Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut ett sted å tenker at dette er det rette stedet. Er det så forbanna vanskelig å hilse på de andre foreldrene i barnehagen? Koster det deg forbanna mye å dra på smilebåndet og si tre bokstaver? Enten du er norsk, utlending, innflytter eller fra området burde det være folkeskikk å hilse på folk enten du kjenner vedkommende eller ei! Barna våre går i samme barnehage, det kan ikke misforstås når man møter på andre foreldre med ett barn i hånden at man har barn på samme avdeling. Når vi sitter å kler på eller av barna våre i garderoben og vi sitter Max to meter unna hverandre vet jeg at du har sett meg. Du kan heller ikke bortforklare det med at "jeg viste ikke at barna våre går på samme avdeling". Hils for faen. Når jeg hilser på deg er det fader meg frekt å ikke si hei tilbake. Jeg forventer ikke tørrprat men jeg forventer folkeskikk. Nesten så jeg vil flytte og bytte barnehage pga dette selv om mine venninner sier det er det samme i deres barnehage.

Godt å få ut frustrasjonen ett sted selv om jeg såklart later som ingenting i barnehagen. Har nesten litt lyst til å ta dette opp med pedleder kjenner jeg. Hvilke forbilder er man for ungene når man ikke viser folkeskikk?! 😡

Anonymous poster hash: 4247c...3c6

Skrevet

Hei:-)

Anonymous poster hash: 25bc5...e86
Skrevet

Må bare få det ut ett sted å tenker at dette er det rette stedet. Er det så forbanna vanskelig å hilse på de andre foreldrene i barnehagen? Koster det deg forbanna mye å dra på smilebåndet og si tre bokstaver? Enten du er norsk, utlending, innflytter eller fra området burde det være folkeskikk å hilse på folk enten du kjenner vedkommende eller ei! Barna våre går i samme barnehage, det kan ikke misforstås når man møter på andre foreldre med ett barn i hånden at man har barn på samme avdeling. Når vi sitter å kler på eller av barna våre i garderoben og vi sitter Max to meter unna hverandre vet jeg at du har sett meg. Du kan heller ikke bortforklare det med at "jeg viste ikke at barna våre går på samme avdeling". Hils for faen. Når jeg hilser på deg er det fader meg frekt å ikke si hei tilbake. Jeg forventer ikke tørrprat men jeg forventer folkeskikk. Nesten så jeg vil flytte og bytte barnehage pga dette selv om mine venninner sier det er det samme i deres barnehage.

Godt å få ut frustrasjonen ett sted selv om jeg såklart later som ingenting i barnehagen. Har nesten litt lyst til å ta dette opp med pedleder kjenner jeg. Hvilke forbilder er man for ungene når man ikke viser folkeskikk?!

Ta det opp med pedagogisk leder? Si ifra til henne/han selv!

Skrevet

Enig med deg, men kjenner meg ikke igjen. Har hatt fem barn i fire bhg, og kun opplevd én far som ikke har hilst, men han hadde sannsynligvis problemer. Har lest flere lignende innlegg her inne, og lurer på hvor disse menneskene bor?

Anonymous poster hash: a75e0...4d7

Skrevet

Du høres nå ut som en jeg ikke får lyst å hilse på. Kanskje det har noe med hvordan en selv framstår?

Anonymous poster hash: 3e3f2...aec
Skrevet

Grunnen til innlegget var at jeg nok en gang høyt og tydelig sa hei til en mamma da de kom inn i garderoben i stad. Vi satt rett ved siden av hverandre i garderoben. Likevell ignorerte hun meg og min sønn som prøvde å smile og få kontakt med henne. Dette er ikke den første dette har skjedd med så enten har "alle" sosial angst av foreldrene eller så er det en dårlig ukultur!! Tar ett barn kontakt med deg går det vell an å få på smilebåndet.

