Gå til innhold

Jeg ønsker at mine barns dyner (sommer og vinter) ikke brukes av andre, er det veldig sært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig med deg hi.

Jeg har selv en sønn som er sengevæter, og det sliter voldsomt på dynene. Derfor har vi og egne dyner her i huset.

I ditt tilfelle hadde jeg nok sagt at "Jeg er enig i at barna dine ikke har gode nok dyner, så da går du og jeg og kjøper nye når du får lønn."

Jeg har det slik med puta mi 😄

Vi har forresten kjøpt gode dyner på salg på Princess. Der er salg på vinterdyner hver vår, og salg på sommerdyner hver vinter. Mye penger å spare!

Anonymous poster hash: 79430...974

Skrevet

Dere er en familien nå. Da sørger dere selvfølgelig sammen for at alle har gode dyner til enhver tid. Normale familier med flere barn har også ofte overnattingsgjester, ofte flere på en gang. Dem bør du jo også ha dyner til. Når du ikke vil dele på deres dyner må du jo ha minst 8-10 dyner liggende intelligente til de 5 dere bruker til daglig. Hver sin lyst.

Anonymous poster hash: 7cfd0...36b

Skrevet

Ja jeg syns det er ganske så sært. Så lenge alle bor under samme tak, syns jeg ikke man skal skille på mine og dine barn, og da heller ikke hva som er mine eller dine barns dyner. 

Om det er pga hygiene så er det jo sånn at man uansett skal lufte dyner, eller fryse de i ny og ne for å bli kvitt diverse ulumskheter som sengedyr. 

Anonymous poster hash: adcb7...429
Skrevet

Hvilke dyner brukte de før dere flyttet inn sammen med de?

Jeg syns han får kjøpe inn flere dyner om de han hadde til de ikke holder mål lengre. Det er ikke din jobb å kjøpe til alle.

Anonymous poster hash: 13d09...47f
Skrevet

Og mine barn hadde definitivt ikke likt det. Stebarna har generelt også litt dårligere hygiene, og lukter ofte litt surt. Jeg er ikke nøye på leker og klær, men dyne/pute er jeg nøye på. Det er liksom noe veldig privat.

Anonymous poster hash: b383a...2b4

Dette! Stebarna har dårligere hygiene, såpass at barna mine selv har reagert mange ganger!

Og nei, jeg er ikke en som lar barna sitte med godteposen selv og ikke dele. De deler det de kan. Men det er noe med dyne og mindre hygieniske barn. Jeg liker ikke tanken på at dyna hele vinterhalvåret blir brukt av en som er mye mer skitten, også skal mitt barn ha den etterpå. Nå kan jeg jo vaske den da, selvsagt. Men likevel... Men tydeligvis er det veldig sært ja 😀😝

Anonymous poster hash: e7b22...c95

Skrevet

Dette! Stebarna har dårligere hygiene, såpass at barna mine selv har reagert mange ganger!

Og nei, jeg er ikke en som lar barna sitte med godteposen selv og ikke dele. De deler det de kan. Men det er noe med dyne og mindre hygieniske barn. Jeg liker ikke tanken på at dyna hele vinterhalvåret blir brukt av en som er mye mer skitten, også skal mitt barn ha den etterpå. Nå kan jeg jo vaske den da, selvsagt. Men likevel... Men tydeligvis er det veldig sært ja Anonymous poster hash: e7b22...c95

Hvis barna deres har så dårlig hygiene har dere alvorligere problemer å løse enn at dere må kjøpe flere dyner.

Skrevet

Hvis barna deres har så dårlig hygiene har dere alvorligere problemer å løse enn at dere må kjøpe flere dyner.

Nja, jo. Det går på at de ikke vasker hendene ordentlig, kan gå rundt med mat rundt munnen og ikke tenke på at det klines på tepper, dyner etc. Yngste sier ikke ifra hvis han sliter med å tørke seg etter dobesøk og de vil helst ikke dusje. Så det er matrester og håndvask mine barn reagerer på.

