Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Her hvor jeg bor skal det til høsten åpnes en Bunnpris. Jeg har blitt tilbudt Daglig Leder stillingen og etter 2 år så kan jeg ta over butikken. Jeg jobber pr i dag i en konkurrerende kjede. Det er ingen Bunnpris i nærheten, har kun handlet der et par ganger da vi er på reisefot. Derfor vil jeg gjerne høre hva dere syns om denne butikken. negativt/positivt.. Pr. i dag så kommer varene fra Rema 1000, men fra 01.01.17 så vil de gå over til Asko. Noe jeg kjenner godt til da jeg har jobbet innen Norgesgruppen de siste 14 årene. Takk for alle innspill.. Anonymous poster hash: ee417...cd9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Vi hater den butikken. Latterlig høye priser. Nesten billigere å handle på bensinstasjon. Etter at nærbutikken gikk fra ICA til bunnpris har vi byttet butikk.. Kjører heller langt for å handle. De som jobber der ser ut som de hater jobben sin, de ser nesten flaue ut. Deprimerte.. Det er noe alvorlig galt med den kjeden dessverre. Skal mye til for å endre inntrykket mitt på det tror jeg. Har sjekket pristester for å se om det bare er jeg som innbiller meg ting.. Men bunnpris kommer dårligst ut på alle:-/ Anonymous poster hash: 8660a...954
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Jeg jobber ikke på Bunnpris. Her jeg bor finnes alle kjeder, den butikken som har desidert færrest kunder er Bunnpris (bortsett fra nå de har søndagsåpent), tror aldri jeg har stått i kø der. Så jeg lurer litt på hvor godt den kan gå. Hører at det er sånn på flere Bunnpriser. hva slags kjede jobber du i nå? Anonymous poster hash: 38283...98a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Eneste jeg vet om Bunnpris her er at de har en utrolig sleip måte å lønne de ansatte på søndagene... De har en egen avdeling i tilknytning butikken (brustadbu) som er søndagsåpen, og de som jobber her får ikke tillegg for ubekvem arbeidstid. De har flere unge mennesker ansatt og lokker med at de følger tarifflønn, men ingen av de som jobber søndag får jobbe mer enn 11 timer i uken og kravet for å få UB-tillegg er 12 timer i uken. De blir altså satt opp f.eks på en 5 timers vakt lørdag kveld og en 6 timers vakt søndag. Det er også sånn at det er bare vaktene som står på den opprinnelige vaktlisten eller ekstravakter de blir spurt av butikksjefen om å ta som teller i summen timer pr uke. Så om en 19-åring jobber 11 timer den uka og blir spurt av en av sine kollegaer om hun/han kan ta vakta fredag kveld fordi hun som opprinnelig skulle ha den er bedt i et selskap, så teller ikke de timene den fredagskvelden i sammendraget for om de skal ha ub-tillegg eller ikke. Så de har søndagsåpen butikk, men de som jobber der får ikke søndagstillegg, de får bare jobbe 11 timer i uken og får da bare vanlig grunnlønn. Datteren til venninnen min jobber der ved siden av studiene. Anonymous poster hash: 45265...059
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Jeg handler bare unntaksvis på Bunnpris. Der er veldig dyrt syns jeg, utvalget er heller ikke det aller beste, men de kan og ha noen ting som ikke andre har. Innimellom er er gode tilbud på frukt og grønt og de kan jeg benytte meg av. Anonymous poster hash: 08f0e...f5b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 topp pris butikken Anonymous poster hash: f2bdf...502
