Gå til innhold

Skoleflink eller flink i idrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom dere hadde en sø, ville dere ha foretrukket skoleflink eller god i idrett?

Kom i snakk med en pappa som fortalte de oppdro barna forskjellig, at de oppmuntret gutten mer i idrett og jenta mer på skolen! Ble så overrasket, her forventes det at guttene og jenta legger samme innsats i skolearbeidet, og fritidsaktiviteter prioriteres alltid sekundært til skolen. Blir man flink i idrett er det er hyggelig bonus, men det viktigste er deltakelse, aktivitet, sosialt, mestring, glede.

Anonymous poster hash: dd6ed...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det henger vel kanskje sammen med barnas evner...

Her har vi en som er veldig skoleflink og også klarer seg utmerket i idrett. En som er svakere på alle plan og da jobber vi først og fremst med skole. Sistemann ser ut til å ligne sin eldste bror og vi oppmuntrer derfor til fysisk aktivitet siden skole "går sv seg selv".

Anonymous poster hash: deb4d...8fa

Skrevet

De aller fleste som jeg kjenner var flinke både på skolen og i idrett.

Etter å ha fått noen år på baken så skjønner jeg faren litt her altså. Jenter må stort sett bevise mer enn menn i mange yrker. Da er det viktig å være god på skolen.

Menn trenger oftere å mestre idrett for å komme inn i "gjengen" og det hjelper de muligens å ikke finne på for mye tull

Vet dette er å generalisere veldig altså. Setter det litt på spissen, men DT er det jeg har erfart i arbeidslivet så langt og har jobbet i mannsdominert bedrift

Anonymous poster hash: 3daa4...2c9

Skrevet

Jeg har en sønn og syns det er viktig at han er flink på skolen. Skolen kommer først. Om han er flink i en idrett er bare bonus. Men ingen sport eller fritidsaktivitet kommer før skolen.

Anonymous poster hash: 34017...9fb

Skrevet

Jeg synes ikke det er så viktig at de er spessielt flinke hverkeb på skolen eller i idretten. Så lenge de får drive med noe de liker så er det helt greit uansett hvor lite flinke de måtte være.

Anonymous poster hash: 6f619...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...