Skrevet

Og du hjelper ikke stebarna med hygienen?

Skrevet

Jeg synes ikke det er sært. Her har vi hver våre dyner. Men syns dere må kjøpe like bra dyner til de andre barna. Og kjøp et par billige gjestedyner.

På hotell er det annerledes, det kan ikke sammenlignes.

Anonymous poster hash: 8492e...42a

Skrevet

Men alvorlig talt.. dere bor jo alle sammen ilag. Sørg for at alle har tipp topp utstyr (ingen forskjellsbehandling) og hjelp nå for guds skyld ungene i form av veiledning med tanke på personlig hygiene. Hvor vanskelig kan det være?

Skrevet

Og du hjelper ikke stebarna med hygienen?

Jo, selvsagt. De har kommet langt etter at vi flyttet sammen. Men det er faktisk vanskelig, utrolig nok. De tar det ikke helt til seg, men det er kanskje ikke så rart hvis det skurer og går både hos mor og med far. Jeg må være den som passer på og da blir det jo bare små drypp. Men det går fremover. Uansett, dynene er jo et aktuelt "problem" pr idag.

Skrevet

Nja, jo. Det går på at de ikke vasker hendene ordentlig, kan gå rundt med mat rundt munnen og ikke tenke på at det klines på tepper, dyner etc. Yngste sier ikke ifra hvis han sliter med å tørke seg etter dobesøk og de vil helst ikke dusje. Så det er matrester og håndvask mine barn reagerer på.

Da har dere som voksne en jobb å gjøre. Følg strengt opp med kontroll av håndvask, minn dem på det daglig, og hver eneste gang de går til eller kommer fra toalettet. Krev at de tørker seg rundt munnen etter å ha spist, del gjerne ut våte kluter. Barn som ikke klarer å tørke seg bak, må følges opp og voksne må sjekkes at det gjøres ordentlig. Kjøp gjerne inn våtservietter han kan bruke til slutt. Dusj er ikke valgfritt, det gjøres når de voksne bestemmer det.

Dette er de voksnes ansvar!

Anonymous poster hash: dbe66...e46

Skrevet

Da har dere som voksne en jobb å gjøre. Følg strengt opp med kontroll av håndvask, minn dem på det daglig, og hver eneste gang de går til eller kommer fra toalettet. Krev at de tørker seg rundt munnen etter å ha spist, del gjerne ut våte kluter. Barn som ikke klarer å tørke seg bak, må følges opp og voksne må sjekkes at det gjøres ordentlig. Kjøp gjerne inn våtservietter han kan bruke til slutt. Dusj er ikke valgfritt, det gjøres når de voksne bestemmer det.

Dette er de voksnes ansvar!

Dette er vel først og fremst foreldrenes ansvar. Er faren som burde ta ansvar for dette når barna ikke er hos mor.

Anonymous poster hash: d6918...11d

Skrevet

Dette er vel først og fremst foreldrenes ansvar. Er faren som burde ta ansvar for dette når barna ikke er hos mor.

Der er vi uenige, gitt. Er selv stemor til to, og når de er hos oss så er vi voksne like mye omsorgspersoner og voksenautoriteter. Det samme med mitt barn. Men ja, selvsagt må far OGSÅ ta ansvar for at barna hans ikke går rundt og ser skitne ut og lukter surt.

Skrevet

Jeg er enig med deg, HI. Når du har investert i gode dyner til nettopp barna dine er det de som skal ha dem. Ville følt det slik om det var meg i alle fall.

Skrevet

Når voksne bestemmer seg for å bo sammen blir de en familie som bør stå sammen både om oppdragelse og økonomi.

Skrevet

Når voksne bestemmer seg for å bo sammen blir de en familie som bør stå sammen både om oppdragelse og økonomi.

