Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Jeg er innkalt til medarbeidersamtale. Jeg mistrives sterkt i jobben og skal slutte om noen måneder (ugreit miljø og jeg føler meg dårlig behandlet - ikke noe som er mulig å få gjort noe med dessverre). Jeg stoler overhode ikke på min sjef. Må jeg møte eller kan jeg si at jeg ikke ønsker en slik samtale? Anonymous poster hash: af1f1...a46
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Jeg ville møtt, og enten ikke sagt noe mtp referanser, eller sagt min hjertens mening! Anonymous poster hash: 15bc4...ba2
Hjertefru Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Du må ingenting. Medarbeidersamtale er frivillig. I din situasjon forstår jeg godt at du ikke ønsker å møte.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Så vidt jeg vet er ikke medarbeidersamtaler frivillig. Det er noe du må møte på og som arbeidsgiver er pålagt å avholde. Anonymous poster hash: 70492...e4f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Arbeidsgiver er pålagt å tilby deg medarbeidersamtale. Du har lov til å takke nei. Anonymous poster hash: a0f71...d84
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Ja, riktig som anonym rett over her sier - det er ikke frivillig for arbeidsgiver å tilby, men frivilig for arbeidstaker å si ja til dette. Anonymous poster hash: 39eb4...9f8
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 Ja, riktig som anonym rett over her sier - det er ikke frivillig for arbeidsgiver å tilby, men frivilig for arbeidstaker å si ja til dette. Anonymous poster hash: 39eb4...9f8 Hvor står det om dette? Er det i arbeidsmiljøloven? Min sjef er vanskelig og jeg ønsker å kunne vise til noe konkret når jeg sier sjefen i mot. Har skummet gjennom, men finner ikke noe om dette. Takk for svar forresten! HI Anonymous poster hash: af1f1...a46
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 Er arbeidsgiver pålagt å avholde medarbeidersamtaler? Jeg har vært ansatt i 10 år, og har aldri vært på en eneste medarbeidersamtale. Det er et lite firma da, om det har noe å si. Anonymous poster hash: 421f0...602
Merdee Skrevet 25. mai 2016 #9 Skrevet 25. mai 2016 (endret) Så vidt jeg vet er ikke medarbeidersamtaler frivillig. Det er noe du må møte på og som arbeidsgiver er pålagt å avholde. Anonymous poster hash: 70492...e4f Ledere er pålagt å tilby, men i enkelte tariffavtaler er de pålagt begge parter å delta på. Men en medarbeidersamtale skal være fremtidsrettet og inneholde målsetninger, og når HI snart skal slutte så er det ikke særlig hensiktsmessig, og hun kan nok dermed takke nei. Endret 25. mai 2016 av Virginia!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå