Gå til innhold

1 mnd. innestående lønn. Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke jobbet i kommunen på mange år. Over 13 år siden. Men i den kommunen jeg jobbet i da hadde vi 1 mnd. innestående lønn. Så jeg måtte jobbe to mnd. før første lønn, hadde jo da lønn til mnd. etter jeg slutta.

Men er det vanlig?

Har begynt i en ny kommune nå. Håper virkelig jeg får lønn etter første fulle mnd. i jobb.

Anonymous poster hash: 57afc...009

Skrevet

Vanlig er det vel ikke. Jeg har ikke hatt det før i den jobben jeg har hatt nå de tre siste årene, som er større kjedebutikk.

Jeg har bare jobbet i det kommunale(barnehage) noen få mnd, og der var det ikke sånn, men hvordan det egentlig praktiseres vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 0c8a5...223
Skrevet

Hvis man jobber "ekstra" får man ikke lønn før midten av neste mnd, det er fordi man får timebetalt og disse samles opp. Husker det var irriterende, men det går seg til.

Anonymous poster hash: 3efe2...285

Skrevet

Med fastlønn får man vanligvis lønn den 12. i inneværende måned. Altså, lønna for mai måned kommer 12. mai. Sånn er det i de to kommunene jeg jobber i, den kommunen mannen jobber i, og for de kommunene mine nære venninner jobber i.

Når jeg jobber ekstra får jeg lønna måneden etter. Det jeg jobber ekstra mellom 12. mai og 11. juni kommer til utbetaling 12. juli.

Anonymous poster hash: 85593...aca

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men i vår kommune (altså alle stillinger i kommunen) er det slik du beskriver i hovedinnlegget (som innebærer at man har jobbet i to mnd før man får første lønning). Veldig kjipt når man starter, for oss som ikke har voldsomt mye å rutte med (er jo ikke sånn at man får noe ekstra når lønningen først kommer heller, den er for 1 mnd, så kan ikke bruke lån/kreditt)..

Anonymous poster hash: b071c...8b7

Skrevet

Vi har 15 dager innestående lønn. Får lønn 15 juni for mai måned

Anonymous poster hash: fd21c...254
Skrevet

Takk for svarene.

Fant ut at det er sånn her også. Veldig kjipt når man kommer fra permisjon og sykemelding at en lønn holdes tilbake. Ja vet jeg får den en mnd. etter jeg slutter men da trenger jeg den jo ikke på samme måte.

Har heldigvis spart opp en lønn da så det ordner seg jo. Men skjønner ikke hvorfor de må ha det sånn.

Anonymous poster hash: 57afc...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...