Hi

Skrevet

Jeg er døv, så jeg har ikke sans i havet til å få med meg at en foreldre sier hei til meg mens jeg kler av og på ungen min. Så jeg virker nok overlegen mot de som ikke vet at jeg er døv. Men jeg er flink til å hilse, nikke og smile hvis jeg faktisk får det med meg.

Anonymous poster hash: ada04...277

Skrevet

Du høres nå ut som en jeg ikke får lyst å hilse på. Kanskje det har noe med hvordan en selv framstår?

Jeg smiler og hilser pent. Sinnet mitt i forhold til dette kommer kun ut her og til mannen. Så ikke det som er årsaken heller.

Såpass voksen er jeg 😊

Hi

Skrevet

Samme i bhg vår. Nå har styrelederen der sendt en epost til alle foreldrene med oppfordring om å hilse på hverandre. Og det er visstnok noen foreldre som ikke hilser på de ansatte engang.

Anonymous poster hash: a2da1...35c

Skrevet

Snart kommer alle DIB-damene med nerveproblemer og sier at de ikke våger å hilse.

Det er gjengangeren her inne i slike tråder.

Hvis du er så redd at du ikke våger prate med folk burde du faktisk ikke få barn.

Anonymous poster hash: 08f82...881

Skrevet

Jeg er døv, så jeg har ikke sans i havet til å få med meg at en foreldre sier hei til meg mens jeg kler av og på ungen min. Så jeg virker nok overlegen mot de som ikke vet at jeg er døv. Men jeg er flink til å hilse, nikke og smile hvis jeg faktisk får det med meg.

Anonymous poster hash: ada04...277

Den forstår jeg. Du skal overhode ikke ha dårlig samvittighet om du oppfattes overlegen. Så selv om du kanskje føler deg truffet har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet da du har en gyldig grunn. Jeg vil ikke tro at "alle" mammaene og pappaene jeg har møtt er døve, her er det nok bare frekkhet. Men såklart , kan jo godt hende at det er ett par av de også 😊.

Hi

Skrevet

Enig med deg!

Anonymous poster hash: c1560...b26

Skrevet

Grunnen til innlegget var at jeg nok en gang høyt og tydelig sa hei til en mamma da de kom inn i garderoben i stad. Vi satt rett ved siden av hverandre i garderoben. Likevell ignorerte hun meg og min sønn som prøvde å smile og få kontakt med henne. Dette er ikke den første dette har skjedd med så enten har "alle" sosial angst av foreldrene eller så er det en dårlig ukultur!! Tar ett barn kontakt med deg går det vell an å få på smilebåndet.

Hi

Tvilsomt at dette er forklaringen. Jeg har sosial angst og klarer å si hei. Kan til og med prate litt om været på en god dag. ;) Jeg har vært med i grupper med andre med sosial angst, og de fleste klarer å si hei når de er forberedt på situasjonen og den andre sier det først. Og de jeg har møtt som ikke klarer såpass lar være å få barn.

Kanskje muligens maks en av foreldrene på avdelingen har så sterk sosial angst, men da er det mest sannsynlig at den andre forelderen leverer og henter. Og kanskje én er døv. Resten er bare uhøflige.

Anonymous poster hash: cf89f...bfa

Skrevet

Haha deg igjen?

Eller er dette et generelt problem i bhg? ;)

Du får ta en Christine Koth, klemme vedkommende hardt inn i kløfta, og si HEI! Viktig å bjuda på ;)

Anonymous poster hash: ba853...ee7

Skrevet

Hei:-)

Anonymous poster hash: 25bc5...e86

Hei ❤️

Ser dere folkens, det var ikke så vanskelig. Bare å øve hjemme nå så dere klarer å si det i barnehagen 😉.

Hi

Skrevet

Haha deg igjen?

