke tilbake... Jeg slutter å hilse om jeg ikke får hei tilbake. Blir så forbanna jeg også!! Grrr

Anonymous poster hash: 408bd...390

Skrevet

De hilser ikke i min BHG heller! Barna hilser ihvertfall ikke på meg eller mitt barn. Til og med naboer jeg ser inn i øynene til hilser ikke tilbake... Jeg slutter å hilse om jeg ikke får hei tilbake. Blir så forbanna jeg også!! Grrr

Anonymous poster hash: 408bd...390

Godt og trist å høre at det er flere som opplever det samme. Tydeligvis er dette ett problem flere steder. Ikke noe som tar fra meg nattesøvnen men jeg syntes det er til ettertanke for hva vi viderefører til våre barn.

Hi

Anonymous poster hash: 4247c...3c6

Skrevet

Frekt å ikke hilse tilbake, MEN jeg har sosial angst og det er sjelden jeg hilser først. Men jeg hilser selvsagt tilbake når når noen hilser på meg.

Anonymous poster hash: de4bf...681

Jeg forstår den siden av saken også 😊. Men ett hei tilbake er alt som blir forlangt. Du svarer hvertfall noe som er flott og tøft av deg. Det krever sikkert mye av deg så utrolig flott at du gjør det.

Hi

Anonymous poster hash: 4247c...3c6

Skrevet

En anelse selvhøytidelig, du? For "bissi" til å si hei? Kanskje det vil hjelpe deg å takle situasjonen bedre om du tenker at all tiden du kaster bort klemme ut enstavelsesord, kan plottes inn i timeplanen som opplæring i sosiale koder for barnet ditt? Så slipper barnet ditt å skjønne at du er en vrangpeis som hater alle i barnehagen. For du skal være rimelig vrang for å synes det er frekt at noen hilser.

Skrevet

Du bare tuller? Gjør du ikke?

Aldri har det vel vært masete å si hei?

Hva er det egentlig du lærer barnet ditt tror du, med å være så selvopptatt?

Du er nok ei fin ei! Solstrålen i omgangskretsen din?

Anonymous poster hash: ba853...ee7

Skrevet

Ja helt enig med deg. Og det er da normal høflighet og. Hilser altid og sier hei. Selvom jeg faktisk har slitt litt med sosial angst. Koster lite og si hei og smile.

Har og opplevd det som deg. Selvom de aller fleste hilser.

Anonymous poster hash: 3aa6c...e4a

Skrevet

Er super blyg 😳 men sier alltid hei om noen hilser på meg. Tørr aldri si hei først, blir så flau ... Om jeg ikkke får hei tilbake.. 😳 er elendig på tørrhet 😳 men klarer å store hei tilbake. Blir glad når noen Sier hei til meg , men jeg klarer ikke å si hei først.

Anonymous poster hash: 5af99...f7a

Skrevet

Det finnes ukulturer på dette.

Jeg bor i ei bygd der alle hilser. Drar man derimot til nabobygda, nekter folk å hilse (selv om du kjenner dem). Dette er veldig tydelig og jeg har hørt folk fra nabobygda si at de ikke 'orker' å hilse da det virker så tilgjort. Manglende folkeskikk, vil jeg heller kalle det.

Skrevet

Så merkelig at det er så store forskjeller på dette..

Jeg har 4 barn, alle har gått i barnehage og nå hår alle på forskjellig trinn på skolen. En eneste gang har jeg opplevd en mamma som ikke hilser, men hun hadde store problemer stakkar, gikk alltid og så ned i bakken og virket redd sin egen skygge.

Ellers har jeg da vært på hils med alle foreldrene jeg har møtt på, ikke bare på mitt barns avdeling heller. Skal du ut av porten i barnehagen og det kommer en pappa eller mamma som skal inn så sier du da hei selv om denne forelderen holder til på en annen avdeling og du ikke kjenner dem. Har alltid fått hei tilbake jeg, gjerne noen fraser om været e.l. også.

Jeg bor i en liten by på sørlandet.

Anonymous poster hash: 6c994...af9
Skrevet

Dette er ikke noe å diskutere. Man hilser tilbake dersom man får med seg at noen hilser på en. Så enkelt er det. 

Anonymous poster hash: e86a9...993
Skrevet

Enig!!

Anonymous poster hash: d8b8a...aa9

Skrevet

Det finnes ukulturer på dette.

Jeg bor i ei bygd der alle hilser. Drar man derimot til nabobygda, nekter folk å hilse (selv om du kjenner dem). Dette er veldig tydelig og jeg har hørt folk fra nabobygda si at de ikke 'orker' å hilse da det virker så tilgjort. Manglende folkeskikk, vil jeg heller kalle det.

Så snålt. De synes ikke det virker tilgjort å unnlate å hilse, da? Se folk, og så verken nikke, smile eller si hei? Eller later de som om de ikke ser andre?

