Gå til innhold

Naboen har fått baby. Skal vi gi gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i boligfelt. Kjenner ikke naboen, men er "på hils".

Han kan vi slå av en kort prat om vær og vind med dersom vi lufter bikja, og han er utomhus.

Men vi går ikke bort til de om vi ser de på cafe, eller stopper å prater på butikken.

Det er bare opp med handa og smil når vi møtes i bil, eller sånn.

Venn med han på fb, liker innimellom bilder og komentarer.

Henne kjenner vi ikke, hun lytta inn for 9 mnd siden. Har aldrig snakket med ho. Er ikke venn på face.

Men er på hils, smiler og vinker.

Har aldrig møtt på ho ute slik at det har falt seg naturlig å hilse på ho, og prate.

Nå i dag fikk de ei lita pie.

- og jeg begynte tenke om vi burde sende blomster på sykehuset?

-føles kleint å levere på døra liksom.

Bør vi, som naboer gi fødselsgave?

Anonymous poster hash: 44e29...870

Skrevet

Blomster på sykehuset er for mye, det er dere ikke nær nok til. Men ville gitt en liten gave nå ja :)

Anonymous poster hash: 09877...d69

Skrevet

Dvs Altså, vent til de kommer hjem., og stikk over med en gave :)

Anonymous poster hash: 09877...d69

Skrevet

Jeg fikk fra mine naboer, som jeg hadde et omtrent likt forhold som du har til dine. Jeg syntes det var veldig hyggelig og overraskende! Hvem vet, kanskje det blir starten på et bedre naboforhold om du gir dem en liten oppmerksomhet? 

Skrevet

Vi kjøpte en liten ting og hengte den på døra deres :-)

Anonymous poster hash: 20fc1...375

Skrevet

Vent til etter de har kommet hjem. Kjøp en liten gave da. Null stress den første uken ihvertfall.

Anonymous poster hash: 2ee11...fc0

Skrevet

Hva ville dere kjøpt?

Anonymous poster hash: cc428...d6e

Skrevet

Til naboer kjøper jeg en liten ting for en hundrelapp cirka. En liten kjole eller sparkebukse eller en bamse.

Skrevet

ikke kjøp blomster hvertfall, vi fikk en hau med blomster, og veldig trivelig det, men jeg hadde mer enn nok med å ta meg av ungen, om jeg ikke skulle drive å holde liv i blomstene i tillegg hehe. og hvor skal man gjøre av alt hehe

kjøp et klesplagg (eller man har nå mye av det også) ett lite teppe, helseteppe, konfekt, 

Anonymous poster hash: 9d1d8...1df
Skrevet

Hvis du blir glad av å kjøpe en gave, gjør det da vel! Hadde det vært meg hadde jeg gått bort med en solhatt og en pakke multi-MAM kompresser! Gjør livet SÅ mye bedre! Ikke solhatt da, men det trengs jo for nå kommer sommeren!

Skrevet

Helt ærlig hadde jeg levert en gave på døra hvis det var en familie jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med. Hvis de bare var plassfyll i gata hadde jeg latt være :)

Anonymous poster hash: ea4e5...8d2

Skrevet

Ville ventet noen dager etter at de kom hjem og gitt dem en liten oppmerksomhet på døra. Si at du ikke trenger å komme inn, men ville bare gratulere! Kanskje en liten gave og noe hjemmebakt/middag ☺

Anonymous poster hash: cae5d...830

Skrevet

En liten gave (f.eks en body) og hjemmebakte boller/horn o.l. Det kan de evt fryse og ha til barselbesøk.

Anonymous poster hash: 15e9a...e86

Skrevet

Et sånt lite babyhåndkle med hette i det ene hjørnet fra Kid/Princess har vi gitt til naboene her. Synes de var så greie selv når ungene var små

Anonymous poster hash: 0763e...45d

Gjest Trøfler
Skrevet

Vi fikk body og bukser fra Name It av naboene våre. Det synes vi var veldig hyggelig! Vi kjenner dem omtrent like godt som du kjenner dine, høres det ut som.

Som relativt nybakt mor, her er noen tips til gaver: trøfler (f.eks. Jacobs trøfler, veldig gode) eller annen god sjokolade, en liten håndkrem (til foreldrene, man vasker plutselig hendene mye oftere enn før!), noe til babyen (strømpebukser, sokker, solhatt e.l., siden bodyer får man som regel utrolig mange av), ev. noe litt større til babyen (pysj, badehåndkle e.l.). Jeg mener ikke at dere skap kjøpe alt dette, men f.eks. en solhatt og trøfler koster kanskje en hundrelapp til sammen. :)

Skrevet

Mange gode gaveideer her :) Vi har fått et par trerangler til rundt 100-lappen vi ble glad for :)

En ting bare; ikke "stikk innom" med noe -de har nok med babyen akkurat nå... Legg noe i postkassa eller heng det på døra heller :)

Anonymous poster hash: facd5...4b3

Skrevet

Jeg synes det er så kleint å henge noe på døra, snakk om å være folkesky. Helt utrolig hvor redd folk har blitt for å være til bry eller forstyrre noen, har jo blitt et land full av folk med "sosial angst". For noen generasjoner siden gikk alle konene i nabolaget på barselvisitt til hverandre...

Man trenger ikke trenge seg på eller komme inn, men ringe på døra er da et minimum.

Hei, jeg ville bare gratulere så mye med den lille og gi dere en liten oppmerksomhet. Neida, jeg skal ikke inn til dere i dag, det tar vi etterhvert når dere har funnet rutinen på livet med en ny sjef i huset. Jeg ville bare gratulere dere jeg så snakkes vi senere igjen. Ha en fin dag :)

Anonymous poster hash: 0763e...45d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...