Gå til innhold

Dere som er kontaktlærere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange elever er du kontaktlærer for?

Hvor stor ressurs har du som kontaktlærer?

Hvor stort er kontaktlærertillegget?

Hvilket skoleslag jobber du i/hvilket trinn?

Undres på om det er store forskjeller ute og går.

Jer er kontaktlærer for 29 stk., har 12 % ressurs, får 13 000 i vgs, VG3.

Anonymous poster hash: fae2f...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 17 elever, mellomtrinn. 5% ressurs. 18 000 ekstra i året.

IKKE verdt den ekstra lønna. Jeg sitter hver kveld og helg med ekstraarbeid. Det faglige lider og jeg får ikke planlagt timene. Kontaktlærerfunksjonen er en stilling i seg selv.

Anonymous poster hash: 053c3...ea4

Skrevet

Har 17 elever, mellomtrinn. 5% ressurs. 18 000 ekstra i året.

IKKE verdt den ekstra lønna. Jeg sitter hver kveld og helg med ekstraarbeid. Det faglige lider og jeg får ikke planlagt timene. Kontaktlærerfunksjonen er en stilling i seg selv.

5 % er en dårlig vits. 😔

Skrevet

5 % er en dårlig vits. 😔

Ja. Det går utover alt i livet mitt. Derfor jeg sier at lønna IKKE er verdt det. Legg på en null, så kanskje....nei, jeg er ferdig med å være kontaktlærer.

Skrevet

Hva menes med ressurs? Jeg er nyutdannet og skal være kontaktlærer på barnetrinnet. Vi har 1 undervisningstime mindre i uka, pluss godtgjøring på lønn som jeg ikke vet hva er ennå... Er det nedsatt undervisningstid som er ressurs?

Anonymous poster hash: d8251...95c

Skrevet

Er kontaktlærer til 15 stk i 10. klasse.

18.000 ekstra i året.

Med ressurs, mener dere hvor mye undervisning som er kuttet på timeplanen min, i forhold til en som ikke er kontaktlærer? I så fall er det EN lusen time i uka, av 30 skoletimer.

Er lei av å være kontaktlærer. Det er ikke verdt lønna i det hele tatt. Dessverre er ikke rektor villig til å la meg slippe. Så da er det å motta et lite tillegg i lønna da, for alle timene som går med til oppfølging av de 15, som foreldremøter, elevsamtaler, møter/kontakt med PPT, BUP, ressursteam, miljøterapeut, fastlege m.m.

Anonymous poster hash: 0e1d7...f51

Skrevet

Er kontaktlærer til 15 stk i 10. klasse.

18.000 ekstra i året.

Med ressurs, mener dere hvor mye undervisning som er kuttet på timeplanen min, i forhold til en som ikke er kontaktlærer? I så fall er det EN lusen time i uka, av 30 skoletimer.

Er lei av å være kontaktlærer. Det er ikke verdt lønna i det hele tatt. Dessverre er ikke rektor villig til å la meg slippe. Så da er det å motta et lite tillegg i lønna da, for alle timene som går med til oppfølging av de 15, som foreldremøter, elevsamtaler, møter/kontakt med PPT, BUP, ressursteam, miljøterapeut, fastlege m.m.

Jeg nektet å være det mer. Sa at jeg kom til å bli utbrent eller dypt deprimert om jeg måtte fortsette sånn. Uansett ville det ende i mye sykmelding ( jeg har vært sykemeldt også før pga altfor store krav i kontaktlærerfunksjonen). Rektor forstod og tvingte funksjonen på en mye mer erfaren lærer.

Utenforstående kan gjerme si at 'noen må jo være kontaktlærer'. Jo, men ikke sånn. Ingen skal tvinges til å jobbe dobbelt opp for luselønn. Ingen andre trker godtar det. Da må det en revolusjon til. Mange nok som nekter, så må de skjønne at noe må forandres.

Skrevet

17 stk (3 av dem har veldig spesielle behov med myyye møter og daglig oppfølging av hjemmet, barnevern, bup, helsesøster o.s.v)

Får redusert undervisning med en time i uka.

Har ca 20 000 i året før skatt.

Ikke verdt det sånn egentlig, men har ikke noe valg.

Heldigvis er det veldig givende 😅❤️

Anonymous poster hash: 5e3dd...446

Skrevet

24 elever, 2x45 min nedsatt tid PR uke, og 25.000kr i tillegg.

Har en kommune med høye kontaktlærertillegg, men så har vi til gjengjeld mange barn med utfordringer. Jeg har tre barnevernssaker, to dyslektikere, og to med ADHD.

Skrevet

17 elever, 1,5 time redusert pr uke, 20 000 lønnstillegg.

Anonymous poster hash: fbdd8...647

Skrevet

Jobber på vgs. Her har vi 15 kontaktelever hver.

Ressursen er på 7% på vg1 og 4% på vg2 og 3. Lønna er jeg litt usikker på, ca 20.000 i året kanskje.

For de aller fleste av oss er det en god deal, men noen får jo lav uttelling.

Men vi har trinnledere som er flinke til å ta over ansvaret til de mest ekstreme tilfellene.

Anonymous poster hash: 6199d...661

Skrevet

Hva menes med ressurs? Jeg er nyutdannet og skal være kontaktlærer på barnetrinnet. Vi har 1 undervisningstime mindre i uka, pluss godtgjøring på lønn som jeg ikke vet hva er ennå... Er det nedsatt undervisningstid som er ressurs?

Anonymous poster hash: d8251...95c

Ja, med ressurs mener jeg hvor mange skoletimer man har til å gjøre kontaktlærerjobben. Hvor mye nedsatt undervisning. Jeg har altså to skoletimer, eller 12 %, 29 elever og 13 0000 kroner. En latterlig sum og svært lite tid.

Skrevet

Hinsides mye ekstraarbeid for latterlig lite godtgjørelse. Skjønner ikke at dere orker (ja det går an å nekte, gjør mange nok det må det bli bedre vilkår).

Skrevet

Jeg er kontaktlærer for 27 elever på 9. trinn.

Har 5 % ressurs på dette, og har rundt 30.000 i året i kontaktlærertillegg.

Anonymous poster hash: 6f76c...b4d
Skrevet

Hinsides mye ekstraarbeid for latterlig lite godtgjørelse. Skjønner ikke at dere orker (ja det går an å nekte, gjør mange nok det må det bli bedre vilkår). Anonymous poster hash: 053c3...ea4

Jeg har som sagt lenger oppe i tråden bedt om å få slippe. Flere ganger. Rektor sier det er nødvendig.

Jeg skal straks ut i mammaperm, og gruer meg allerede til å starte på jobb igjen neste vår, som kontaktlærer og mamma til en ettåring og en fireåring. Frykter jeg kommer til å slite meg ut.

Skrevet

Jobber på en liten skole hvor vi er to kontaktlærere i hver klasse. Har da 14-15 kontaktelever og innkasserer hele 12.000 per år. 1 mindre undervisningstime i uka. Helt latterlig dårlig kompensert. Ville ikke vært kontaktlærer hvis jeg ikke måtte.

Anonymous poster hash: 2de54...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...