Er glad jeg bare har bodd steder der det er kultur for vanlig folkeskikk. Ville følt meg skikkelig ukomfortabel i et samfunn med nærmest passiv-aggressiv ikke-hilsing.

Skrevet

Oj sann.....ja, det er krevende å vise normal folkeskikk og si hei...fryktelig krevende.

Anonymous poster hash: b971a...27a

Skrevet

Dette har jeg aldri forstått, må jeg innrømme!

Som firebarnsmor med barn fra 5-16 år kan jeg ikke engang huske å ha hilst på noen som ikke hilser (på en eller annen måte) tilbake. Hvor bor egentlig disse menneskene?

"Er slitsomt å hilse hele tiden".

Det tar et halvt sekund å hei, si du møter 5 som sier hei i en hente/leveringssituasjon. Da har man brukt 2,5 sek på å hilse. Slitsomt?

"Irriterende når folk avbryter så jeg ikke får konsentrert meg om å kle av mitt barn" (eller hva det nå sto)

Jeg snakker med barnet mitt "hele tiden", jeg. At jeg ikke gir full oppmerksomhet til barnet hele tiden har de overlevd fint. Jeg hilser, skravler og prøver å være imøtekommende. Tuller med de andre barna osv.. Jeg er ikke bare solskinn og regnbuer hele tiden, men det skal ikke gå utover andre. Er jeg stressa eller sur klarer jeg fortsatt å si hei.. Barna mine føler seg ikke oversett selv om jeg snakker med andre/flere enn h*n. Og jeg mulittasker..

Sosial angst..

Jeg sliter med angst selv, ikke sosial angst da, men ser fortsatt ikke problemet med å gi et nikk om noen hilser...?

Er man døv, det er selvfølgelig en gyldig grunn til å ikke høre at noen hilser. Men ofte vet man jo om det er en døv forelder på avdelingen. Da ville jeg vinket..

Men klart.. Jeg er en person som ALLTID hilser når jeg f.eks passerer noen. Om det er på vei inn i butikken, når jeg er ute og går, passerer jeg noen (også fremmede) ser jeg på dem og sier Hei! Står jeg i kø med kjentfolk slår jeg an en prat (man merker fort om noen ikke vil snakke), jeg hilser på h*n i kassa, hilser på foreldrene i barnehagen, på skolen.. U name it..

Jeg sier hei kanskje 50 ganger ila dagen. Koster meg 25 sek av dagen min.

Mener ikke at alle skal være like ekstreme som meg, men jeg klarer ikke å se en eneste god unnskyldning for å ikke si hei når man får med seg at noen hilser på en..

Anonymous poster hash: 75839...1b0

Skrevet

Hehe, jeg er en av de som ikke hilser om jeg ikke må. Å si hei til samme menneske 10 ganger i uken føles overflødig, rett og slett. Litt sånn "må vi hilse HVER gang?" Men klart, sier noen hei til meg svarer jeg jo alltid, men trives best med å være i fred og unngå andre helt til jeg må. (Jobb/barn/venner/kjæreste)

Skrevet

Hehe, jeg er en av de som ikke hilser om jeg ikke må. Å si hei til samme menneske 10 ganger i uken føles overflødig, rett og slett. Litt sånn "må vi hilse HVER gang?" Men klart, sier noen hei til meg svarer jeg jo alltid, men trives best med å være i fred og unngå andre helt til jeg må. (Jobb/barn/venner/kjæreste)

Du er uhøflig

Anonymous poster hash: d8e80...84c

Skrevet

Jeg er av de som smiler og hilser, har jeg dårlig dag, så hilser jeg i det minste med et vennlig ansikt, enda om smilet kanskje uteblir, lærte folkeskikk som barn ;)

Men vi har 5 (!) foreldre i bhg vår, som aldri sier hei, eller viser noe tegn på at de enser deg, om de så ser RETT på deg når du sier hei, ser de på deg som luft, og fortsetter med sitt uten noe form for gjenkjennelse. Ungene deres vel og merke, smiler, vinker eller sier et svakt hei!

Resten av "flokken" er heldigvis imøtekommende når det kommer til å hilse, jeg og ei til i bhg  vår møtes som regel i siste bakken opp til bhg (begge går med søsken vogn der) veldig tung bakke, så vi forstår godt at den andre kanskje ikke sier noe, men vi gir i det minste et smil, og den som kommer ned bakken sier hei med et smil og tuller gjerne litt med ungene i vogna :)

Anonymous poster hash: ba44d...4a2
Skrevet

Du er uhøflig

Anonymous poster hash: d8e80...84c

Mulig, svarer som sagt hvis noen hilser på meg, men unngår blikkontakt så langt det lar seg gjøre.

Vet derimot at mange er som meg da, at vi helst later som vi ikke har sett kjentfolk på kollektivtransport eller andre steder, bare for å slippe tørrprat.

Skrevet

Jenta mi begynner i bhg til høsten, jeg skal hilse i øst og vest (nord og sør også naturligvis) !  :D

Anonymous poster hash: 53766...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...