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Eneste jeg vet om Bunnpris her er at de har en utrolig sleip måte å lønne de ansatte på søndagene... De har en egen avdeling i tilknytning butikken (brustadbu) som er søndagsåpen, og de som jobber her får ikke tillegg for ubekvem arbeidstid. De har flere unge mennesker ansatt og lokker med at de følger tarifflønn, men ingen av de som jobber søndag får jobbe mer enn 11 timer i uken og kravet for å få UB-tillegg er 12 timer i uken. De blir altså satt opp f.eks på en 5 timers vakt lørdag kveld og en 6 timers vakt søndag. Det er også sånn at det er bare vaktene som står på den opprinnelige vaktlisten eller ekstravakter de blir spurt av butikksjefen om å ta som teller i summen timer pr uke. Så om en 19-åring jobber 11 timer den uka og blir spurt av en av sine kollegaer om hun/han kan ta vakta fredag kveld fordi hun som opprinnelig skulle ha den er bedt i et selskap, så teller ikke de timene den fredagskvelden i sammendraget for om de skal ha ub-tillegg eller ikke. Så de har søndagsåpen butikk, men de som jobber der får ikke søndagstillegg, de får bare jobbe 11 timer i uken og får da bare vanlig grunnlønn. Datteren til venninnen min jobber der ved siden av studiene. Anonymous poster hash: 45265...059 Slik er det desverre flere steder. JObber man ikke mer enn 11 timer pr uke så får man ikke annet enn grunnlønn. Det er regelen, men det er da opp til hver enkelt butikksjef å bestemme timeantallet til de ansatte. Anonymous poster hash: ee417...cd9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Jeg jobber ikke på Bunnpris. Her jeg bor finnes alle kjeder, den butikken som har desidert færrest kunder er Bunnpris (bortsett fra nå de har søndagsåpent), tror aldri jeg har stått i kø der. Så jeg lurer litt på hvor godt den kan gå. Hører at det er sånn på flere Bunnpriser. hva slags kjede jobber du i nå? Anonymous poster hash: 38283...98a Her jeg bor så har vi kiwi, spar og rema 1000. Jeg jobber på Kiwi. SÅ jeg vet at at det blir stor forskjell i prisene. Og det er ikke så langt å kjøre for å finne 3 andre søndagsbutikker eller.. Det som bekymrer meg litt.. HI Anonymous poster hash: ee417...cd9
Tjofsen Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Er en grunn til at folk omtaler den som Blodpris i stedet for Bunnpris. Liker ikke den kjeden og handler der kun hvis jeg ikke har noe annet valg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Slik er det desverre flere steder. JObber man ikke mer enn 11 timer pr uke så får man ikke annet enn grunnlønn. Det er regelen, men det er da opp til hver enkelt butikksjef å bestemme timeantallet til de ansatte. Anonymous poster hash: ee417...cd9 Jeg er butikksjef selv, i en bokhandel så vi har ikke søndagsåpent, og jeg sørger for at mine deltidsansatte får minst 12 timer i uken så de får tilleggene sine for kveld og lørdag. Jeg sørger ikke for å de kommer rett under så de ikke får tilleggene, de jobber stort sett 1-2 kvelder i uken og annenhver lørdag, da sørger jeg for at de får minst 12 timer i uken i snitt. Jeg fikk helt bakoversveis når jeg hørte hvordan butikksjefen på Bunnpris holdt på for å slippe å betale ut ub-tilleggene til de deltidsansatte. Anonymous poster hash: 45265...059
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Jeg er butikksjef selv, i en bokhandel så vi har ikke søndagsåpent, og jeg sørger for at mine deltidsansatte får minst 12 timer i uken så de får tilleggene sine for kveld og lørdag. Jeg sørger ikke for å de kommer rett under så de ikke får tilleggene, de jobber stort sett 1-2 kvelder i uken og annenhver lørdag, da sørger jeg for at de får minst 12 timer i uken i snitt. Jeg fikk helt bakoversveis når jeg hørte hvordan butikksjefen på Bunnpris holdt på for å slippe å betale ut ub-tilleggene til de deltidsansatte. Anonymous poster hash: 45265...059 Helt enig i det du skriver her. Hvis jeg tar jobben og blir daglig leder så kommer jeg ikke til å gi de så lite som 11 timer. De skal ha krav på sitt de som alle andre som jobber. Det er derfor jeg jeg spør her inn om positivt/negativt. (ser ut til at det kun er negativ da). Jeg skal i møte med de i morgen, så jeg sitte nå å skriver opp alt jeg skal spørre etter. Og hva jeg evt kan/har lov til å gjøre. Jeg skal ikke drive en butikk som lurer verken de ansatte eller kundene.. Anonymous poster hash: ee417...cd9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 Jeg får si noe positivt om Bunnpris jeg da. Handler der ganske