Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Denne skjønte jeg ikke.... kjemisk gravidiet...? Anonymous poster hash: 708e5...cda
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 Ja, er så mange som får positiv test (svak positiv) mellom El og mens. Men så kommer mensen likevel.. Og da kaller de på dib for kjemisk graviditet..? Anonymous poster hash: bbd19...986
Fru vims Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 Ja det er det. Kjemisk graviditet betyr et befruktet egg som sneier innom livmora uten å feste seg ordentlig. Man kan dermed positiv test ofte svak strek og også graviditetsymptomer og deretter begynne å blø.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Høres rart ut....men jeg vet at man er gravid ganske mange flere ganger i livet enn man tror (om man ikke er hyper-super nøye med ALLTID prevensjon da. Men det mest vanlige er at det blir en spontanabort kjempe tidlig, som etter en uke ca. Man merker stort sett ikke noe til det i det hele tatt og tror bare man har fått mensen en dag eller to før eller etter. Anonymous poster hash: 708e5...cda
Fru vims Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 Ja, er så mange som får positiv test (svak positiv) mellom El og mens. Men så kommer mensen likevel.. Og da kaller de på dib for kjemisk graviditet..? Anonymous poster hash: bbd19...986 Mistet engang i uke 5 etter svake positive tester. Gynekologen kalte det for kjemisk graviditet.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 Hi her. Googlet meg til dette: Kjemisk graviditet er en undergruppe av spontanabort (SA). Spontanaborter deles i: - kjemisk graviditet før 5+0 - tidlig abort før 12+0 - sen abort etter 12+0 Det heter "kjemisk" fordi man før 5+0 kun kan finne graviditeten kjemisk ved å måle hcg i blodprøve eller urinprøve. Det er først etter uke 5 man kan begynne å se noe på ultraltyd, altså ved klinisk undersøkelse. Når svangerskapet kan påvises med ultralyd kalles det derfor "klinisk". Anonymous poster hash: bbd19...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå