Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med å finne hotell i London?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er GRØNN, og har ikke peiling på hva som er sentralt og ikke...

Nå skal jeg og mamsen til London, og jeg har fått i oppgave å bestille hotell. Og kikker jo selvsagt på nett, men det sier meg liksom ikke så mye!

Så: er det noen som har noe å anbefale? Vi blir altså to voksne. Jeg innser jo at "sentralt" i forhold til London sikkert er relativt, for det er vel mye forskjellig det kan være sentralt til, så også her lurer jeg på om noen har noe å anbefale? Hvor bør hotellet ligge, liksom?

Alle tips mottas med STOR takk :-)!

Anonymous poster hash: 05718...d40
Skrevet

Bestiller du gjennom British Airways kan du bestille fly og hotell i ett, de har gode priser. Da får du opp hoteller med stjerner og beliggenhet.

Anonymous poster hash: 361ab...48e
Skrevet

Bestiller du gjennom British Airways kan du bestille fly og hotell i ett, de har gode priser. Da får du opp hoteller med stjerner og beliggenhet.

Svarer igjen jeg. Ville bodd i nærheten av Hyde park. Kensington, eller på andre siden av parken.

Skrevet

Hva skal dere? Som du sier så avhenger sentral av hva dere planlegger. Når det er sagt så er det enkelt å komme seg rundt hvis hotellet ligger nært en undergrunnstasjon (og det gjør de fleste.

Mange anbefaler St.Giles. Jeg har ikke bodd der selv, men det er sentralt og ser bra ut fra utsiden :P

Har nettopp slitt med å finne hotell selv, og det ble ikke så bra... Så lykke til ;)

Anonymous poster hash: f1748...de8

Skrevet

Har bodd på St.Giles flere ganger, og det er perfekt ifht beliggenhet👌🏽

Sverger alltid til hotell i nærheten der, Bloomsburry tror jeg område heter.

Skrevet

Det spiller ikke så stor rolle hvor du bor i London så lenge du bor i nærheten av en tubestasjon. Ta en titt på undergrundskartet så ser du hvilke stasjoner som har gode forbindelser. Sist bodde jeg på Millennium Gloucester. Det ligger få meters gange fra Gloucester road tube. Det er også kort vei til flere bussholdeplasser, samt gangavstand til Royal Albert Hall.

Skrevet

Tusen takk for flotte svar, dere :-)!

Har fått anbefalt St. Giles av noen bekjente jeg også, så det er jo supert at noen også nevner det her, så da blir det kanskje det!

Takk igjen for at dere tok dere tiden til å svare. Jeg er totalt ukjent i London, så dette kan jo bli en opplevelse av de sjeldne (mohahaha).

HI

Skrevet

Har bodd på St.Giles flere ganger, og det er perfekt ifht beliggenhet👌🏽

Sverger alltid til hotell i nærheten der, Bloomsburry tror jeg område heter.

Skrevet

London kan være ganske så overveldende, det er så stort! Anbefaler British Museum (gjerne med guide), Natural History Museum, gå på en musikal, og spaserturer i Hyde Park, Kensington Gardens og området rundt Buckingham Palace :)

Anonymous poster hash: f1748...de8

Skrevet

Tusen takk igjen for flotte tips! Jeg noterer som en tulling her :-)!

HI

Skrevet

Bloomsbury-området er fint, sentralt, god tilgjengelighet, nok restauranter og relativt livlig. Finn gjerne et hotell som ligger i nærheten av Holborn (stasjonen) - da har du både Piccadilly og Central line, som dekker det meste du har interesse av å se som turist. Gåavstand til Covent Garden og Oxford Street også. Se for eksempel på Hoxton, Thistle, Rosewood. Jeg ville uansett sørget for å bo i nærheten av en underground station, og innenfor zone 1 (til nøds 2) - så spiller det egentlig ikke så stor rolle akkurat hvor.

Skrevet

Vi bodde i Apple apartments i kensington. Selbhushold. Like ved paddington Station, pluss en tubestasjon til. Og bussforbindelse. Et par kvartal fra hydepark, og lett å komme seg rundt. Var billig ogsåbi forhold til hotell.

Skrevet

Jeg har bodd på St.Giles en gang og gjør det ikke igjen. Makan til nedslitt hotell!😣 Hvis du vil bo i nærheten av Hyde Park bør du bo i andre enden av Oxford Street. Kan anbefale Doubletree by Hilton ved Marble Arch. Sentralt og fint hotell!😊

Anonymous poster hash: 63261...b72

Skrevet

Vi bodde på St. Giles i april, det er helt greit. Man reiser jo ikke til London for å være på rommet. Veldig hyggelige ansatte. Men, rommene er varme og det er mye bråk om en tar vinduet opp. Vi sov der bare, var ute fra etter frokost og til kvelden. God frokost på hotellet 👍

Anonymous poster hash: d9972...02b

Skrevet

Vi var i London nå i april, da bodde vi på London Premier Notting Hill. Rimelig og nært både undergrunn og buss..Greie rom,fint bad,koselige folk som jobbet der og i ett stille strøk!

Skrevet

Vi har bodd i andre enden fra st giles.

Vi bodde på corus hotel hyde park. Den ligger rett med tuben lancaster gate. Da tar du tuben en stasjon og kommer til begynnelsen ( eller enden😝? ) av Oxford street.

Hotellet er helt ok. Veldig greie priser. Ok mat. Litt små rom.. Men sentralt. Har bodd her 4 ganger.

Veldig enkelt med tuben. Annbefaler å kjøpe et oyster card fremfor enkle biletter.

Vi gikk en del i Oxford street å shoppet. Spesiellt primark butikkene ( veldig billig, ikke "merke" klær- type hm).

Var også på camden maked- koselig.

Kjøpesenteret westfield er også greit om du ønsker alt under et tak.

God tur! Ta med gode sko😉

Anonymous poster hash: 72461...09b

Skrevet

Vi har bodd i andre enden fra st giles.

Vi bodde på corus hotel hyde park. Den ligger rett med tuben lancaster gate. Da tar du tuben en stasjon og kommer til begynnelsen ( eller enden😝? ) av Oxford street.

Hotellet er helt ok. Veldig greie priser. Ok mat. Litt små rom.. Men sentralt. Har bodd her 4 ganger.

Veldig enkelt med tuben. Annbefaler å kjøpe et oyster card fremfor enkle biletter.

Vi gikk en del i Oxford street å shoppet. Spesiellt primark butikkene ( veldig billig, ikke "merke" klær- type hm).

Var også på camden maked- koselig.

Kjøpesenteret westfield er også greit om du ønsker alt under et tak.

God tur! Ta med gode sko😉

PS: det er også en stor London tråd inne på kvinneguiden. Masse tips og råd her.

Skrevet

hotel Padditon , synes jeg var veldig bra :) kort avstand til t-banen :) og var et lite sentrum med butikker og spisesteder rett ved :) 

Skrevet

Paddington så klart ,ikke Padditon

Skrevet

Novotel Blackfriars var vi veldig fornøyd med. Nytt, rent og rett ved banen.

Anonymous poster hash: 4c246...150

Skrevet

Hvis du har MYE penger, vil jeg anbefale The Langham.

Anonymous poster hash: f88f1...695

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...