Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal på 3 ukers ferie i sommer, når mini er 6 mnd gammel. Har ikke tilgang på badebaljen mens vi er på tur, så lurer på om jeg bare kan ha han med i dusjen når jeg selv skal dusje? Han pleier uansett å ligge naken på et håndkle og "lufte stumpen" og pludre mens jeg dusjer på morgenen så tenker det hadde vært lettvint å bare ta han med inn i dusjen (etter at jeg selv egentlig et ferdig vasket)? Pleier ikke dusje i veldig varmt vann, men hvordan er det med vannsprut? Og hvordan gjøre det trygt (våt baby = glatt baby)?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144277087-dusje-med-baby-6-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår er så glad i vann at alle forsøk på å putte ham i balje ender opp med vann over hele badet (seriøst, det er som å putte en båtmotor nedi). Heldigvis elsker han også å dusje, så han er med i dusjen flere ganger i uka.

Jeg dusjer meg selv først, passer på temperatur (og å holde ham så han ikke når termostaten!), og så har vi sete i hjørnet på dusjen så jeg kan sette opp en fot under ham. Vasker ikke med såpe, kun litt babysjampo innimellom.

Hvis du er redd for glatt baby går det jo an å sitte på huk også 😊

Men, jeg ville testa det på forhånd. Min elste fikk helt noia av dusj, det var et sant mareritt... og det finnes vel sammenleggbare baljer om dere ikke får dusj til å funke 😊

Annonse

Jeg har begynt å dusje mini her nå, rett før han ble 7 uker. Men mulig det er lettere å holde en så liten baby. Men jeg dusjet jo de to største også mens de var baby, kan ikke huske at det var noe problem... Du finner et grep som du føler at du har kontroll med. Baby blir ikke så glatt om du ikke bruker såpe, og stort sett holder det vel med bare vann, evt en klut med litt babyolje.

Det er bare å begynne å prøve, det går sikkert veldig fint. Er bare en vanesak ;)

Anonymous poster hash: f0703...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...