Gå til innhold

Noen her som bruker tørrservietter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker kun "tørre stellekluter" (ikke de fra libero som er i pakker på str med serviettpakker. Kjøper de kvadratiske "boksene" fra rema1000 eller unik). Mini tåler ikke våtservietter, og det er uansett frarådet å bruke det ved hvert bleieskift pga kjemikalier som blir sittende igjen på huden. Leste noen tester av våtservietter, skremmende hvor mange som inneholder hormonforstyrrende stoffer etc..

Uansett, bruker klutene med vann og har evt noen dråper babyolje på (sinksalve etc går lettere bort med bruk av olje). Føler faktisk det blir renere nå enn i starten da vi brukte våtservietter.

Har en liten plastmappe i stelleveska til kluter som jeg fukter med vann og babyolje før vi skal noen steder, så brukes de akkurat som våtservietter :)

Anonymous poster hash: 8349a...d1b

Skrevet

Bare tørrkluter her i huset. Våre barn blir røde med en gang hvis vi bruker våtservietter, og jeg syns ikke noe om å bruke det på meg selv en gang (på hendene). Huden blir tørr og ekkel, med ei slags hinne - så jeg tenker det er IKKE bra å bruke.

Bruker vann på tørrkluten, eller litt olje ved de verste bæsjebleiene. Synd ikke alle butikker har tørrkluter.

Anonymous poster hash: cf4f0...93b
Skrevet

Er det ikke klønete med et barn som ligger på stellebordet og komme seg til vann ved springen?

Anonymous poster hash: 08936...ab8

😂😂😂 ehm... Selv om DERE kanskje har springen/vasken deres langt fra stellebordet er det jo ikke slik at alle har det. Vår vask er rett ved siden av vasken. Jeg trenger ikke gå et eneste skritt for å komme meg til springen, så nei det er ikke klønete.

Anonymous poster hash: 08f36...3e0

Skrevet

På ica/rimi hadde de et merke som het 365, de hadde tørrservietter som var helt geniale, og mye drøyere i bruk enn mesoft/unik. Myke og gode og store, slik at det alltid holdt med maks to kluter.

Med mesoft, så går det for mange kluter synes jeg på et skift, da de er så tynne.

Er det noen som vet om de selger liknende kluter som de 365 noe sted?

Anonymous poster hash: 620cf...83d

Skrevet

Bruker vanlige bomullskluter😊 Kjøpte en hel haug da største var baby og de er gull verdt. På tur bruker vi våtservietter😊

Anonymous poster hash: ef2cf...fad

Skrevet

På ica/rimi hadde de et merke som het 365, de hadde tørrservietter som var helt geniale, og mye drøyere i bruk enn mesoft/unik. Myke og gode og store, slik at det alltid holdt med maks to kluter.

Med mesoft, så går det for mange kluter synes jeg på et skift, da de er så tynne.

Er det noen som vet om de selger liknende kluter som de 365 noe sted?

Anonymous poster hash: 620cf...83d

Barnas Hus

Anonymous poster hash: 5e0de...d68

Skrevet

Brukte mye tørrsevietter når barna var små. Lunket vann og litt olje.

Skrevet

Er det ikke klønete med et barn som ligger på stellebordet og komme seg til vann ved springen?

Anonymous poster hash: 08936...ab8

Har stellebordet så nært at jeg rekker bort mens jeg holder en hånd på baby, uten å måtte strekke meg. Så nei, ikke klønete i det heletatt.

Anonymous poster hash: 5bcf5...7a2

Skrevet

Brukt det en del, har bare vann på og eventuelt litt babyolje (kan jo ha det med i stellevesken), superkjekt:)

Men som oftest bare skyller vi babyen i vasken, vi.

Anonymous poster hash: 5203c...196

Skrevet

Jeg bruker KUN tørrservietter. Har d alltid tilgjengelig på kjøkken når vi vasker ansiktet etter maten og på badet ved bleieskift. Bruker dem som vaskeklut som hun over sa. Tar 3-4 stk og væter alle ut under lunket vann før jeg tar en bæsjebleie f.eks. Så ligger de klar

Genialt. Liker ikke å bruke våtservietter da disse inneholder så mye som ikke er bra for huden.

Barna mine har forresten litt atopiske tendenser også da. Kanskje derfor jeg er så nøye på d.

Hvorfor ikke heller bruke klut til ansikt? Mindre søppel? Og 3-4 sånne mesoft til bæsjebleie?? Det må da bli skikkelig enkelt?

Anonymous poster hash: dc3b9...3da

Skrevet

Har ikke bleieunger lenger, men bruker dem til ansiktsvask. Og jeg bruker demnnår jeg fjerner sminke 😝

• 2 uker senere...
Skrevet

Enda billigere med kundetilbudet til Apotek 1. Da får man 6 for 100 kr.

Vi har alltid bare brukt tørr servietter med vann. Aldri har utslett. Vann finnes overalt :)

Anonymous poster hash: 906b6...36b

Får du et helt spesielt kundetilbud da eller? Jeg er også medlem på Apotek1, og har fått tilbud om 5 for 100. Det er noen få øre dyrere enn i butikk, hvor det koster 19,50 per stykk. I tillegg sparer jeg tid og bensin på å dra på apotek.

Skrevet

Får du et helt spesielt kundetilbud da eller? Jeg er også medlem på Apotek1, og har fått tilbud om 5 for 100. Det er noen få øre dyrere enn i butikk, hvor det koster 19,50 per stykk. I tillegg sparer jeg tid og bensin på å dra på apotek.

Last ned Apotek 1 appen. Under faste kundefordeler finner du tørrkluter. 6 for 100 kr. En "kupong" som scannes av de i kasse.

Veldig greit.

Anonymous poster hash: 6fb08...a58

Skrevet

Her har vi brukt tørrservietter dyppa i vann. På tur har vi med vann på flaske,uansett varmere enn de iskalde våtserviettene.grøss ungen min ble rød og sår av de våtserviettene

Anonymous poster hash: f59a1...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...