ofte, men er som regel hvis jeg skal ha noe på tilbud, handle spesialister, er i nærheten, skal hente en pakke der eller må ha noe på en søndag. Bunnpris på Vestlandet har god ferskvaredisk (mmmm- nydelig Potetball med tilbehør hver torsdag), tilbudshjørne (svært populært blant kundene) og de bestiller det kundene etterspør. De ansatte smiler og hilser- ikke sure og som overser deg som i enkelte andre butikker. Tilbudsvarene er som regel ganske aktuelle, og basisvarene er ganske likt priset som hos konkurrentene (mye lureri hos både x-tra og Rema i prisingen- meget skuffende). Ja, Bunnpris ligger litt i toppsjiktet (dog ikke like ille som spar og meny), men er en grei av og til butikk. Nærbutikken her virker til å ha mange kunder på hverdager, og det er alltid fullt hver søndag. Torsdagene fyker middagene av gårde så det står erter og bedrifter bestiller middager gjennom Bunnpris som overtidsmat titt og ofte (2-3 varmretter å velge mellom hver dag- gode voksenporsjoner). Jeg jobbet ikke i butikk og har aldri gjort det heller. Saumfarer samtlige butikker ofte for å finne de beste prisene, men også spesialvarer. Det er desverre MYE utydelig merking av priser, varer uten dato (datojuks), juksepriser (en på lappen og en i kassa- jeg tar bilde), annonsering av varer inklusive pris på hyllen og nesten helt likt pris til mye høyere pris på den plassering for å lure kundene, innslag på kassa på opptil 8 ekstra bæreposer hvis du har kjøpt 2 (lurer på hvor mange de har svindlet), varer som går opp 30-50% ikke tilbud) til tross for at det ikke har skjedd en endring på selve produktet - bare vil ha mer profitt og mye mye mer. Skulle vært slik mystery shopper jeg Mannen blir tidvis litt flau når jeg går tilbake til kassa og påpeker feilen på ulike kvitteringer (skjer ganske ofte egentlig). Tenk på hvor mye svindel det foregår mot de som aldri er nøye nok til å sjekke... Anyway - ut av de butikkene som er her (forløpig Rema, Coop Extra og Bunnpris) er Bunnpris den mest redelige og de som prøver å gjøre alt det de kan for at kundene skal ha det bra. Lave priser er ikke alt - når butikker konsekvent lurer uvitende kunder kan man lure på hva som skjer i butikkmarkedet. Syns du bør ta jobben og gjøre ditt beste til at kundene wr fornøyd og ikke føler seg snytt. Tydelig merking av priser, tilbudshjørne med varer med nesten utgått dato, varme middager og søndagsåpent då er du langt på vei. Det at Bunnpris her også har Nordpost utlevering øker også kundeantallet. Lykke til! Anonymous poster hash: 92311...e56
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #14 Skrevet 23. mai 2016 Enig med mange andre: Det er dyrt, og de har dårlig vareutvalg. Anonymous poster hash: 1a148...e41
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Jeg synes det er litt ironisk at de heter bunnpris. Ut i fra navnet burde de være en billigbutikk, noe de overhodet ikke er, bortsett fra enkelte bra tilbud. Og det snål frukt opplegget er jo helt ubrukelig, her er den hyllen nesten alltid tom Anonymous poster hash: 38283...98a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #16 Skrevet 24. mai 2016 Jeg får si noe positivt om Bunnpris jeg da. Handler der ganske ofte, men er som regel hvis jeg skal ha noe på tilbud, handle spesialister, er i nærheten, skal hente en pakke der eller må ha noe på en søndag. Bunnpris på Vestlandet har god ferskvaredisk (mmmm- nydelig Potetball med tilbehør hver torsdag), tilbudshjørne (svært populært blant kundene) og de bestiller det kundene etterspør. De ansatte smiler og hilser- ikke sure og som overser deg som i enkelte andre butikker. Tilbudsvarene er som regel ganske aktuelle, og basisvarene er ganske likt priset som hos konkurrentene (mye lureri hos både x-tra og Rema i prisingen- meget skuffende). Ja, Bunnpris ligger litt i toppsjiktet (dog ikke like ille som spar og meny), men er en grei av og til butikk. Nærbutikken her virker