Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 .. men feirer de 17.mai? Anonymous poster hash: 2aebd...e22
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Nei. Ingenting ferier de Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Nei 17 mai er jo Norges "bursdag" så de feirer ikke denne Anonymous poster hash: 43c99...48d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 De feirer ikke 17.mai Anonymous poster hash: 5490e...276
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 nei, tenkte kanskje det... Stakkars barna... Anonymous poster hash: 2aebd...e22
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Jeg er oppvokst i Jehovas vitner. Fikk ALDRI være med på ting. Eneste vi feiret var minne om Jesu død. Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 husker det var ei på min skole som var JV.. får vondt når jeg tenker på ho. Tror ho ble plaget og ikke minst fikk masse spm om JV. Også er det jo det at de må forkynne på dørene, noe som ikke kan være særlig kult. Egentlig hadde det nesten vært best om de hadde egne skoler slik at de ikke hadde følt seg så utenfor i det minste... Egentlig burde slike religioner forbys (ja, jeg vet det ikke er mulig), fordi det er på grensen til barnemishandling.. Hvordan er det med JV nå egentlig? Vokser de? Jeg føler de fleste jeg fortsatt vet hvem er som var i det nå ikke er der lenger... Og dessuten alle disse gangene armageddon skulle vært, er vel forlengst bevist at dette ikke var riktig likevel..? Anonymous poster hash: 2aebd...e22
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #8 Skrevet 24. mai 2016 husker det var ei på min skole som var JV.. får vondt når jeg tenker på ho. Tror ho ble plaget og ikke minst fikk masse spm om JV. Også er det jo det at de må forkynne på dørene, noe som ikke kan være særlig kult. Egentlig hadde det nesten vært best om de hadde egne skoler slik at de ikke hadde følt seg så utenfor i det minste... Egentlig burde slike religioner forbys (ja, jeg vet det ikke er mulig), fordi det er på grensen til barnemishandling.. Hvordan er det med JV nå egentlig? Vokser de? Jeg føler de fleste jeg fortsatt vet hvem er som var i det nå ikke er der lenger... Og dessuten alle disse gangene armageddon skulle vært, er vel forlengst bevist at dette ikke var riktig likevel..? Anonymous poster hash: 2aebd...e22 Det er fortsatt mange jv ja. Mine foreldre er det fortsatt og hele mamma sin familie. Menigheten deres vokser for hvert år. Riktignok fødes det inn barn der også men de får stadig inn nye voksne medlemmer som også har barn. Jeg meldte meg ut da jeg var 15 og har aldri sett meg tilbake. Dog har jeg sporadisk kontakt med mine foreldre pga barnet mitt. Anonymous poster hash: 43c99...48d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #9 Skrevet 24. mai 2016 En kollega av pappa og kona hans er jehova, deres voksne sønn har tatt livet av seg og datteren har meldt seg ut av menigheten og flyttet til andre kanten av landet. Så der sitter de med menighejen sin, og begge barna er borte fra dem. Undres på om de synes det er verdt det... Anonymous poster hash: 9080c...871
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #10 Skrevet 24. mai 2016 det er så mye som strider i mot når det kommer til den religionen, men for all del, alle må få ha sin tro. men når en mor ikke ønsker å redde sitt døende barn, pga tro, da er det noe galt. for dem tillater ikke blodoverføringer osv. så i mange tilfeller kommer barnevernet inn og overtar mens barnet ligger på sykehuset. og om barnet får den behadnlingen det trenger, så får den ikke være del av familien lengre. så vi kan ikke sitte å si at andre religiener er sååååå mye værre, for i selveste norge har vi en religion som strider mot menneskerettigheter. Anonymous poster hash: 8d303...d1f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #11 Skrevet 24. mai 2016 ser at det i utlandet har vært mye styr med pedofili, og at de ikke anmelder hvis et barn har blitt misbrukt. Er dette noe som også gjelder i norge? At de blir "beskyttet" eller "tatt hånd om" innenfor menigheten og ikke via rettsystemet vi har her? Anonymous poster hash: 2aebd...e22
