Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #76 Skrevet 22. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør nok ikke det skjønner du. Jeg er gift med en psykiater og vet alt om den sykelige profesjonskampen som psykologene fører mot legeprofesjonen. Anonymkode: c7d55...bfd Ja, giftermål med en person gir stor fagkunnskap. Ingen tvil om det. Tror fortsatt du har behov for litt hjelp. Anonymkode: a7460...27c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #77 Skrevet 22. mars 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Ja, giftermål med en person gir stor fagkunnskap. Ingen tvil om det. Tror fortsatt du har behov for litt hjelp. Anonymkode: a7460...27c Har jeg påberopt meg noen fagkunnskap innen psykologi eller psykiatri? Nei, den påstanden er ren løgn og sier sitt om deg og dine mulige behov. Alt jeg har sagt er at jeg kjenner til profesjonskampen som psykologene fører mot legene. Ikke er det noen stor hemmelighet hemmelighet heller. Jeg har selvfølgelig hørt ett og annet fra min mann, men det meste vil en vanlig oppegående avisleser og leser av fagblader innen helsesektoren få med seg. Anonymkode: c7d55...bfd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #78 Skrevet 22. mars 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Hehe, du ga meg en latter. Du er vel Fru doktor Larsen regner jeg med.. Anonymkode: 238f0...91e Foretrekker å bruke min egen statsviter-tittel i grunnen, jeg. Anonymkode: c7d55...bfd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #79 Skrevet 22. mars 2018 På 23.5.2016 den 13.08, Anonym bruker skrev: Nettopp! Jeg bør ringe en advokat.. Tenk på hvor mange andre barn han behandler. Hi Anonymous poster hash: f57e6...1cc Dette må varsles fylkesmannen! Anonymkode: 49848...45a
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2018 #80 Skrevet 22. mars 2018 8 minutes ago, Anonym bruker said: Dette må varsles fylkesmannen! Anonymkode: 49848...45a Tror fortsatt ikke noe på at en lege som jobbet der skulle utgitt seg for å være psykolog. Hvorfor i alle land og dager skulle han gjøre det? Anonymkode: c7d55...bfd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #81 Skrevet 23. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, du ga meg en latter. Du er vel Fru doktor Larsen regner jeg med.. Anonymkode: 238f0...91e Leser ikke du tråden før du svarer? Det er ikke doktor Larsen, det er fru Psykolog Larsen...😂😂😂 Anonymkode: 94eac...714
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #82 Skrevet 23. mars 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har jeg påberopt meg noen fagkunnskap innen psykologi eller psykiatri? Nei, den påstanden er ren løgn og sier sitt om deg og dine mulige behov. Alt jeg har sagt er at jeg kjenner til profesjonskampen som psykologene fører mot legene. Ikke er det noen stor hemmelighet hemmelighet heller. Jeg har selvfølgelig hørt ett og annet fra min mann, men det meste vil en vanlig oppegående avisleser og leser av fagblader innen helsesektoren få med seg. Anonymkode: c7d55...bfd Å overta noen andres aversjoner som sine egne og bli aggressive omkring innholdet i dem - det er ikke friskt. Anonymkode: a7460...27c
Iiiiik Skrevet 23. mars 2018 #83 Skrevet 23. mars 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Å overta noen andres aversjoner som sine egne og bli aggressive omkring innholdet i dem - det er ikke friskt. Anonymkode: a7460...27c Jeg tenkte det samme. Psykologer fører en profesjonskamp mot legene? At en lege snakker om psykologer hjemme på en sånn måte at det farger fruens syn på psykologer som gruppe, det er både skremmende og rart. At fru lege lar seg farge så fullstendig av herr overlege(n) at hun byr på de samme meningene, det er vanskelig å forstå.