til å ha mange kunder på hverdager, og det er alltid fullt hver søndag. Torsdagene fyker middagene av gårde så det står erter og bedrifter bestiller middager gjennom Bunnpris som overtidsmat titt og ofte (2-3 varmretter å velge mellom hver dag- gode voksenporsjoner). Jeg jobbet ikke i butikk og har aldri gjort det heller. Saumfarer samtlige butikker ofte for å finne de beste prisene, men også spesialvarer. Det er desverre MYE utydelig merking av priser, varer uten dato (datojuks), juksepriser (en på lappen og en i kassa- jeg tar bilde), annonsering av varer inklusive pris på hyllen og nesten helt likt pris til mye høyere pris på den plassering for å lure kundene, innslag på kassa på opptil 8 ekstra bæreposer hvis du har kjøpt 2 (lurer på hvor mange de har svindlet), varer som går opp 30-50% ikke tilbud) til tross for at det ikke har skjedd en endring på selve produktet - bare vil ha mer profitt og mye mye mer. Skulle vært slik mystery shopper jeg Mannen blir tidvis litt flau når jeg går tilbake til kassa og påpeker feilen på ulike kvitteringer (skjer ganske ofte egentlig). Tenk på hvor mye svindel det foregår mot de som aldri er nøye nok til å sjekke... Anyway - ut av de butikkene som er her (forløpig Rema, Coop Extra og Bunnpris) er Bunnpris den mest redelige og de som prøver å gjøre alt det de kan for at kundene skal ha det bra. Lave priser er ikke alt - når butikker konsekvent lurer uvitende kunder kan man lure på hva som skjer i butikkmarkedet. Syns du bør ta jobben og gjøre ditt beste til at kundene wr fornøyd og ikke føler seg snytt. Tydelig merking av priser, tilbudshjørne med varer med nesten utgått dato, varme middager og søndagsåpent då er du langt på vei. Det at Bunnpris her også har Nordpost utlevering øker også kundeantallet. Lykke til! Anonymous poster hash: 92311...e56 Hei. Tusen takk for et utfyllende svar. Jeg har i dag vært i møte med de som ønsker å åpne denne butikken. Jeg alene får hovedansvaret for denne butikken og vi ble enige om at jeg skal fokusere på vareutvalget. De skal i møte med Bunnpris for å diskutere utvalget og hvor mye man har lov til å ta inn som frivillige varer. Og derfra så kan vi ta inn det vi ønsker. Det jeg syns er bra er at fra 1.1.17 så blir det ny leverandør av varer, og da mye bedre vareutvalg å velge ifra. Vi skal også i diskusjon på å få posten inn i butikken da den butikken som nå har posten blir borte fra 1.1.17. Det blir en spennende høst i vente. Så sommern skal nytes da det blir en god stund til neste ferie. Anonymous poster hash: ee417...cd9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #17 Skrevet 24. mai 2016 Hei. Tusen takk for et utfyllende svar. Jeg har i dag vært i møte med de som ønsker å åpne denne butikken. Jeg alene får hovedansvaret for denne butikken og vi ble enige om at jeg skal fokusere på vareutvalget. De skal i møte med Bunnpris for å diskutere utvalget og hvor mye man har lov til å ta inn som frivillige varer. Og derfra så kan vi ta inn det vi ønsker. Det jeg syns er bra er at fra 1.1.17 så blir det ny leverandør av varer, og da mye bedre vareutvalg å velge ifra. Vi skal også i diskusjon på å få posten inn i butikken da den butikken som nå har posten blir borte fra 1.1.17. Det blir en spennende høst i vente. Så sommern skal nytes da det blir en god stund til neste ferie. Anonymous poster hash: ee417...cd9 det er forresten kunder som deg jeg virkelig liker. De skal stå på sitt og si ifra når noe feil blir gjort. Og kanskje du burde skaffe deg en ekstra jobb som Mysteri Shopper du. Jeg liker ærlige tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: ee417...cd9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2016 #18 Skrevet 24. mai 2016 Jeg handler på bunnpris de dagene psyken er elendig og jeg ikke takler tanken på å møte folk. Alltid så godt som tomt der Anonymous poster hash: 319ea...fcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå