Gå til innhold

Barnepsykolog var ikke psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres litt for vanvittig ut til å være sant. Men hvis det stemmer, så er det komplett skandale. Det er ikke lov å gi seg ut for å være psykolog uten faktisk å være det. Anonymous poster hash: 29a2b...85a

Alt er mulig, der vi bodde før gikk vi til en helsesøster med ungene våres, som ikke var helsesøster. Da kommunen oppdaget dette, fikk ikke vi foreldre vite noenting, men leste om det i lokalavisen flere år etter at hun hadde fått sparken og fengsel..

Alle de vaksinene hun hadde satt på ungene og det at mitt barn hadde en medfødt hoftefeil som ikke ble registrert..

Her er det bare til å stå på krava..de må ordne opp etter seg

Anonymous poster hash: c09fc...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel hvis man tar legeutdanning så kan man bli psykiater. Er mulig at legen du refererer til har hatt turnus som psykiter (2 år etter utdanning) og senere bestemt seg for å bli lungelege ;)

Skrevet

Vel hvis man tar legeutdanning så kan man bli psykiater. Er mulig at legen du refererer til har hatt turnus som psykiter (2 år etter utdanning) og senere bestemt seg for å bli lungelege ;)

Men det har han ikke. Da hadde saken vært en annen. Jeg har gjort grundige undersøkelser ang denne mannen. Jeg vet hvor han gokk på skole, når han har hatt pappaperm, og hva slags utdannelse han har.

Utrolig hvor mye info man finner bare man leter og spør.

Hi

Anonymous poster hash: f57e6...1cc

Skrevet

Alt er mulig, der vi bodde før gikk vi til en helsesøster med ungene våres, som ikke var helsesøster. Da kommunen oppdaget dette, fikk ikke vi foreldre vite noenting, men leste om det i lokalavisen flere år etter at hun hadde fått sparken og fengsel..

Alle de vaksinene hun hadde satt på ungene og det at mitt barn hadde en medfødt hoftefeil som ikke ble registrert..

Her er det bare til å stå på krava..de må ordne opp etter seg

Anonymous poster hash: c09fc...1e8

Helt utrolig... Dessverre ikke enestående! Da er det vår jobb å kaste lys på disse menneskene.

Her har en sykepleier på sykehuset blitt tatt for å ikke være sykepleier likevel. Hun hadde jobbet i over ti år 😳

Skrevet

saken er jo veldig merkelig da... og selvmotsigende.. rett og slett. Gir ingen mening...

Hvem tre voksne var der og hørte hva ahn sa?

Er det type du, mannen og lærer eller er det type du, mannen og svigermor?

Anonymous poster hash: 09b82...414
Skrevet

saken er jo veldig merkelig da... og selvmotsigende.. rett og slett. Gir ingen mening...

Hvem tre voksne var der og hørte hva ahn sa?

Er det type du, mannen og lærer eller er det type du, mannen og svigermor?

Hvordan er det selvmotsigende?

Det var jeg, far og stemor som var tilstede.

Han presenterte seg også som "Psykolog Larsen" til min mann over tlf.

Skrevet

Men det har han ikke. Da hadde saken vært en annen. Jeg har gjort grundige undersøkelser ang denne mannen. Jeg vet hvor han gokk på skole, når han har hatt pappaperm, og hva slags utdannelse han har.

Utrolig hvor mye info man finner bare man leter og spør.

Hi

Du må melde fra til fylkesmannen og be dem opprette tilsynssak. Ta alt via dem. Det er jo ingen poeng å diskutere saken her, med for som tror dette er SÅ usannsynlig. Det har jo vært mange saker i media med helsepersonell som utgir seg for å ha utdannelser de ikke har, som opptrer uetisk, krenkende og feilbehandler.

Meld i fra, legg ved det du har av dokumentasjon!

Anonymous poster hash: 2f0d8...95c

Skrevet

Hvordan er det selvmotsigende?

Det var jeg, far og stemor som var tilstede.

Han presenterte seg også som "Psykolog Larsen" til min mann over tlf.

rett og slett fordi han ikke har noen grunn til å lyve. Han er lege, han jobber der, han har satt diagnose... Det finnes ikke grunn for at han skulle løyet da ...?

