Gå til innhold

Er det noen her som blir direkte SYK av å spise litt sukker?

Anbefalte innlegg

Jeg tåler ikke sukker. Ikke bare det at jeg legger på meg, får høyt/lavt blodsukker etc., men jeg blir SKIKKELIG syk!! 

Om jeg bare spiser en bitteliten neve med smågodt, så blir jeg sengeliggende hele dagen etterpå med intense smerter i hele kroppen. Jeg kjenner at det går utover både hjernen og nervesystemet. Jeg føles direkte FORGIFTET innenfra når jeg har inntatt sukker. 

Så jeg har derfor kuttet ut ALT av sukker i mitt kosthold. Må være skikkelig nøye med at jeg ikke spiser noe som er tilsatt sukker, som jo det meste egentlig er. 

Jeg har bare hørt om meg som tåler sukker så dårlig. Men finnes det flere der ute??? 

Anonymous poster hash: 12a58...7f9

Fortsetter under...

Jeg har ME, men tåler i tillegg sukker dårlig. Blir mer utmattet og i dårligere form, samt noe mer smerter i kropp/hode. Igår spiste jeg en god del sjokolade og det har jeg ikke gjort på evigheter. Fikk masse hjertebank og fikk ikke sove.

Anonymous poster hash: af2a4...a87

Jeg har MS og reagerer på samme måte. Blir helt ødelagt av å spise sukker :-( merkelig!

Anonymous poster hash: 12f53...e6b

Trigger ikke sukker betennelsestilstander i kroppen da, så da er det vel ikke så rart at man kan reagere når man har me

Anonymous poster hash: a5ca4...c4a

Annonse

Er det faktisk sukker dere tror dere reagerer på eller er det godteri?

Sukker finnes jo i mange former i de ulike matvarer, frukt, melk, honning, stevia osv. Sikker på at det ikke er noe annet dere egentlig reagerer på?

Anonymous poster hash: df57c...71d

Er det faktisk sukker dere tror dere reagerer på eller er det godteri?

Sukker finnes jo i mange former i de ulike matvarer, frukt, melk, honning, stevia osv. Sikker på at det ikke er noe annet dere egentlig reagerer på?

Anonymous poster hash: df57c...71d

Det er det hvite sukkeret jeg reagerer på. Alt som inneholder det.

Men jeg tåler å spise frukt.

Jeg prøver å holde meg unna søtstoffer også, da det ikke er bra.

Men er ikke i tvil om at sukker er gift! Har vært ett helt år med sukkerfritt kosthold og følt meg fin, og har blitt såpass bra fra ME'en at jeg jobber et par dager i uken. Men om jeg går på en smell når det gjelder sukker så ligger jeg rett ut dagen etter...

HI

Broren min har fructose malabsorption. Kan ikke spise eller drikke noe med sukker uten å bli dårlig.

Anonymous poster hash: 86a37...9e4

Hvordan fikk han den diagnosen? Og var han til utredning her i Norge?

HI

Jeg tåler ikke sukker. Ikke bare det at jeg legger på meg, får høyt/lavt blodsukker etc., men jeg blir SKIKKELIG syk!! 

Om jeg bare spiser en bitteliten neve med smågodt, så blir jeg sengeliggende hele dagen etterpå med intense smerter i hele kroppen. Jeg kjenner at det går utover både hjernen og nervesystemet. Jeg føles direkte FORGIFTET innenfra når jeg har inntatt sukker. 

Så jeg har derfor kuttet ut ALT av sukker i mitt kosthold. Må være skikkelig nøye med at jeg ikke spiser noe som er tilsatt sukker, som jo det meste egentlig er. 

Jeg har bare hørt om meg som tåler sukker så dårlig. Men finnes det flere der ute??? 

Da er det ikke sukkeret du reagerer på. En venninne av meg er allergisk mot hvetemel, og hun reagerer sånn på smågodt (ja, det er hvete i smågodt). 

Ingen blir forgiftet av sukker, det er latterlig å påstå. Litt sukker er bare farlig for mennesker med diabetes.

Anonymous poster hash: 5aadf...670

Det er en betydelig psykisk komponent i det å være ME-syk. Det at du føler deg forgiftet sier meg at dette sannsynligvis er et psykisk besvær du har i forhold til det å spise noe som er usunt eller som ikke passer inn i slik du har fått for deg at du må leve for å være 'frisk'.

Anonymous poster hash: 6ff68...7c5

Annonse

Det er en betydelig psykisk komponent i det å være ME-syk. Det at du føler deg forgiftet sier meg at dette sannsynligvis er et psykisk besvær du har i forhold til det å spise noe som er usunt eller som ikke passer inn i slik du har fått for deg at du må leve for å være 'frisk'.

Anonymous poster hash: 6ff68...7c5

Hehe. Da skal du se hvordan jeg ser ut når jeg er på mitt dårligste etter inntak av sukker. Mannen min fikk totalt sjokk. Tror ikke litt psykisk lidelse kan gjøre at ansiktet ser ut slik det gjør på meg for å si det sånn. ;-)

HI

Hvordan fikk han den diagnosen? Og var han til utredning her i Norge?

HI

Han ble utredet i norge ja. Ikke sikker på hvordan, men han hadde vært mye dårlig i mange år før de til slutt fant ut hva det var han hadde.

Da er det ikke sukkeret du reagerer på. En venninne av meg er allergisk mot hvetemel, og hun reagerer sånn på smågodt (ja, det er hvete i smågodt). 

Ingen blir forgiftet av sukker, det er latterlig å påstå. Litt sukker er bare farlig for mennesker med diabetes.

" Litt sukker er bare farlig for mennesker med diabetes."

Det er feil siden det er flere sykdommer der man reagerer og blir veldig dårlig av sukker.

" Litt sukker er bare farlig for mennesker med diabetes."

Det er feil siden det er flere sykdommer der man reagerer og blir veldig dårlig av sukker.

Mulig du har rett. Men å påstå at man er åh, så følsom at man blir sengeliggende av litt smågodt er bare vås, og en del av dette i-landsopplegget med at det er moderne å ikke tåle mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...