Gå til innhold

Regler ang å sperre av eneste vei inn til et hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huseier har ansatt noen til å grøfte i forbindelse med en bekk og myra rett ved oss her, bekken går under veien inn til huset. Jeg ble ringt opp av huseieren dagen før jobben skulle gjøres, med beskjed om at veien opp til huset ville være stengt av et døgn, dette er jo helt greit, bekken er til pest og plage for oss også, så er godt det blir ordnet der. MEN, denne beskjeden kom på onsdag, altså, de skulle ordne dette på torsdagen, så ville de åpne torsdags kveld.

Nå er det altså mandag, og hengeren som gravmaskinen fraktes med, har stått der siden onsdagskvelden. Jeg kjører ikke bil, så sånn sett går det jo forholdsvis greit, men er likevel trevalig, må bære søskenvogna forbi hengeren når vi skal til/fra bhg. Umulig å komme forbi der nesten.. Tenker jo litt jeg da, tenk om jeg eller ungene blir syke? akutt tilfelle hvor ambulanse må frem, brannvesen?

Ringt huseier og forhørte meg på lørdag, men han sa at det var jo ikke noe problem, siden samboeren ikke kommer hjem før på fredag, vi trenger ikke plass til bil der før da? Finnes det noe som helst rettigheter for meg som leieboer her? Får jo ingen på besøk eller noe slik det er nå, siden det er 100 meter fra postkassen og til huset, hengeren tar hele plassen, så det er ikke trygt å gå der når det blir mørkt, og nå regner det så kraftig at det ikke er mulig å gå utenfor veibane, noe som betyr at ungene må være hjemme.

Anonymous poster hash: a11b9...88f

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

dytter litt på denne igjen jeg :/

Skrevet

Å herregud, er det mulig?

Huseier utbedrer SIN eiendom. Og så furter du før det har gått en uke fordi det er 100m å gå og at det passer deg dårlig å ikke komme til huset uten å måtte sno deg litt?

Hva er du ute etter? Redusert husleie?

Kjøp ditt eget eller skjerp deg!

Anonymous poster hash: 480f3...cc4

Skrevet

Det her får du ikke svar på fordi det er et ikkeproblem. Det blir rett og slett for dumt altså. Folk drar jo på hyttetur uten tilknytning til vei. De drar også med barn. De sitter jo ikke å lurer på hvordan ambulansen skal komme frem hele ferien? Og 100 meter? Du har ikke en gang bil... nei vet du hva, leieboern fra helvete.

Anonymous poster hash: 4432d...141

Skrevet

Å herregud, er det mulig?

Huseier utbedrer SIN eiendom. Og så furter du før det har gått en uke fordi det er 100m å gå og at det passer deg dårlig å ikke komme til huset uten å måtte sno deg litt?

Hva er du ute etter? Redusert husleie?

Kjøp ditt eget eller skjerp deg!

Altså, du ser meg som furt, men realiteten er heller den: De skulle stenge av veien i 24 timer, nå har det gått 5 dager. Nå som det regner sterkt her jeg bor, går det ikke an å passere på sidene av hengeren, så vi er bokstavelig innestengt her frem til de flytter hengeren, burde vært på butikken senest i morgen, ellers starter vi å få problemer med mat. Jeg er alene med unger, klart man da starter å lure på "hva om".

Annonse

Skrevet

Lol. Ting som man kan lage problemstillinger av. Rart det ikke er mer nabokrangler. Eller vent... :P

Anonymous poster hash: 0b3f5...82b
Skrevet

Det her får du ikke svar på fordi det er et ikkeproblem. Det blir rett og slett for dumt altså. Folk drar jo på hyttetur uten tilknytning til vei. De drar også med barn. De sitter jo ikke å lurer på hvordan ambulansen skal komme frem hele ferien? Og 100 meter? Du har ikke en gang bil... nei vet du hva, leieboern fra helvete.

Men når man da blir innestengt i 5 dager hit til, og nå også uten mulighet til å komme seg på butikk eller noe, så er det frustrerende.. Skal på jobb om 2 dager, er det ikke åpnet til da, og grøfta på sidene er fulle av vann og gjørme som nå, så kommer jeg meg ikke dit heller :/

Skrevet

Hundre meter er ikke langt, og besøk etter at det er mørkt er ganske sent. Det er ikke noe krav om at ambulanse skal kunne kjøre inn til huset, de klarer veldig greit å gå med båre over så korte avstander. Brannbiler har lange slanger. De har varslet på forhånd, og som du sier, du har også nytte av at det grøftes.