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #12 Skrevet 24. mai 2016 De er så sleipe også.... Der vi bodde i oppveksten var det en nabofamilie som fikk tre ganske tette barn, etter at de fikk tredje gikk mammaen på en smell. Utslitt og med fødselsdepresjon ble hun "frelst" av jehovaer. De kom på døra hennes hver dag, og hun ba de inn. De fant henne svak og uten motstand så de gikk på med fullt giv, og fikk henne med i menigheten. Etter mye mas og vanskeligheter pga hennes valg som mannen hennes ikke var enig i ble også han med i menigheten for han følte det var bedre enn å splitte familien. Jeg vokste opp med barna i denne familien. Det var jammen ikke lett å være dem. Siden pappaen veldig halvhjertet var med fikk barna bl.a se videoopptak som var tatt av dem mens de feiret jul og bursdag de første leveårene sine, før de ble med i menigheten. De satt hjemme der og så på videoer sammen med pappaen av at de feiret de første bursdagene til de to eldste barna, jul osv før det ble slutt på slikt. Sønnen som var like gammel som broren min kom hjem til oss og messet broren min full av deres ideer og galskap så broren min trodde han skulle komme til helvete når han døde siden vi ikke var jehovas. Den yngste datteren, som var like gammel som lillesøsteren min, var utrolig flink på skolen. Gikk ut av ungdomsskolen med det beste vitnemålet de hadde sett på mange tiår. Hun fikk egentlig ikke lov å studere, for en kvinnes plass er i hjemmet sammen med barna pluss at de skal ut å forkynne. Hun kunne få lov til å gå frisørlinjen på videregående, men ikke allmennefag... Siden pappaen fremdeles var litt halvhjertet fikk han presset igjennom at hun skulle få studere "frem til hun fant seg en ektemann" så hun fikk tillatelse til å gå allmennefag (håper virkelig ikke de er så strenge på dette med kvinner og utdanning lenger, dette er tross alt over 15 år siden). Heldigvis for henne, for hun brøyt ut av menigheten som 19-åring og flyttet til en annen by for å studere på universitetet. Alle tre barna har brutt ut av menigheten, pappaen har skilt seg fra kona, så nå er det bare far og barn som har kontakt som familie. Mammaen er igjen "alene" i menigheten, uten særlig kontakt med barna sine. Anonymous poster hash: 9080c...871
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #13 Skrevet 24. mai 2016 De få jehovaser jeg kjenner har ingen empati med sin familie og sine nærmeste, og er enormt lojale mot menigheten. Inkludert min eks-svigermor. Anonymous poster hash: d5b4f...ba0
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #14 Skrevet 24. mai 2016 Jehovas vitner er opptatt av å være ærlige og rederlige og de vil alltid følge lovene til det landet de bor i. De ønsker å følge bibelen til punkt og prikke. Uansett hva det gjelder og uansett konsekvenser. Det står ingen dato for når Harmageddon kommer. Jehovas vitner tror fremdeles Harmageddon vil komme når Gud har bestemt. Det er utrolig vanskelig å være barn ute i den store verden som Jehovas vitne. Noe mer dere lurer på? Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #15 Skrevet 24. mai 2016 men hvorfor får ikke barna lov til å feire bursdagen sin? eller gå i andre barns bursdag..? det må jo være innmari sårt å se alle innbydelser flyte til andre i klassen uten å kunne motta og takke ja til en selv..? Anonymous poster hash: 792b6...fde
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2016 #16 Skrevet 24. mai 2016 Jehovas vitner er opptatt av å være ærlige og rederlige og de vil alltid følge lovene til det landet de bor i. De ønsker å følge bibelen til punkt og prikke. Uansett hva det gjelder og uansett konsekvenser. Det står ingen dato for når Harmageddon kommer. Jehovas vitner tror fremdeles Harmageddon vil komme når Gud har bestemt. Det er utrolig vanskelig å være barn ute i den store verden som Jehovas vitne. Noe mer dere lurer på? Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc Hva er ærlig og redelig med å fortsette å verve inn nye medlemmer når himmelen kun har plass til 127 000 eller noe sånt, og det allerede er flere millioner i verden som er JV? Man får jo ikke frelse og å komme i Guds rike fordi det ikke er plass, likevel vil dere verve flere? Hvor er logikken? Lovene i Norge sier også at man skal ta vare på barnet sitt, dets liv og helse. Å nekte blodoverføring med den konsekvens at barnet dør, er ikke å følge norske lover. Det er heller ikke bra for barna å bli utestengt fra fellesskapet ved at de aldri får lov til å gå i bursdager, delta i skolens julefeiring eller gå i 17. mai-tog.