Her er det tre omsorgspersoner som er uenig i diagnosen... kan dere ha misforstått/hørt feil?

Skrevet

Du må melde fra til fylkesmannen og be dem opprette tilsynssak. Ta alt via dem. Det er jo ingen poeng å diskutere saken her, med for som tror dette er SÅ usannsynlig. Det har jo vært mange saker i media med helsepersonell som utgir seg for å ha utdannelser de ikke har, som opptrer uetisk, krenkende og feilbehandler.

Meld i fra, legg ved det du har av dokumentasjon!

Anonymous poster hash: 2f0d8...95c

Ja, jeg holder på med klagen her. Skal ringe de for å sjekke hva de trenger, men jeg har veldig mye dokumentasjon.

For min del så avrunder jeg saken fra nå.

Takk dere som har kommet med konstruktive svar 😊

Hi

Skrevet

Ja, jeg holder på med klagen her. Skal ringe de for å sjekke hva de trenger, men jeg har veldig mye dokumentasjon.

For min del så avrunder jeg saken fra nå.

Takk dere som har kommet med konstruktive svar 😊

Hi

Hva klager du på og hva har du av dokumentasjon?

Om du klager på at legen presenterte seg som psykolog så må du nok ha (skriftlig) dokumentasjon om det skal ha noe hold. Om han har skrevet under som psykolog er saken grei, sjekk hva som står på papirene dere har fått. Om det ikke står psykolog på papirene har dere nok en svak sak.

Om du vil klage på selve diagnosen bør du be om en ny utredning og en ny vurdering først.

Fylkesmannen kommer ikke til å gjøre mye med en klage som bare er begrunnet med at foreldrene er uenige i måten diagnosen er satt på. Du må få med deg flere sakkyndige om du skal ha en sak - feks kan du forhøre deg med fastlegen.

Du bør også ha dokumentasjon på hvilket grunnlag diagnosen er satt - hvem har snakket og uttalt seg om barnet. Og hvilke tester er tatt. Feks er det ikke unormalt at lærer har blitt bedt om å svare på spørsmål. Alt slikt materiale bør du samle, og så få noen til å vurdere om var på generelt grunnlag tilstrekkelig til å sette en diagnose. (Jeg ville tatt utgangspunkt i fastlegen først). Få også en uttalelse fra BUP om hvem som faktisk har vært med på utredningen.

Det viktigeste er at du holder deg saklig og samler saklig informasjon. At legen bare er "lungelege" og når han hadde pappaperm er ikke vesentlig (bortsett fra at det viser at vi faktisk snakker om en erfaren lege og ikke en ung turnuslege...)

Skrevet (endret)

En lege vil ikke kalle seg psykolog, da går han ned i rang... Psykiater ja, men ikke psykolog? Blir som at en lege sier han er sykepleier

Endret av nasse nøffen
Skrevet

Overhodet ikke. En psykolog har en like lang utdannelse som en lege, og er en profesjonsutdannelse.

Anonymous poster hash: fbc8a...c80

En psykolog har kanskje like lang utdannelse som en lege, men ikke som en psykiater. Ta i betraktning turnusen og spesialiseringen.

Anonymous poster hash: bedd5...fb8

Skrevet

En lege vil ikke kalle seg psykolog, da går han ned i rang... Psykiater ja, men ikke psykolog? Blir som at en lege sier han er sykepleier

Stemmer jo ikke. Psykologi er et like langt studium som medisin.

Skrevet

En psykolog har kanskje like lang utdannelse som en lege, men ikke som en psykiater. Ta i betraktning turnusen og spesialiseringen. Anonymous poster hash: bedd5...fb8

Det er riktig, men en psykologspesialist og en psykiater har like lang utdannelse.

Anonymous poster hash: d52fc...48c

Skrevet

En psykolog har kanskje like lang utdannelse som en lege, men ikke som en psykiater. Ta i betraktning turnusen og spesialiseringen.

Anonymous poster hash: bedd5...fb8

Sykepleier er også en profesjon.. Men de konkurerer ikke med leger alikevell

Skrevet

En psykiater har lenger utdannelse enn en psykolog. Og de har helt totalt ulik status. 