Uenig ang oppdragelsen. Er selv skilsmissebarn og ble heldigvis først og fremst oppdratt av foreldrene mine. Hadde stemor begynt å skulle oppdra meg så hadde jeg mislikt henne enda mer enn jeg gjorde. Heldigvis hadde jeg en oppegående pappa som tok styringa når jeg var der, så stemor slapp å gjøre seg mer upopulær ved å prøve å oppdra meg. Og mamma og pappa var stort sett veldig samkjørte så de klarte å utføre deres felles oppdrageransvar uten å trekke inn andre.

Skrevet

Vel, jeg vil faktisk ikke at stebarnet skal tisse ned dynene til mine barn. Og mine barn hadde definitivt ikke likt det. Stebarna har generelt også litt dårligere hygiene, og lukter ofte litt surt. Jeg er ikke nøye på leker og klær, men dyne/pute er jeg nøye på. Det er liksom noe veldig privat.

Anonymous poster hash: b383a...2b4

Er du ikke bonusmammaen deres? Hvorfor dusjer de ikke hvis de lukter surt,hvorfor lærer du dem ikke bedre hygiene dersom du mener de har det, føler du ikke noe ansvar selv om det ikke er ditt eget kjøtt og blod?

Målløs.., du virker som en skikkelig trivelig og kjærlig bonusmamma.

Anonymous poster hash: 4f2b6...bd1

Skrevet

For det første så bør alle medlemmer i familien har like god kvalitet på sengetøyet sitt.

For det andre har dere vel trekk på dynene, så ev skitne fingrer ikke kommer i kontakt med selve dynen.

For det tredje kan dyner vaskes.

For det fjerde bør dere virkelig ta tak i barnas hygiene.

For det femte bør dere begynne å se på alle medlemmene som likeverdige i familien.

Så mitt inntrykk er at du er ganske sær.

Skrevet

For det første så bør alle medlemmer i familien har like god kvalitet på sengetøyet sitt.

For det andre har dere vel trekk på dynene, så ev skitne fingrer ikke kommer i kontakt med selve dynen.

For det femte bør dere begynne å se på alle medlemmene som likeverdige i familien.

Men ikke alle vaskemaskiner har plass til dyner

Anonymous poster hash: 9f9f4...d8e

Skrevet

Men ikke alle vaskemaskiner har plass til dyner Anonymous poster hash: 9f9f4...d8e

Hvis det er tilfelle for hi vil jeg si det er fler i denn familien enn stebarna som har noe å lære om hygiene.

Skrevet

Hvis det er tilfelle for hi vil jeg si det er fler i denn familien enn stebarna som har noe å lære om hygiene.

Herlighet, det betyr jo ikke at man ikke vasker dem, det er bare mye mer tungvint. En skal ha ganske stor vaskemaskin for å få plass til dyne

Skrevet

Her har jeg navnet alle puter og dyner(sommer- og vinter). For meg er det helt naturlig. Komisk at det skulle være så sært. Synes heller det er rart at alle dyner og puter går på omgang i et hjem. 

HI; jeg synes ikke du er sær, men hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt lik kvalitet til stebarn.

Anonymous poster hash: f1ad3...ad0
Skrevet

Enig!

Hvorfor har stebarnet dårlig hygiene hos dere? Dette må dere ta tak i.

Tenker du at alle 5 skal ha hver sin dundyne og hver sin sommerdyne? Det blir 10 dyner. I tillegg vil du ha egne dyner til overnattingsgjester så kanskje 3 dyner ekstra? Det betyr at dere trenger 13 dyner i huset.

Hva om dere kjøper like gode dyner/puter til stebarnet som dine barn.

Og om stebarnet har så dårlig hygiene så må dere kjøpe vaskemaskin/tørketrommel som er stor nok så det er enkelt å vaske dynene siden det tydeligvis trengs ofte.

Anonymous poster hash: c1537...161

Skrevet

Herlighet, det betyr jo ikke at man ikke vasker dem, det er bare mye mer tungvint. En skal ha ganske stor vaskemaskin for å få plass til dyne

Hvis dynene vaskes uansett blir jo arbeidet det samme uansett om de har maskin eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...