Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Mitt barn går i 2.klasse og fra høsten av mikser de alle klassene på nytt. Vi har fått nye klasselister og de er 6 stykk fra den gamle klassen. Min får også ny kontaktlærer for 3. gang allerede. Klassen de hadde var kjempefin, godt miljø og veldig sammensveiset, men de sier klassesammensetningen ikke fungerer optimalt, og jeg vet at en av de tre klassene har nok hatt litt problemer. Barnet mitt gråt og var veldig lei seg for at h*n ikke får gå i klasse med 3 av bestevennene sine og at h*n mister læreren. Jeg tror nok det hele kommer til å gå fint, men jeg syntes det er leit og en dum måte å gjøre det på, da bør de heller kunne flytte på enkeltelever som ikke går så godt sammen eller sette inn ekstra ressurser i den klassen hvor det er behov. Syntes det er ganske slemt å rive opp gode klassemiljø etter 2 år. Er det noen som har vært gjennom det samme? Gikk det bra? Anonymous poster hash: 5a2eb...850
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Jeg synes det burde vært gjort oftere, alt for mange klasser er for bråkete og lager for mye støy. Det er ikke alle barn som kan være i samme klasse. Anonymous poster hash: 6bca4...bb9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Høres veldig spesielt ut. Her må det være noe skolen ikke går ut med til dere. Har selv aldri hørt om lignende eller opplevd det selv. Har jobbet i skolen i mange år... Tenker dette har med enkeltelever å gjøre. Så rimelig dårlig gjort å "straffe" resten av gjengen for det. Barnet ditt har god grunn til å være opprørt. Hvertfall med 3 lærere på 3 år. Anonymous poster hash: 1588a...bb8
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #4 Skrevet 24. mai 2016 Du får nok ikke gjort noe med dette, men jeg syns du skal skrive ett brev til skolen at du misliker at det er så mye utskiftninger på lærere itilegg til omrokering av lærere. Snakk om det på foreldremøter og foreldre utenom slik at flere evt kan sende brev til skolen om dette. Dette er for at skolen ikke gjør dette til neste år. Gjør de det kan dere henvise til brevene dere har sendt og sette spm tegn med dette. På vår skole er planen at klassene skal være like 1-7 klasse. På ungdomskolen blir de blandet med en annen skole så da er det skikkelig omrokering. De skal ha 3 lærerskifter på barneskolen. I noen tilfeller kan det være to og andre flere, men de skal prøve å ha tre. Mitt ene barns klasse skifter nå siden de har slitt ut læreren de hadde. En veldig flink læreer og fagligsett så er klassen veldig sterke, men støy, bråk og veldig mye uro konstant gjør at rektor har bestemt lærerskifte igjen. Vi støtter dette fult ut, for vi har nå slitt med uro i fem år. Plutselig er de nesten normale en uke og skolen tror de har funnet noe som virker, før det er helt texas igjen. Men de er en utrolig sammensveiset gjeng, og ingen skjønner hvordan de klarer å få så gode "karakterer" tross hvordan de er. Anonymous poster hash: 5bec5...b0e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #5 Skrevet 24. mai 2016 Hos oss rullerer de på klassene flere ganger for året. I første klasse.... Anonymous poster hash: 160a6...86a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #6 Skrevet 24. mai 2016 Tror ikke dette er så uvanlig. Her er ingen klasser satt før etter høstferien. Dette for at skolen skal ha mulighet til å gjøre korrigeringer til det beste for læremiljøet. Tror ikke de har måtte gjøre det ofte, men de har mulighet for det om det er nødvendig. Her vurderte de også å gjøre dette da en av klassene på mellomtrinnet ikke fungerer. Der er snakk om mange barn/klassemiljøet så det må mer drastiske tiltak til enn å flytte enkeltpersoner. Nå har de slått det fra seg. De vurderte det dithen at faren var større for to klasser som da ikke fungerte i stedet for to klasser som fungerte. I stedet jobbes det videre og med tyngde med den klassen som ikke fungerer - blant annet er det som regel alltid to voksne til stedet under undervisningen. Anonymous poster hash: 509e4...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå