Gå til innhold

Noen som har katt av rasen maine coone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt falt for disse gigantiske skapningene.

Anonymous poster hash: a3af0...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden ble postet for fort.

Hvordan er de i lynne? Vi har en hund av rasen Jack russel. Så katten vil jo bli større. 😁

Skrevet

....

Skrevet

De har et veldig bra gemytt, sosiale og fine kattepuser! Jeg hadde lyst på rasen selv, men endte opp med sibirkatt som er mer allergivennlige (datteren vår er allergisk). Sibirkatt er en fantastisk erstatning, altså, men blir "bare" 8-9 kilo i motsetning til MCs 10-11.

Anonymous poster hash: 21d01...e9a
Skrevet

De har et veldig bra gemytt, sosiale og fine kattepuser! Jeg hadde lyst på rasen selv, men endte opp med sibirkatt som er mer allergivennlige (datteren vår er allergisk). Sibirkatt er en fantastisk erstatning, altså, men blir "bare" 8-9 kilo i motsetning til MCs 10-11.

Anonymous poster hash: 21d01...e9a

Takk for svar. Hvis vi kjøper en slik katt vil den bli større enn vår hund som veier 8 kg 😃

Skrevet

Min erfaring med MC er at de er ganske sky og skeptiske. Nå har ikke jeg eid en selv, men har møtt 4-5 katter av denne rasen.

Anonymous poster hash: 447ad...e64

Skrevet

Vi har hatt. Fikk 2 fra forskjellige oppdrettere. Fine katter, men heg opplevde de som litt "skjøre". De var myyye syke så det var endel ekstrautgifter med dette. Tilslutt splittet vi de opp slik at de fikk hvert sitt hjem da de hele tiden smittet hverandre.

Skrevet

Vi har hatt. Fikk 2 fra forskjellige oppdrettere. Fine katter, men heg opplevde de som litt "skjøre". De var myyye syke så det var endel ekstrautgifter med dette. Tilslutt splittet vi de opp slik at de fikk hvert sitt hjem da de hele tiden smittet hverandre.

Er de kjent for å være mye syke? Eller var dere uheldige?

Skrevet

Vi har en Maine coon. Veldig fornøyd. Han har hatt orm et par ganger, ellers ingen helseplager (vi lar han gå ute). Ingen spesielle problemer mellom han og nabokattene heller.

Han er veldig rolig og tålmodig med våre to barn på henholdsvis 1 og 5 år. Har en tendens til å flykte når minste kommer i full fart mot han, men det er jo egentlig greit.

Anonymous poster hash: 7e5ff...3f9

Skrevet

Er de kjent for å være mye syke? Eller var dere uheldige?

Vi var nok litt uheldige, men de tåler ikke like mye som en "vanlig" katt 😺

Skrevet

utrolig vakker katt, som elsker både hunder og barn er mitt inntrykt :)

Skrevet

utrolig vakker katt, som elsker både hunder og barn er mitt inntrykt :)

Ja vi har bestemt oss for å gå for den rasen 😊

Nå må vi bare bestemme oss for hvilket kjønn.

Morsomt med en katt som blir større enn hunden vår. Vi har en sterilisert jente katt også. Og hun er veldig liten. Er voksen. Men på str med en kattunge. Hun sluttet å vokse da hun var 4 mnd. En sær frøken som helst vil sitte utenfor å speide.

Skrevet

Svigermor har mc. Hun fikk beskjed av oppdretter når hun kjøpte, at de var spesielt utsatt for hjertesykdom og tannsykdom. Så ville sjekka dette med oppdretter dere velger :) Hennes katt er nå 3 år gammel, og har dessverre begynt å få sykdom på tennene. Ellers er han er hærlig og snill katt. Minuset er at han er litt "sær" og at han ikke er særlig kosete av seg.. Men akkurat det har nok mer med personligheten hans å gjøre! Masse lykke til, de er jo helt nydelige! ☺

Anonymous poster hash: a66ea...f59

Skrevet

Vi har to mc-gutter.

Verdens hærligste katter 😄

De oppfører seg som hjemkjære hunder, følger etter oss, "prater", ønsker å kose stort sett hele tiden osv.

De krever en del pelsstell, men til gjengjeld så liker den dusje 😉

De elsker å leke, og vi kaster ofte små leker bortover gulvet og kattene henter de og kommer til oss med de.

Nå elsker jeg katter 😉

Men maine coone er noen helt spesielle vesner altså 😄

Skrevet

Ja vi har bestemt oss for å gå for den rasen 😊

Nå må vi bare bestemme oss for hvilket kjønn.

Morsomt med en katt som blir større enn hunden vår. Vi har en sterilisert jente katt også. Og hun er veldig liten. Er voksen. Men på str med en kattunge. Hun sluttet å vokse da hun var 4 mnd. En sær frøken som helst vil sitte utenfor å speide.

Om størrelsen er viktig for dere, ville jeg gått for en gutt.

Men husk at ikke alle mc blir 10-12 kg da. Det kommer litt an på katten. De du ser bilde av på nett er ofte utstillingskatter. De blir absolutt større enn "vanlige" katter, men ikke alle blir "løver" 😉

Våre veier ca 8 kg, men er kjempe tynne! Men lange da 😉

Skrevet

En nabo har en slik og en mer sær katt skal man lete lenge etter. Han kommer for å kose om de ikke er hjemme og han er ute, men snur seg fort for å bite og pga størrelsen biter de jo veldig hardt... men dette er nok like individuelt som med andre raser :)

Anonymous poster hash: a60f4...ea0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...