Skrevet

Lol. Ting som man kan lage problemstillinger av. Rart det ikke er mer nabokrangler. Eller vent... :P

Anonymous poster hash: 0b3f5...82b

Nabokrangel? 1 km til nærmeste nabo :P

Skrevet

Hundre meter er ikke langt, og besøk etter at det er mørkt er ganske sent. Det er ikke noe krav om at ambulanse skal kunne kjøre inn til huset, de klarer veldig greit å gå med båre over så korte avstander. Brannbiler har lange slanger. De har varslet på forhånd, og som du sier, du har også nytte av at det grøftes.

Vel, nå kommer man ikke forbi hindringen her engang da..

De var ferdig med jobben på torsdag, henger og gravmaskin har stått urørlig på veien siden da.

Skrevet

Men når man da blir innestengt i 5 dager hit til, og nå også uten mulighet til å komme seg på butikk eller noe, så er det frustrerende.. Skal på jobb om 2 dager, er det ikke åpnet til da, og grøfta på sidene er fulle av vann og gjørme som nå, så kommer jeg meg ikke dit heller :/ Anonymous poster hash: a11b9...88f

Du har ikke vært innestengt i 5 dager. Les hovedinnlegget ditt en gang til hvis du lurer på hva du startet historien din med.

Jeg skjønner det er ergelig når det er jørmete og kronglete, men du kommer deg frem. Hadde det virkelig vært snakk om at dere sultet inne, så hadde nok husverten fått fart på sakene.

Skrevet

Du har ikke vært innestengt i 5 dager. Les hovedinnlegget ditt en gang til hvis du lurer på hva du startet historien din med.

Jeg skjønner det er ergelig når det er jørmete og kronglete, men du kommer deg frem. Hadde det virkelig vært snakk om at dere sultet inne, så hadde nok husverten fått fart på sakene.

Kom meg frem så vidt i 4 dager ja, nå er det umulig, dårlig formulering siste der.. Nå er det ikke mulig å komme seg gjennom med søskenvogn og to unger på 1,5 år og 3 år. Sa ifra til huseier i efta at vi starter å få lite med mat, joda, de skulle flytte den i kveld.. Enn så lenge er det enda ikke noe tegn på at maskin og henger hentes.

Annonse

Skrevet

Finnes ingen regler på slikt nei :) Vært der selv uka som gikk nå, både pga utbedring av en bekk under veien vår, og pga graving i forbindelse med fiberkabler ytterst i innkjørselen, irriterende ja, men samtidig til hjelp for oss. Vinn vinn :) Er det full krise, så kommer man seg frem, så lenge eier ikke flytter på det, og så sant gravemaskinen ikke står på hengeren, så kan dere vel bare benytte dere av muligheten til å gå over den om den står der i morgen også? :) Hadde det også vært snakk om "nå sulter vi" så hadde de fjernet den, eller eventuelt kunne du jo få andre til å hjelpe deg med å flytte på den så man kommer frem. Ser ikke helt for meg at huseieren sitter der og tenker "jaja, de er snart uten mat, men da kan jeg vente noen dager til".

Tenker du kanskje er av de som finner det lett å klage når ting butter imot (beklager, men jo, det er tanken som slår meg)

Skrevet

Finnes ingen regler på slikt nei :) Vært der selv uka som gikk nå, både pga utbedring av en bekk under veien vår, og pga graving i forbindelse med fiberkabler ytterst i innkjørselen, irriterende ja, men samtidig til hjelp for oss. Vinn vinn :) Er det full krise, så kommer man seg frem, så lenge eier ikke flytter på det, og så sant gravemaskinen ikke står på hengeren, så kan dere vel bare benytte dere av muligheten til å gå over den om den står der i morgen også? :) Hadde det også vært snakk om "nå sulter vi" så hadde de fjernet den, eller eventuelt kunne du jo få andre til å hjelpe deg med å flytte på den så man kommer frem. Ser ikke helt for meg at huseieren sitter der og tenker "jaja, de er snart uten mat, men da kan jeg vente noen dager til".

Tenker du kanskje er av de som finner det lett å klage når ting butter imot (beklager, men jo, det er tanken som slår meg)

Mener du ærlig talt at jeg skal ha med meg vogn og to små unger og KYVE over en henger? Hørtes jo veldig lettvint ut, sikkert ingen av dere som hadde gjort det om dere sto i min situasjon.. Dere hadde vel tenkt det slik som meg; dårlig gjort å stenge en vei i 5 dager, når man bare arbeider der 1(!) dag, og avtalen var 24 timer.