Skrevet (endret)

Vi snakker ikke om medisinstudenter her, det er en psykiater. Og en psykiater har en helt annen anerkjennelse enn en psykolog. En psykiater vil aldri kalle seg psykolog....En dyrlege eller en tannlege går også medisin

Endret av nasse nøffen
Skrevet

Det blir litt som at psykiateren ikke har like stor status som kirurgen. Sånn er det over hele fjøla... Nå sklir jo innlegget til HI litt ut her da. Poenget er at man skryter ikke på seg en dårligere utdannelse enn en har... 

Skrevet

Vel, kirurg og psykiater har jo i utgangspunktet like lang spesialistutdanning da 😝

Anonymous poster hash: 3999f...89e

• 1 år senere...
Skrevet
On 5/23/2016 at 2:15 PM, Anonym bruker said:

Det bør du. Omgående. Hvis han nå faktisk har sagt at han er psykolog. Hvis han er autorisert lege kan han ha lov til å stille diagnoser.

Anonymous poster hash: 29a2b...85a

Jeg kan ikke skjønne hvorfor en lege skulle ha noe som helst behov for å hevde at han var psykolog – er du sikker på at du ikke har misforstått. En lege er høyere kvalifisert på alle måter når det gjelder helse og diagnoser enn en psykolog, og fullt kompetent til å stille en ADHD-diagnose.

Det er psykologene som er grønne av misunnelse over legenes status og til det komiske prøver å imiterere dem. De har store mindreverdighetskomplekser fordi de er samfunnsvitere og psykologifaget er en samfunnsvitenskap, og ønsker å bli sett på som «leger» i en slik grad at de omdøpte forbundslederen sin til det pompøse «president» nylig for å imitere legeforeningen (det en sak å ha denne tittelen fordi man har brukt den siden 1800-tallet, slik som i legeforeningen, men noe ganske annet å endre ledertittel i en organisasjon fra «leder» til «president» på 2010-tallet). Noen psykologer liker også å gå i hvit frakk for å late som de er leger.

Anonymkode: c7d55...bfd

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke skjønne hvorfor en lege skulle ha noe som helst behov for å hevde at han var psykolog – er du sikker på at du ikke har misforstått. En lege er høyere kvalifisert på alle måter når det gjelder helse og diagnoser enn en psykolog, og fullt kompetent til å stille en ADHD-diagnose.

Det er psykologene som er grønne av misunnelse over legenes status og til det komiske prøver å imiterere dem. De har store mindreverdighetskomplekser fordi de er samfunnsvitere og psykologifaget er en samfunnsvitenskap, og ønsker å bli sett på som «leger» i en slik grad at de omdøpte forbundslederen sin til det pompøse «president» nylig for å imitere legeforeningen (det en sak å ha denne tittelen fordi man har brukt den siden 1800-tallet, slik som i legeforeningen, men noe ganske annet å endre ledertittel i en organisasjon fra «leder» til «president» på 2010-tallet). Noen psykologer liker også å gå i hvit frakk for å late som de er leger.

Jøss. 

Tror jammen du trenger en psykolog selv.

Anonymkode: a7460...27c

Skrevet
On 5/24/2016 at 8:09 PM, Iiiiik said:

Psykologi har overhodet ikke den statusen som medisin har. Det er en grunn til at psykologene desperat prøver å bli anerkjent som «pseudo-leger», ikke omvendt. At en lege skulle påstå å være psykolog er like sannsynlig som at en journalist i NRK Dagsrevyen ville hevde å være avisbud.

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Jøss. 

Tror jammen du trenger en psykolog selv.

Anonymkode: a7460...27c

Jeg gjør nok ikke det skjønner du. Jeg er gift med en psykiater og vet alt om den sykelige profesjonskampen som psykologene fører mot legeprofesjonen.

Skrevet
27 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg gjør nok ikke det skjønner du. Jeg er gift med en psykiater og vet alt om den sykelige profesjonskampen som psykologene fører mot legeprofesjonen.

Hehe, du ga meg en latter. Du er vel Fru doktor Larsen regner jeg med..

Anonymkode: 238f0...91e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...