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2016 #17 Skrevet 24. mai 2016 Jehovas vitner er opptatt av å være ærlige og rederlige og de vil alltid følge lovene til det landet de bor i. De ønsker å følge bibelen til punkt og prikke. Uansett hva det gjelder og uansett konsekvenser. Det står ingen dato for når Harmageddon kommer. Jehovas vitner tror fremdeles Harmageddon vil komme når Gud har bestemt. Det er utrolig vanskelig å være barn ute i den store verden som Jehovas vitne. Noe mer dere lurer på? Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc For øvrig, dine to første setninger utelukker hverandre gjensidig. Det står mye i bibelen som er forbudt etter norsk lov, for eksempel at man skal tukte barn og ektefelle. Man kan ikke følge alle norske lover og samtidig følge bibelen til punkt og prikke uansett konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #18 Skrevet 24. mai 2016 Er vokst opp som JV. Heldigvis tok foreldrene mine til vettet og forlot dem da jeg var tenåring. Heldigvis var mine foreldre totalt nazi da, så vi feiret bursdager. Men ikke jul og ikke 17. mai. Jeg hatet hele det opplegget. Har hatt angst fra jeg var bitteliten. På disse møtene messet de om harmageddon osv osv. Jeg fikk totalt angst. Og er fortsatt livredd. For krig, uvær, slike ting. Bildene i bøkene av harmageddon er ikke akkurat vakre. Pluss at jeg alltid følte meg som en freak på skolen. Anonymous poster hash: 94541...9c0
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #19 Skrevet 24. mai 2016 Er vokst opp som JV. Heldigvis tok foreldrene mine til vettet og forlot dem da jeg var tenåring. Heldigvis var mine foreldre totalt nazi da, så vi feiret bursdager. Men ikke jul og ikke 17. mai. Jeg hatet hele det opplegget. Har hatt angst fra jeg var bitteliten. På disse møtene messet de om harmageddon osv osv. Jeg fikk totalt angst. Og er fortsatt livredd. For krig, uvær, slike ting. Bildene i bøkene av harmageddon er ikke akkurat vakre. Pluss at jeg alltid følte meg som en freak på skolen. Anonymous poster hash: 94541...9c0 Jeg har også samme bakgrunn. Mine foreldre forlot sekten da jeg var tenåring.Har heldigvis sluppet å slite med angst, selv om jeg ble mobbet pga dette på skolen. Har heller blitt litt usårlig. Jeg er fex den som tør fronte upopulære synspunkter på jobb. Er jo vant til å stå i stormen. Voksne er ingenting mot en gjeng niendeklassinger På den negative siden føler jeg at jeg har gått glipp av en del. Har en stor familie, og det var nok veldig sårt for dem at de ikke kunne gi oss gaver på bursdager, at vi ikke kom i selskap osv. Har nok gått glipp av en del sosial læring, dette preger meg nok litt. Når jeg hører om barn som vokser opp innen JW får jeg litt vondt i magen. På en måte er jeg enig i at barnevernet kanskje skulle grepet inn, men på den andre siden blir det feil det også. Tror ikke livet mitt hadde blitt bedre om jeg hadde blitt tatt fra mor og far. Som tross JW var gode og omsorgsfulle foreldre. En ting til slutt: i konsentrasjonsleirene under ww2 var det jehovas vitner dom ble satt til å barbere SS- offiserene. Da var halsen deres trygg. JW er fredsommelige mennesker. Anonymous poster hash: a5cac...b4f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #20 Skrevet 24. mai 2016 Jeg hørte et sted at noen av menighetene i landet har sluppet litt opp, at barn i barneskolealder får lov å gå i bursdagsselskaper de er bedt i, men får ikke feire egen bursdag? Det stemmer ikke her jeg bor da, er en jehova i klassen til sønnen min og de får ikke gå i bursdag. Anonymous poster hash: 9080c...871