Skrevet

Mener du ærlig talt at jeg skal ha med meg vogn og to små unger og KYVE over en henger? Hørtes jo veldig lettvint ut, sikkert ingen av dere som hadde gjort det om dere sto i min situasjon.. Dere hadde vel tenkt det slik som meg; dårlig gjort å stenge en vei i 5 dager, når man bare arbeider der 1(!) dag, og avtalen var 24 timer.

Ja du, det mener jeg, om man MÅ, så finner man en vei ;) har selv vært der hvor jeg endte opp med å gå 2 mil for å komme meg på butikken, fordi jeg hadde glemt noe veldig viktig, samboeren min var borte på jobb, og ingen kunne kjøre meg.. Gikk da med søskenvogn og ungene i, et flaskebarn, begge bleiebarn (5 mnd og 1,5 år ca) slitsomt som fy, men det var veldig viktig å få handlet det inn den dagen :)

Skal sies at de jobbet i 3 dager her, de som ordnet bekken.. Men de som graver ned fiberkabler, kommer vel til å stenge av gate og innkjørsel hele uka + nå.. Kan jo legge ved at alt utstyret de bruker, står parkert i innkjørselen vår på kveld/natt ;)

Skrevet

Jaja.. Som førstegangs på trolling funket dette dårlig :P hahaha.. JA, jeg kjeder meg.. Det regner ute, ungene er rastløse pga sykdom og regn..

Sorry folkens, funket dårlig, jeg som trodde jeg skulle kunne få det litt moro her.. Skulle ikke blandet inn eget nick.. Blir jo bare rot å skulle ha det litt moro med dere da :P sukk..

Får vel spille videre på angrybirds eller noe ;)

Skrevet

Å joda, veien her er "stengt" av både henger og de som legger fiberkabler.. Men nå kommer man fint forbi på begge sider av hengeren ;) Ungene har vært hjemme pga sykdom i helga, godt når man kan gi de en dag enksta å komme seg på før de drar i bhg..

Verdens beste utleier her, han virker fornøyd med oss også, henger og gravemaskinen hentes nå (Y) noen dager etter avtalen, men kan ikke si det har vært til bry for oss, vi var på butikken på lørdag, inne i 2 dager pga krafrig regnvær, ut igjen i morgne og tusle (hoppe over hindringer ute i gata vår)

:eeeh:  :legrine:

Skrevet

Jaja.. Som førstegangs på trolling funket dette dårlig :P hahaha.. JA, jeg kjeder meg.. Det regner ute, ungene er rastløse pga sykdom og regn..

Sorry folkens, funket dårlig, jeg som trodde jeg skulle kunne få det litt moro her.. Skulle ikke blandet inn eget nick.. Blir jo bare rot å skulle ha det litt moro med dere da :P sukk..

Haha, brutt forumreglene har du til og med gjort...... :)

Anonymous poster hash: 7a66d...79c

Skrevet

Haha, brutt forumreglene har du til og med gjort...... :)

Whaaaat! :o Hvordan?

Ok, innser, lenge siden jeg sist leste reglene.. Lese nå :eeeh:

Skrevet

Jaja.. Som førstegangs på trolling funket dette dårlig :P hahaha.. JA, jeg kjeder meg.. Det regner ute, ungene er rastløse pga sykdom og regn..

Er du HI?

Skrevet

Beklager moderatorer... Fant den :o  " Spam eller er tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel."

Slik er det når man ikke har gjort slikt før, hadde ikke behov for å huske slike regler..

Skrevet

Er du HI?

Jupps :/ Snakk om å synke lavt.. Kjeder meg maks når man har vært inne i to døgn pga regnvær og sykdom :o

Skrevet

Jupps :/ Snakk om å synke lavt.. Kjeder meg maks når man har vært inne i to døgn pga regnvær og sykdom :o

Hahaha 😂 ja nå fikk jeg meg hvert fall en god latter. Men bare slapp av. Det er mange flere her som troller i tide og utide. Denne var jo bare søt og teit :D

Skrevet

Beklager moderatorer... Fant den :o  " Spam eller er tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel."

Slik er det når man ikke har gjort slikt før, hadde ikke behov for å huske slike regler..

Oi oi oi, 2 regler har du brutt  :legrine:  Denne og

Det er ikke tillatt å svare seg selv i innlegg, ved å for eksempel starte en tråd som anonym og deretter svare under brukernavn for å booste egen tråd eller skape debatt. Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på) vil det være lett å se om flere innlegg under hverandre er skrevet av den samme personen uten å måtte sjekke AB. Innleggene som besvarer egen post vil da kunne bli slettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...