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #84 Skrevet 23. mars 2018 3 hours ago, Iiiiik said: Jeg tenkte det samme. Psykologer fører en profesjonskamp mot legene? At en lege snakker om psykologer hjemme på en sånn måte at det farger fruens syn på psykologer som gruppe, det er både skremmende og rart. At fru lege lar seg farge så fullstendig av herr overlege(n) at hun byr på de samme meningene, det er vanskelig å forstå. Du fortsetter med dine stråmenn, ser jeg. Virker ikke helt friskt, som min mann noen ganger sier. Som sagt er profesjonskampen til psykologene noe som skrives om stadig vekk. Ingen andre yrkesgrupper i Norge har en slik episk profesjonskamp og er så usikre på egen faglige identitet. Som informert leser av universitetspressen, Tidsskrift for Den norske legeforening og forskjellige andre helserelaterte fagblader som vi får hjemme er det noe jeg har fått med meg selv. Psykologene har en stor profesjonskamp med hverandre som handler om de med master/hovedfag ikke får kalle seg psykologer, og at f.eks. en professor i psykologi ved UiO ikke kan komme i betraktning som instituttleder ved eget institutt fordi h*n ikke er klinisk psykolog osv osv. Tittelkampen er en klassiker i de norske psykologenes historie: http://universitas.no/nyheter/57763/tittelkamp-mellom-psykologene Og psykologenes profesjonskamp mot legene, og ønske å bli mest mulig som dem, er veldig kjent stoff. Det er faktisk så vanlig at Psykologforeningen må oppfordre sine medlemmer til: «La ikke profesjonskamp komme i veien for et fruktbart samarbeid» (med legene). Neste gang du skal henvende deg til meg foreslår jeg at du setter deg inn i helt grunnleggende stoff først. Anonymkode: c7d55...bfd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #85 Skrevet 23. mars 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du fortsetter med dine stråmenn, ser jeg. Virker ikke helt friskt, som min mann noen ganger sier. Som sagt er profesjonskampen til psykologene noe som skrives om stadig vekk. Ingen andre yrkesgrupper i Norge har en slik episk profesjonskamp og er så usikre på egen faglige identitet. Som informert leser av universitetspressen, Tidsskrift for Den norske legeforening og forskjellige andre helserelaterte fagblader som vi får hjemme er det noe jeg har fått med meg selv. Psykologene har en stor profesjonskamp med hverandre som handler om de med master/hovedfag ikke får kalle seg psykologer, og at f.eks. en professor i psykologi ved UiO ikke kan komme i betraktning som instituttleder ved eget institutt fordi h*n ikke er klinisk psykolog osv osv. Tittelkampen er en klassiker i de norske psykologenes historie: http://universitas.no/nyheter/57763/tittelkamp-mellom-psykologene Og psykologenes profesjonskamp mot legene, og ønske å bli mest mulig som dem, er veldig kjent stoff. Det er faktisk så vanlig at Psykologforeningen må oppfordre sine medlemmer til: «La ikke profesjonskamp komme i veien for et fruktbart samarbeid» (med legene). Neste gang du skal henvende deg til meg foreslår jeg at du setter deg inn i helt grunnleggende stoff først. Anonymkode: c7d55...bfd Hihi, du har lest Universitas og tenker det gir deg poeng i debatten? Huff da. 🤣😂 Anonymkode: d1a2d...95d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #86 Skrevet 23. mars 2018 12 minutes ago, Anonym bruker said: Hihi, du har lest Universitas og tenker det gir deg poeng i debatten? Huff da. 🤣😂 Anonymkode: d1a2d...95d Har vært skrevet om mange andre steder enn Universitas. Ellers er artikkelen i Universitas en helt kurant artikkel om dette oppropet. Men du har vel ingen faktabaserte argumenter, som vanlig? Anonymkode: c7d55...bfd