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #21 Skrevet 24. mai 2016 For øvrig, dine to første setninger utelukker hverandre gjensidig. Det står mye i bibelen som er forbudt etter norsk lov, for eksempel at man skal tukte barn og ektefelle. Man kan ikke følge alle norske lover og samtidig følge bibelen til punkt og prikke uansett konsekvenser. Hva mener du med å tukte? Og det spørs hvilken bibeloversettelse du leser. Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #22 Skrevet 24. mai 2016 Jeg hørte et sted at noen av menighetene i landet har sluppet litt opp, at barn i barneskolealder får lov å gå i bursdagsselskaper de er bedt i, men får ikke feire egen bursdag? Det stemmer ikke her jeg bor da, er en jehova i klassen til sønnen min og de får ikke gå i bursdag. Anonymous poster hash: 9080c...871 Jehovas vitner får ikke feire noens bursdag nei. Og ja,er helt grusomt å føle seg så vannvittig utenfor... Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #23 Skrevet 24. mai 2016 Jehovas vitner er opptatt av å være ærlige og rederlige og de vil alltid følge lovene til det landet de bor i. De ønsker å følge bibelen til punkt og prikke. Uansett hva det gjelder og uansett konsekvenser. Det står ingen dato for når Harmageddon kommer. Jehovas vitner tror fremdeles Harmageddon vil komme når Gud har bestemt. Det er utrolig vanskelig å være barn ute i den store verden som Jehovas vitne. Noe mer dere lurer på? Anonymous poster hash: 8fc5b...8bc Ærlige og redelige er jeg ikke enig i at alle er. Jeg jobbet for et firma som alle sjefene var jehovas vitner. Jeg har aldri sett værre utnytting av ansatte noen gang, spesielt utlendinger. De fulgte ikke lover og regler Anonymous poster hash: eae59...3a5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #24 Skrevet 24. mai 2016 ser at det i utlandet har vært mye styr med pedofili, og at de ikke anmelder hvis et barn har blitt misbrukt. Er dette noe som også gjelder i norge? At de blir "beskyttet" eller "tatt hånd om" innenfor menigheten og ikke via rettsystemet vi har her? Anonymous poster hash: 2aebd...e22 Jeg kan ikke snakke for alle men der jeg gikk ble det skjult at en far misbrukte begge døtrene sine. Når det ble oppdaget av skolen ble han anmeldt og fikk 6 år i fengsel. Når han slapp ut ble ham tatt opp igjen i menigheten. Anonymous poster hash: 43c99...48d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #25 Skrevet 24. mai 2016 Hva er ærlig og redelig med å fortsette å verve inn nye medlemmer når himmelen kun har plass til 127 000 eller noe sånt, og det allerede er flere millioner i verden som er JV? Man får jo ikke frelse og å komme i Guds rike fordi det ikke er plass, likevel vil dere verve flere? Hvor er logikken? Lovene i Norge sier også at man skal ta vare på barnet sitt, dets liv og helse. Å nekte blodoverføring med den konsekvens at barnet dør, er ikke å følge norske lover. Det er heller ikke bra for barna å bli utestengt fra fellesskapet ved at de aldri får lov til å gå i bursdager, delta i skolens julefeiring eller gå i 17. mai-tog. Det er 144 000 stk som skal styre i himmelen men "alle" andre får leve i paradis. Derfor verver de nye medlemmer,slik at de kan få leve evig i paradis. Anonymous poster hash: 43c99...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå