Gå til innhold

Flytte til Storbritannia med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller Notting hill. (Eller Snotting Hill som jeg kaller det)

Anonymous poster hash: 66f71...dd0

Skrevet

Området rundt Buckingham palace er veldig trivelig! Burde ikke være noe problem å bosette seg der

Anonymous poster hash: 1ba8d...989

Dit har jeg tenkt å flytte. Tar med meg AAPen min og tenkte å leie leilighet hos dronning Elizabeth.

Seriøst, dette høres ut som en elendig plan, med mindre jobben du har fått(?) i England er ekstremt bra betalt. Det er beindyrt å bo i London, og barnepass koster som andre har nevnt fort minst 10 000kr per måned per barn. En venninne av meg har to barn med en engelskmann og har flyttet til England. Hun har lang universitetsutdannelse og ønsker egentlig å jobbe, men barnepass er så dyrt at det ikke lønner seg, så hun må være hjemmeværende til begge barna har begynt på skolen.

England er supert - hvis man har penger. MYE penger. Hvilke ytelser hadde du sett for deg at du skulle få fra NAV mens dere kommer i orden, forresten?

Anonymous poster hash: e1220...0ae

Skrevet

Takk for svar. Synes du forklarer veldig fint. Jeg har to barn en skal gå på barnehage og en skal begynne på skolen der nede. Hvilken områder hadde du anbefalt meg å bo med barna? I de første månedene (1-3 mnd) skal vi nave for å få klargjort tingene der nede. Bla. møblere leiligheten, få ungene på plass, ordne en del ting så skal jeg begynne på jobb i september, men mannen er fortsatt på utskikk etter jobb. Hun som går på skolen sliter veldig mye med engelsk og det føler jeg er dumt siden det er jo eldste barnet, og hvis vi skal la det gå slik lenge så tror jeg det kommer til å bli verre for henne senere i livet.

Hvor i London hadde du anbefalt oss å bo? Er deg noen andre steder utenfor London du vil anbefale oss? Isåfall hva er godt og hva er negativt med stedene?

Anonymous poster hash: 59a4e...102

Hvordan har du tenkt til å få til å nave i 3 måneder? Skal dere ha navstøtte fra Norge, eller kan man virkelig bare flytte til Storbritannia og bestemme seg for at jeg trenger tid til å komme i orden og får navstøtte fra Storbritannia?

Anonymous poster hash: ec8be...048

Skrevet

Uten jobb og uten inntekt har dere tenkt å flytte? Regner med staten der ikke forsørger utlendinger som flytter "frivillig" dit. Velferden der er litt mer annerledes enn her. Les deg litt opp!

Anonymous poster hash: 34419...c34

Skrevet

Dette bør dere tenke gjennom flere ganger!

Og hvorfor London, den dyreste byen i UK?

Uten jobb ( slik jeg forstår siden dere vil nave) er dere ikke det grann interessant på leiemarkedet. Jeg hadde i alle fall ikke leid ut til dere hvis jeg leide ut i London. Skal dere komme med Nav-garanti? Som om det betyr noe der...

Boligprisene, selv leie, er vannvittig høye!

Andre snakker om barnehagepriser, og det er sant. Skyhøye!

Dere vil prøve å få dere jobb der?

Good Luck!

Har dere studert eller jobbet i UK før med gode vitnemål eller referanser så kan dere ha en minimal sjanse. Jeg ber dere også tenke over at CV'en deres bør være på perfekt engelsk,og dere må få oversatt alle vitnemål dere har tatt i Norge, alle attester til engelsk gjennom ett godkjent oversettelsesbyrå. Hver side her vil koste mellom 450 til 600 kroner!

Anonymous poster hash: a4ba4...d6e

Skrevet

Dit har jeg tenkt å flytte. Tar med meg AAPen min og tenkte å leie leilighet hos dronning Elizabeth.

Seriøst, dette høres ut som en elendig plan, med mindre jobben du har fått(?) i England er ekstremt bra betalt. Det er beindyrt å bo i London, og barnepass koster som andre har nevnt fort minst 10 000kr per måned per barn. En venninne av meg har to barn med en engelskmann og har flyttet til England. Hun har lang universitetsutdannelse og ønsker egentlig å jobbe, men barnepass er så dyrt at det ikke lønner seg, så hun må være hjemmeværende til begge barna har begynt på skolen.

England er supert - hvis man har penger. MYE penger. Hvilke ytelser hadde du sett for deg at du skulle få fra NAV mens dere kommer i orden, forresten?

Anonymous poster hash: e1220...0ae

Det må være "kose seg i utlandet" -ytelser fra nav?

Anonymous poster hash: 47a66...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...