Gå til innhold

Pavlovakake. Etter ett døgn med fyll på er marengsen helt bløt og ekkel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den var så fin og sprø i går. Hadde på fyll og satte den i kjøleskapet. Smakte på den nå og den var helt myk og ekkel. Hva har gått galt?

Anonymous poster hash: 8eaa6...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta på fyllet rett før servering, den blir sånn etter en stund når fyllet er på...

Anonymous poster hash: 4398a...c10

Skrevet

Det er sånn pavlova er. Krem og bær på rett før servering. Spis opp alt ellers soggy kake...

Skrevet

Du har hatt fyll på.. Da blir den våt og soggy dagen etter.

Anonymous poster hash: 0fccc...bc0

Skrevet

Krem og bær har væske i seg, noe som gjør at væsken trekker ned i marengsen og gjør den våt/bløt..

Anonymous poster hash: 70993...26e

Skrevet

Pavlovaen skal stå i ovnen etter den er stekt, etter den er stekt.

Men du må ikke ta på fyller før rett før du skal servere den :-) Gjorde den feilen første gang jeg laget den også :P Tok på fyll, tok pose over og satt på i bil til sommerfest i nabobyen. Det rant nedover låret mitt..

Anonymous poster hash: 7802b...9f6

Skrevet

Altså, det her var dårlig beskrevet av meg over her.. Den skal avkjøles i ovnen etter den er stekt.

Anonymous poster hash: 7802b...9f6

Skrevet

Den var så fin og sprø i går. Hadde på fyll og satte den i kjøleskapet. Smakte på den nå og den var helt myk og ekkel. Hva har gått galt?

Anonymous poster hash: 8eaa6...722

Det er helt vanlig! Du kan la bunnen stå uten pynt, men pynter du den vil den trekke til seg fuktighet fra krem osv. og bli helt myk. Kaken må med andre ord pyntes rett før servering. 

Skrevet

Som de over sier, sånn blir den desverre når man lar den stå med fyll på 😕 Ett tips om man vil den skal holde lenger uten å bli våt og ekkel er å smøre et tynt lag smeltet sjokolade på bunnen før du har på krem, eller legge ett lag (kjøpt) vaniljekrem under vanlig krem 👍🏻

Skrevet

Den smaker igrunn bra selv om den er soggy!

Skrevet

Ikke har for bløtt fyll på 😊

Skrevet

Når du har tatt på fyllet så har ikke pavlovaen så altfor mange timene igjen som sprø og god. Derfor bør du ta på fyllet rett før servering.

Så det du har gjort galt er å ta på fyll.

Anonymous poster hash: 839dc...4f1

Skrevet

Man kan ikke lage pavlova dagen før den skal spises, den må monteres rett før servering.

Anonymous poster hash: 242e4...a93
Skrevet

Den smaker igrunn bra selv om den er soggy!

Ikke etter en natt i kjøleskap 😅

Skrevet

Jepp fyllet på ødelegger den etter noen timer.. Når det er sagt: har man rester etter servering kan det likevel fint spises dagen etter, men ville ikke satt det frem til gjester :P

Anonymous poster hash: 32b00...af1

Skrevet

Ikke etter en natt i kjøleskap 😅

Det smaker faktisk helt greit😉 Ikke samme som når den er nylagd, men kake er kake😂

Anonymous poster hash: c1ead...aec

Skrevet

Det smaker faktisk helt greit😉 Ikke samme som når den er nylagd, men kake er kake😂

Hehe, ikke engang barna ville spise en sånn kake her.. Gikk rett i søpla 😝 men den var knallgod dagen før 😉😋

Skrevet

Hehe, ikke engang barna ville spise en sånn kake her.. Gikk rett i søpla 😝 men den var knallgod dagen før 😉😋

Barna mine hadde nok ikke spist det de heller, mens jeg derimot, kaster aldri kake😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...