Gå til innhold

Hvilken bæresele anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 7 uker. Vil ha en sele jeg kan bruke fra nå. Jeg er ikke så høy, og sliter litt med at jeg får babyen oppunder haka. Husker jeg i hvertfall fra sist, da jeg hadde babybjørn. Men det var jo en gammel utgave.

Vil også ha en som er enkel å få på. Så på Ergobaby 360, men synes den virket knotete å få på...

Deres erfaringer?

Anonymous poster hash: 9c628...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsket mei tai 💛

Anonymous poster hash: addc1...d86

Skrevet

Jeg har 4 barn, båret rundt på de på utallige måter, bæresjal, bæresele, minimeis, bære meis +++ av bæresele, har jeg nå havnet på ergobaby 360, veldig lettvint å ta av og på, brukes til både baby på magen og barnet på 2 på ryggen. Eneste dumme var at den ikke fantes fra jeg fikk barn nr 1😉

Og nei, er ikke forhandler😜 bare liker den godt😊

Anonymous poster hash: 6e7ef...6ea

Skrevet

Ergobaby 360 er kjempefin, og ikke spesielt knotete å få på. Du lærer deg teknikken ganske fort :)

Så jeg anbefaler den! Brukte den med spedbarnsinnlegg fra barnet mitt var nyfødt, nå bruker jeg den av og til på ryggen, eller har henne foran så hun ser framover (men sitter fortsatt ergonomisk pga designen til 360!)

Anonymous poster hash: e2686...56e

Skrevet

Kjenner ikke de ulike typene av ergo. MEN valget vårt falt på ergo da vi kjøpte sele etter å ha brukt sjal den første tiden. Den er lett i vekt (kan stappes vekk) og både små og store bærere brukte den.

Sist den var i bruk var da barnet brakk beinet som 5-åring. Midtvinters. Brukte den på vei til og fra barnehagen. Fungerte helt utmerket til det formålet også!

Anonymous poster hash: ad98e...5c5
Skrevet

Jeg er ganske lav (163) og mannen er ganske høy. Til tuppa hadde vi vanlig Ergobaby (det var før 360 kom) Brukte noen gangen på å få teknikken både for å bære på rygg og mage, men etter litt trening var den helt gull.

Har brukt den helt til nå (jenta er 3,5)

Anonymous poster hash: d849b...e08
Skrevet

Jeg liker godt mek tai og Manduca.

Anonymous poster hash: eff38...8ae

Gjest Trøfler
Skrevet

Vi kjøpte en brukt Ergobaby 360 og kjøpte nyfødtinnlegget til den. Vi så et par YouTube-videoer på forhånd med lure tips til hvordan det er lettest å få babyen inn i selen, og så øvde vi sammen et par ganger. Det føltes knotete første gang, men allerede etter et par ganger klarte jeg å gjøre det uten hjelp. Jeg har brukt selen MYE mens jeg har vært hjemme i permisjon! Sønnen vår roet seg med en gang i selen, og det var så herlig å ha den varme babykroppen på magen og kjenne hodet hans mot brystet mens han sov. Jeg pleide å bære ham mens jeg gjorde husarbeid, for å roe ham og for å få ham til å sove. Mannen min pleide å bære ham på kjøpesenter, når han handlet mat og noen ganger på tur. Nå er han over ni kilo og jeg har ikke brukt selen på en stund, men den var virkelig gull verdt det første halvåret! Jeg er 171 cm og mannen min 183, og selen passet oss begge fint. Det er mange stropper som kan justeres slik at babyen havner på riktig sted selv om man er ulik høyde.

Skrevet

Jeg har egeobaby 360 m nyfødtinnlegg og er stor fan. Den er veldig enkel å ta av og på. Har også en moby wrap jeg bruker mye hjemme. Veldig glad i denne også, men krever litt trening for å få den på slik en ønsker.

Anonymous poster hash: 104fd...945

Skrevet

Manduca er min favoritt, men har aldri prøver ergo. Litt knotete å få på spenna bak, særlig om du er litt stiv 😊. Mei tai er fin, men ettersom jeg har store pupper ser det rart ut når jeg bærer på rygg. Puppene blir skviset frem mellom knyttingen. Syns også den siger litt i knyttingen. Sjal er nydelig for babyer (jeg brukte moby wrap), de ligger så fint i den. Det skal gå an å bruke den til store barn også, men jeg fikk fort vondt i ryggen ettersom de ble tyngre. De er også veldig varme fordi det er mye stoff. Manduca var helt klart best bærekomfort for min del.

Skrevet

Elsker Manducaen. Nesten så jeg har lyst på en baby til så jeg kan få bruke den litt lenger 😆

Anonymous poster hash: b87dc...245

Skrevet

Jeg er forresten kort i ryggen og Manducaen satt godt på meg.

Skrevet

Var veldig fornøyd med angelpack.

Anonymous poster hash: 3cf4c...c61

Skrevet

Har baby Bjørn ONE og er superfornøyd. Prøvd mye av det andre som nevnes over, men valget falt på den nye BB, ikke angret ett sekund og den er superenkel og håndtere alene. Ig JO den er ergonomisk riktig for barnet(for de som måtte påstå at den ikke er det);-)

Anonymous poster hash: 08266...5ec

Skrevet

Jeg er forresten kort i ryggen og Manducaen satt godt på meg.

Jeg er også kort i ryggen (og ellers i kroppen 😄)

Anonymous poster hash: c64f9...eda

Skrevet

Takk til dere som har svart. Kjekt å høre andres erfaringer :)

Anonymous poster hash: 9c628...401

Skrevet

Jeg er fornøyd med min angelpack. Den er så behagelig å ha på for min del og jeg klarer lett å feste ungen i den selv. Lånte ergobaby 360 av en venninne en gang. Det jeg likte med den var at babyen kunne sitte å se rett frem, men den var døden for ryggen min :( så ubehagelig å ha på!! Så gikk tilbake til angelpacken igjen da.

Anonymous poster hash: 34099...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...