Eller er dette et generelt problem i bhg? ;)

Du får ta en Christine Koth, klemme vedkommende hardt inn i kløfta, og si HEI! Viktig å bjuda på ;)

Anonymous poster hash: ba853...ee7

Meg igjen? Vet ikke om det er ett generelt problem men hørt om det før fra mine venninner 😊.

Hi

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Skjønner godt at du blir frustrert. Det finnes veldig få unnskyldninger for å ikke si "Hei" tilbake. Man trenger ikke tørrprate i 10 min, men å hilse tilbake er faktisk normal folkeskikk. Vi hadde én mor i barnehagen som var umulig å føre en kort samtale med pga angst, men hun hilste alltid tilbake.

Skrevet

Så du hilser bare på noen du liker som du har lyst til å hilse på? Har ikke mora di lært deg folkeskikk?

Skrevet

Hva om jeg syns det er frekt når jeg er opptatt med noe at noen maser og sier hei og ikke lar meg få den tiden jeg trenger til å kle av og snakke med mitt barn? Hils på meg når jeg ikke gjør noe du, og gjerne få ungen din til å ikke mase om kontakt med andre når de er opptatt. du virker veldig slitsom.

Anonymous poster hash: bda0a...4f7

Skrevet

Hjelpes, er ikke spesielt sosial selv men jeg hilser og smiler, avogtil slår av en prat.

Anonymous poster hash: ed34f...343
Skrevet

Hva om jeg syns det er frekt når jeg er opptatt med noe at noen maser og sier hei og ikke lar meg få den tiden jeg trenger til å kle av og snakke med mitt barn? Hils på meg når jeg ikke gjør noe du, og gjerne få ungen din til å ikke mase om kontakt med andre når de er opptatt. du virker veldig slitsom.

Som småbarnsforelder gjør man som regel noe hele tiden. Skal hun ringe til deg og hilse når du har lagt barna for kvelden og slengt deg i sofaen? Hvor vanskelig er det å si tre bokstaver og fortsette med det du har holdt på med?

Skrevet

Og jeg som tenkte i dag tidlig at det var en smule irriterende med hilsing i et kjør når jeg leverer og henter gutten min.... Aner ikke hvem disse folka er heller, så føler det er veldig unaturlig...

Anonymous poster hash: 8319b...6de
Skrevet

Hvis du ikke klarer å si hei mens du kler på barnet ditt kan du neppe fungere godt i hverdagen. Hva slags jobb har du son ikke klarer to så enkle ting på engang? Klarer du ikke lage mat og svare barnet ditt på ett spørsmål heller da? Klarer du ikke sykle og prate samtidig? Det du sier er ikke logisk uansett hvor mye du unnskylder deg.

Hi

Skrevet

Jeg hilser alltid når jeg oppdager at andre hilser på meg og slår gjerne av en samtale.

Men periodevis er jeg helt fjern fordi jeg har så mye å tenke på. I følge mannen min gikk jeg rett forbi naboene mine på butikken uten å hilse. Jeg var rett og slett "helt vekk" i egne tanker. Jeg ble naturligvis veldig flau når han gjorde meg oppmerksom på det 😖

Nå tror jeg selv at jeg har greid å fått med meg alle som hilser i barnehagen, men det kan nok hende det har skjedd et eller annet unntak på de aller verste dagene 😔

Anonymous poster hash: fd542...139

Skrevet

Og jeg som tenkte i dag tidlig at det var en smule irriterende med hilsing i et kjør når jeg leverer og henter gutten min.... Aner ikke hvem disse folka er heller, så føler det er veldig unaturlig...

Anonymous poster hash: 8319b...6de

Du bør virkelig bry deg. Dette er foreldrene til barna ditt barn tilbringer flere timer daglig med ben dag kan du ha behov for kontakt. Kanskje skal de starte på skolen sammen også? Jeg lover deg at den dagen barnet ditt ikke kommer hjem til avtalt tid vil du gjerne vite hvem du kan kontakte.

Anonymous poster hash: a75e0...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...