Le00 Skrevet 23. mars 2018 #87 Skrevet 23. mars 2018 På 24.5.2016 den 8.51, Anonym bruker skrev: Ja, jeg holder på med klagen her. Skal ringe de for å sjekke hva de trenger, men jeg har veldig mye dokumentasjon. For min del så avrunder jeg saken fra nå. Takk dere som har kommet med konstruktive svar 😊 Hi Anonymous poster hash: f57e6...1cc Hvordan har dette gått?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #88 Skrevet 23. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du fortsetter med dine stråmenn, ser jeg. Virker ikke helt friskt, som min mann noen ganger sier. Som sagt er profesjonskampen til psykologene noe som skrives om stadig vekk. Ingen andre yrkesgrupper i Norge har en slik episk profesjonskamp og er så usikre på egen faglige identitet. Som informert leser av universitetspressen, Tidsskrift for Den norske legeforening og forskjellige andre helserelaterte fagblader som vi får hjemme er det noe jeg har fått med meg selv. Psykologene har en stor profesjonskamp med hverandre som handler om de med master/hovedfag ikke får kalle seg psykologer, og at f.eks. en professor i psykologi ved UiO ikke kan komme i betraktning som instituttleder ved eget institutt fordi h*n ikke er klinisk psykolog osv osv. Tittelkampen er en klassiker i de norske psykologenes historie: http://universitas.no/nyheter/57763/tittelkamp-mellom-psykologene Og psykologenes profesjonskamp mot legene, og ønske å bli mest mulig som dem, er veldig kjent stoff. Det er faktisk så vanlig at Psykologforeningen må oppfordre sine medlemmer til: «La ikke profesjonskamp komme i veien for et fruktbart samarbeid» (med legene). Neste gang du skal henvende deg til meg foreslår jeg at du setter deg inn i helt grunnleggende stoff først. Anonymkode: c7d55...bfd Som sykepleier mener jeg at den aller mest proteksjonistiske yrkesgruppen er legene. De har over lang tid opparbeidet seg makt og innflytelse, og er på ingen måte interessert i å bli utfordret. Det er kanskje nettopp derfor din legemann er så opptatt av psykologene - at de ikke lar seg "kue" som sykepleiere, bioingeniører, fysioterapeuter, hjelpepleiere og andre yrkesgrupper i helsevesenet har tradisjon for? Heldigvis er mange unge leger godt i stand til tverrfaglig samarbeid. Så vidt jeg vet mente dessuten lederen i psykologforeningen at psykologene måtte vise seg bedre på samarbeid enn det legene er, nettopp med tanke på pasientenes beste. Anonymkode: 1463a...fe8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #89 Skrevet 24. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Du fortsetter med dine stråmenn, ser jeg. Virker ikke helt friskt, som min mann noen ganger sier. Som sagt er profesjonskampen til psykologene noe som skrives om stadig vekk. Ingen andre yrkesgrupper i Norge har en slik episk profesjonskamp og er så usikre på egen faglige identitet. Som informert leser av universitetspressen, Tidsskrift for Den norske legeforening og forskjellige andre helserelaterte fagblader som vi får hjemme er det noe jeg har fått med meg selv. Psykologene har en stor profesjonskamp med hverandre som handler om de med master/hovedfag ikke får kalle seg psykologer, og at f.eks. en professor i psykologi ved UiO ikke kan komme i betraktning som instituttleder ved eget institutt fordi h*n ikke er klinisk psykolog osv osv. Tittelkampen er en klassiker i de norske psykologenes historie: http://universitas.no/nyheter/57763/tittelkamp-mellom-psykologene Og psykologenes profesjonskamp mot legene, og ønske å bli mest mulig som dem, er veldig kjent stoff. Det er faktisk så vanlig at Psykologforeningen må oppfordre sine medlemmer til: «La ikke profesjonskamp komme i veien for et fruktbart samarbeid» (med legene). Neste gang du skal henvende deg til meg foreslår jeg at du setter deg inn i helt grunnleggende stoff først. Anonymkode: c7d55...bfd Steike, for et engasjement!!! Ring den forhatte psykologen og be om en time for å få byttet fokus... Anonymkode: a7460...27c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2018 #90 Skrevet 24. mars 2018 Barnepsykolog er uansett ikke en tittel. jeg synes det høres ut som en tulling av en lege som synes det er gøy å leke psykolog?? Jeg er lege selv og vet det finnes noen tullinger innimellom, selv om de aller fleste leger er fornuftige og flinke. Det står vel lege i spesialisering på epikrisen? Anonymkode: e69a0...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå